Gå til innhold

Fortell om din yndlings karakter i ssbb!


Lampen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er Shine Spiken?

 

Btw, hvor får dere disse navna fra? :S

 

Er vel her man skiller en vanlig spiller, og en ekte smash-nerd :p. Smash er mer enn bare et multiplayer-spill man drar frem en gang "iblant" og spiller litt. Det er en fullverdig interesse! De går på nettet og leser, ser filmer og diskuterer. Skjekk GameFAQs-forumet. Det er her de fleste av Melees triks og teknikker fikk sine navn. Nå har dem jo oppretta en annet, mer smashrelatert, forum også så vidt jeg vet. Smashboards eller noe?

 

Vanskeligere enn det er det ikke ;) Skal man bli SKIKKELIG god, må man være litt nerd i dette spillet. ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt smash bros i en stund med venner, har jeg kommet frem til at jeg liker best:

 

Pikachu

B-ned: GENIALT! :D B-til siden fungerer også fint:)

 

Kirby

*Suge opp folk, hoppe utenfor et stup, spytte dem ut, fly opp igjen - og haha, K.O.!:D* B-ned (stein) er også et fantastisk angrep.

 

Vet også om folk som liker Snake, Ike og Wario veldig godt.

Lenke til kommentar

Eg og 3 kompisar spelar Super Smash Bros. Brawl regelmessig, og då brukar me som regel desse karakterane:

 

Link (meg)

Lucario (syskensbarnet mitt)

Pokèmon Trainer (kompis nr. 1)

Metaknight (kompis nr. 2)

 

Det er som regel eg som vinn kampane (haha!), og eg har kome til desse konklusjonane:

Link er ein litt slik "allrounder", synest han er litt god på alt, sjølv om han er ganske god til å smashe! Lucario er i mine auge ein god smashar, det er alt, inkludert at range angrepet hans er godt. Pokèmon Trainer er iallefall "allrounder", han kan jo skifte mellom 3 forskjellige pokemon (kompisen min brukar nesten alltid Charizard, smashar). Metaknight, knallraske angrep (kanskje den raskaste? nokon som veit?), men er ikkje god til å smashe.

 

Rangeringa på kampane blir som regel slik:

1. Link

2. Pokèmon Trainer

3. Metaknight

4. Lucario

Lenke til kommentar

King Dedede er ein av dei kulaste på spelet, men eg er ikkje så god å spele med han. Donkey Kong, han er jo umulig og bruke! Synest han er heilt udugelig og talentlaus, men så er no ikkje eg akkurat verdens beste i å spele Brawl heller da... Link, Pit og Diddy Kong er dei 3 eg er best med, Lucario på ein god 4.plass.

Lenke til kommentar
Det morsomme er at både King dedede og Donkey Kong blir regna for high tier karakterer. Altså "bedre" enn de dere bruker :p Ville bare si det.

 

Så vidt jeg har sett, er det ikke OFTE DK ligger over "middels" på tierlistene. Har sett han på bottom-mid, og high-mid. Men omtrent aldri som direkte "high". Men DDD kommer som oftest høyt.

 

Personlig tror jeg ikke så sterkt på disse tierlistene. Jeg tror folk som spiller spillet mye, henger seg for mye opp i dem, og DERFOR spiller mye med de karakterene som ligger høyt, og får det til å se ut som det er de "beste". Ganondorf og CFalcon er rett og slett to av de mindre spilte karakterene. Selv er jeg bedre med Ganondorf enn jeg er med mange andre. Tror man egentlig bare kan ignorere tierlistene litt, og velge selv hvem man vil bli god med. Alle karakterene har pros og cons ved seg som skaper en slags balanse, og ingen er direkte underlegne. Det ligger nok NOE i tierlistene (ja, noen karakterer har nok litt større sjanse for å vinne enn andre). Men jeg tror det er 85% skill med enkeltkarakterene som avgjør, og ikke tierplasseringen.

 

Litt på linje med alle disse Zelda-Timeline-greiene. Det er sånne ting man finner på når man har lite å gjøre ofte...

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har sett, er det ikke OFTE DK ligger over "middels" på tierlistene. Har sett han på bottom-mid, og high-mid. Men omtrent aldri som direkte "high". Men DDD kommer som oftest høyt.

 

Personlig tror jeg ikke så sterkt på disse tierlistene. Jeg tror folk som spiller spillet mye, henger seg for mye opp i dem, og DERFOR spiller mye med de karakterene som ligger høyt, og får det til å se ut som det er de "beste". Ganondorf og CFalcon er rett og slett to av de mindre spilte karakterene. Selv er jeg bedre med Ganondorf enn jeg er med mange andre. Tror man egentlig bare kan ignorere tierlistene litt, og velge selv hvem man vil bli god med. Alle karakterene har pros og cons ved seg som skaper en slags balanse, og ingen er direkte underlegne. Det ligger nok NOE i tierlistene (ja, noen karakterer har nok litt større sjanse for å vinne enn andre). Men jeg tror det er 85% skill med enkeltkarakterene som avgjør, og ikke tierplasseringen.

 

Litt på linje med alle disse Zelda-Timeline-greiene. Det er sånne ting man finner på når man har lite å gjøre ofte...

 

Så sant så sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...