Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Et sted som forsikrer at de lærer av det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Et sted som forsikrer at de lærer av det? Man lærer ikke av et sted, men man kommer heller til et "punkt" i utviklingen hvor lærdommen sitter, og det punktet er individuelt, så derfor finnes ingen fasit, etter min erfaring. Begreper som blandes er utvikling og endring. Disse to begrepene blandes, og det fremmer ikke en styrt utvikling hvor endringer står i fokuset. Hva er så endring, og hva er utvikling? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Holdningen til utlendinger er jævlig dårlig... Ca 80% av de jeg har møtt, tror de er kongen i Norge og er et faenskap å snakke med osv..Ypper bare You said it Her lukter de rasisme lang vei... Hvorfor tror du det? Jeg har ihvertfall samme erfaring, fleste av dem jeg har møtt på er ikke gode folk.. Trådstarter: Merker selv at f.eks lillebrødrene mine banner oftere nå enn før, men det er vel sånn som kommer fra skolen.. virker som om det blir mer og mer banning, men det har jo ikke så sterk betydning nå lengre om man sier "faen" o.l. Men så frekke som de drittungene du møtte på har de aldri vært. Endret 4. august 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ok, for det første alle spør hvor de små barna har lært all bannskapen fra. Akkurat som om det er noe sjokk at de kan det slik som alle andre ord. Banning er en helt NATURLIG del av språket vårt. Når skal folk skjønne det? Personlig synes jeg det er idiotisk å reagere så mye på banning - uansett alder. Det henger bare igjen fra gamle kristne, trangsyynte tabuverdier. Who the fuck cares hvis noen sier faen i dag? "Åh, hjelp han tilkaller djevelen ved sitt sanne navn." Har vi ikke kommet lenger? Og hvis jeg møter knøtt små barn som banner til meg smiler jeg bare innvendig. De skal jo liksom virke tøffe og truende, men hvis det faktisk hadde kommet til en konfrontasjon hadde de jo ikke hatt nubbsjangs uansett. Det er jo bare komisk og søtt. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ok, for det første alle spør hvor de små barna har lært all bannskapen fra. Akkurat som om det er noe sjokk at de kan det slik som alle andre ord. Banning er en helt NATURLIG del av språket vårt. Når skal folk skjønne det? Personlig synes jeg det er idiotisk å reagere så mye på banning - uansett alder. Det henger bare igjen fra gamle kristne, trangsyynte tabuverdier. Who the fuck cares hvis noen sier faen i dag? "Åh, hjelp han tilkaller djevelen ved sitt sanne navn." Har vi ikke kommet lenger? Og hvis jeg møter knøtt små barn som banner til meg smiler jeg bare innvendig. De skal jo liksom virke tøffe og truende, men hvis det faktisk hadde kommet til en konfrontasjon hadde de jo ikke hatt nubbsjangs uansett. Det er jo bare komisk og søtt. Wow, det var mye søppel på en gang. Det handler ikke om kristne verdier, men om verdier generelt. Holdningen til et barn bør og skal ikke være slik. Hvor all banningen kommer fra er jo ingen overraskelse, den er jo overalt, men jeg hadde ikke likt det om mitt barn hadde gått rundt å bannet. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hehe..lo litt når jeg så trådtittelen. Min utleier fortalte en historie at han ble vasket munnen med såpe når han var barn etter han hadde bannet. Riktignok 40år siden, men hvorfor sluttet man med denne praksissen? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hehe..lo litt når jeg så trådtittelen. Min utleier fortalte en historie at han ble vasket munnen med såpe når han var barn etter han hadde bannet. Riktignok 40år siden, men hvorfor sluttet man med denne praksissen? Hvorfor sluttet man å slå konene sine med en stokk som var tynnere enn en tommel? Det er utdaterte metoder for disiplin. Ikke det at jeg tror et barn tar skade hevrken psykisk eller fysisk av dette. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) På skolen i dag så sto det en 2(?) klasse i gangen på skolen min, jeg går i tiende. Når jeg og en kamerat skulle gå forbi dem, så sier en Halla boyz. Og hyggelig som jeg er sier jeg hei tilbake. Når jeg hadde gått forbi dem så sier en unge ''wannabe''. Jeg hadde ikke gjort noe mot han, så skjønner ikke helt hvorfor han sa det, kanskje han skulle tøffe seg eller noe. Husker når jeg gikk i andre klasse, da så jeg opp til folk som gikk i syvende klasse til og med. Neste gang noen yngre er frekke mot meg uten noen grund, skal de nok få seg truserøsk og nippletwister. Litt enklere enn å vaske munnen dems med såpe. Endret 5. september 2008 av Andie93 Lenke til kommentar
Poppadoodle Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Marsan: Ja, er klar over at det er sånn ... en måned siden det ble skrevet, men joda. Man sluttet å praktisere sånne "flotte" løsninger, er vel fordi man idag innser at dette er en tragisk måte å overholde de gamle moralske reglene fra Kristendommen. Hva så om en liten gutt sier "faen". Skal man løpe rundt i harnisk å finne den verste måten å straffe denne lille gutten - som etter all sannsynlighet ikke vet hva han sier, han bare etterligner de voksne - på? Det blir mer galt enn selve handlingen denne gutten gjorde i førsteomgang. Greit, små barn får grovere og grovere språk, men det er ikke deres feil. Det er de som er 10-20 år eldre, som faktisk lærer dem ordene. Mitt forhold til banning er at det ikke er noe galt i å si "faen", "satan" osv. For all del, jeg reagerer også til tider når seksåringer kommer bort og sier *sett inn meget perverse ord*, men det er da vitterlig ikke noe galt i det, egentlig. Andie93: Du går i 10. klasse sier du? Allikevel vil du nipple eller truserøske en som er åtte år yngre enn deg, for å slenge ut et ord han ikke vet hva betyr? Tror ikke jeg hadde sett opp til deg om jeg gikk i 2. klasse, men det er en annen sak. Ikke så mye mer å si egentlig, annet enn at jeg må opplyse deg om at "wannabe" ikke er et banneord. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg har aldri sakt at wannebe er et banneord, og den gutten viste godt hva han sa. Og ja, de fortjener en nippletwist. Lenke til kommentar
Andrehz Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå skal jeg ikke være rasistisk, skjemme alle under en kam, eller ha noen stereotyper om at alle utlendinger er frekke. Jeg kjenner noen utlendinger, og de er hyggelige, men mange av "utlendingene" heromkring er så ekstremt frekke, og går i gjenger og messer med alle som om de skulle eid hele stedet. Uansett hvor ydmyk man er kommer de oppi deg og spør hvorfor du leker deilig, eller så roper de og ser om du skvetter, etterfulgt av latter. Hvis du våger å si noe tilbake flyr hele gjengen på deg. Jeg sier ikke at det ikke finnes norske som gjør det, men har aldri opplevd noen norske gjøre det. Det er så ironisk når de kaller deg feig fordi du ignorerer dem, og de står der med en hel gjeng bak dem. Det verste er vel at man vet man kunne grust dem i en diskusjon eller liknende, men ikke kan si noe tilbake med redsel for å bli grisebanket. Jeg er selv halvt utlending.... Just wanted to get that off my chest... Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Glemmer folk hvordan de var som ungdommer når de når en viss alder, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ka i svarte !! Det eneste "banne" ordet jeg kunne på den tiden var "dust" ^^ Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Da har du ikke vokst opp hvor jeg bor. Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det var ikke mye rasistisk i det imo. Det er og blir ett faktum at utenlandske unger har et mye dårligere språk enn de fleste nordmenn. Og med dårligere språk, så mener jeg banning, sverting og andre ufine ting som kommer ut av munnen. Har også med dems holdning, jeg er selv ingen rasist men legger godt merke til de utenlendiske ungene. Spessielt de fra pakistan og somalia området. Da jeg gikk på skolen, hadde vi 4 bråkemakere i klassen. 1 var norsk, 1 var neger og 2 var pakistanske. Det kom så mye dritt ut av kjeftene dems i løpet av skoletimene, at man kunne nesten tro at hele tarmsystemet dems hadde snudd seg opp ned og kom ut av munnen. Det gikk som regel i "Når får vi igjen prøvene, fitte lærer". "Jeg gidder faen med ikke å jobbe med X og Y", men det som gjorde meg mest sint var dems utnyttelse av ordet "rasist". Læreren ga de bråkemakerne stryk på tentamen siden de ikke hadde gitt noen seriøs svar. Da de fikk vite det i timen, så startet de å kalle læreren en jævla soper og en faens rasist. De fortsatte med å bringe budskapet om at denne læreren var en rasist og til slutt sluttet læreren på¨skolen fordi han var lei av å bli stemplet for noe han ikke var. Bare fordi disse utlendingene skulle ta han for å gi dem stryk på en prøve de ikke engang gadd å ta seriøst. Ellers hørere jeg usedvanlig mye banning fra mørkhudede utenfor klubber, ungdomshus etc.... Ungdommens råskap nå til dags. Som noen nevnte lengere baki tråden, slike unger skulle fått smake på god gammeldags juling! Lenke til kommentar
2k8 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hahaha, jeg fikk selv munnen vasket med såpe når jeg var liten. og på grund av det så ble jeg bare værre, så ikke vask barna deres med såpe i munnen! Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 så ikke vask barna deres med såpe i munnen! Nei brun pakketeip er mye mer effektiv. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er dårlig oppdragelse som fører til at barn oppfører seg slik. Fysisk avstraffelse fungerer i mot sin hensikt, fordi man gjerne vil bli slik man blir behandlet, på samme måte som mobbeoffere lærer å mobbe. Det er mange foreldre som er rett og slett inkompetente, og ikke tar tak i barna sine når de gjør galt. De bør straffes, men ikke fysisk. Man må lære dem å skille mellom rett og galt, og bør heller få husarrest og få indratt goder (for eksempel mindre TV) enn å bli slått når de gjør noe galt. Samtidig må man sørge for at barn belønnes når de oppfører seg bra. Synes også det er idiotisk når noen skal misbruke ordet "rasist". Lenke til kommentar
Loffer Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 For noen måneder siden gikk jeg forbi en gutt på sånn 2 år, og det eneste han kunne si var "fuck you", han gikk rundt og sa det konstant, funny. Lenke til kommentar
fteff Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvorfor er det så ille med banning? Skjønner det ikke. Det er bare ord. Jeg er en hyggelig fyr selv men alikevel banner jeg hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå