Stian216 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Hei, jeg har en beboer på jobb som er veldig svaksynt. Han har kjøpt seg ny mobil fordi han ikke klarte å se knapper osv. på den gamle mobilen. Den nye mobilen er en SE K810i, og den er ikke noe bedre å bruke. For å illustrere problemet så sitter han ca 50cm fra en 37" tv for å kunne lese teksten. Greia er at telefonen ikke har de typiske svartastene eller lett leselige tall. Har han noen sjangs til å få pengene tilbake? Endret 8. juli 2008 av Fenriz Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det vanlige spørsmålet: Kjøpt i butikk eller på nett? Butikk: Nei, da har han hatt mulighet til å se på den og teste den. Det kan være en mulighet hvis butikken er hyggelig og forståelig, samt at han går ut derfra med en bedre telefon. Han har ingen lov til å hjelpe seg. Nett: Ja, 14 dager angrerett. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det vanlige spørsmålet: Kjøpt i butikk eller på nett? Butikk: Nei, da har han hatt mulighet til å se på den og teste den. Det kan være en mulighet hvis butikken er hyggelig og forståelig, samt at han går ut derfra med en bedre telefon. Han har ingen lov til å hjelpe seg. Nett: Ja, 14 dager angrerett. I beg to differ; Visste butikken om behovet, men likevel anbefalte han den, så vil de måtte svare for det når den likevel ikke passer behovet. Lenke til kommentar
jeyhu Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Da blir det ord mot ord. Og hvis kunden faktisk var der når produktet ble kjøpt, har han strengt tatt lite han skulle ha sagt siden han da kunne sett på mobilen når han var i butikken. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det kunne den som var der også. At selger anbefaler den, betyr ikke at det er den perfekte telefon som dekker alle behovene til kunde. Selger kan ikke vite nøyaktig en forbrukers behov. Er den i tillegg kjøpt med binding, er det nok en vanskelig sak. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det kunne den som var der også. At selger anbefaler den, betyr ikke at det er den perfekte telefon som dekker alle behovene til kunde. Selger kan ikke vite nøyaktig en forbrukers behov.Er den i tillegg kjøpt med binding, er det nok en vanskelig sak. Dersom kunden poengterte at han/hun var svaksynt og derfor trengte en mobil som var lett å bruke, så har kunden i dette tilfellet rett til å heve kjøpet. Kunden har da vært spesifik i sine behov. Det at kunden har bundet seg til et abonnement har ingenting å si for saken. Selger må kansellere abonnementet, og så er ting i sin skjønneste orden. Tror dette er den beste mobilen for kunden: Emporia Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takk for alle svar. Telefonen ble kjøpt i butikk. Uansett har han nå byttet den med en billig nokiamodell som en kamerat av ham hadde. Dårlig bytte spør du meg, og nå sitter han med et dyrt telenor abb. i tillegg. Vel, vel, han er en voksen mann og står fritt til å bestemme selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå