Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Små barn burde ha fått såpet munnen!

Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Her lukter de rasisme lang vei...

Det var ikke noe rasisme fra min side, men fra min side så er f'eks somaliere og folk fra midtøsten verre enn britiske og f'eks tyske folk..

Bare idag var det 4 somalske unger som brøyt seg inn i hagen vår og begynte å disse på dissestativet... Klokka 11 om kvelden :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slipper vel greit unna med å mobbe nordlendinger nå når alle bryr seg om de som kommer fra utlandet?

Vel, uansett, jeg opplevde ungers ordforråd sist gang forrige lørdag, i køen på Prix. Huttetu for noen ord den lille jenta kunne. Sikkert knapt fem, og iblandet nordlandsdialekt var det nok av fyord.

Gudene vet hvor de har fått slikt fra. De ser ikke akkurat ut som de kan si styggere ting enn meg, men må si de imponerer. :p

Endret av Aiki
Lenke til kommentar
Jeg slipper vel greit unna med å mobbe nordlendinger nå når alle bryr seg om de som kommer fra utlandet?

Vel, uansett, jeg opplevde ungers ordforråd sist gang forrige lørdag, i køen på Prix. Huttetu for noen ord den lille jenta kunne. Sikkert knapt fem, og iblandet nordlandsdialekt var det nok av fyord.

Gudene vet hvor de har fått slikt fra. De ser ikke akkurat ut som de kan si styggere ting enn meg, men må si de imponerer. :p

Hvor vi nordlendinger får det ifra? Gjennom morsmelk og oppvekst. Har blitt fortalt at den første gangen jeg brukte stygge ord var når faren min ikke ville sette støttehjul på sykkelen. Unger er veldig oppmerksomme på ordene eldre bruker...

Lenke til kommentar
Det er ikke rasisme, som de fleste vet har noen andre land nede i østen ganske godt temperement.

Bare tenk på muhammed karikaturene, eg vet vi latterlig gjorde religionen deres men å brenne ambasaden våres, litt drøyt?

Har en utlending på skulen som klikker som faen for den minste ting, f.eks en person sparket enn ball i magen på lillebroren så var det full slosskamp (utlendingen viste godt att det ikke var med vilje)

Det er prøver å si er att vi har helt forskjellige tankemåter. Men fortsatt, ingen grunn til rasistiske innlegg!

Er ikke mange år sida nordmenn tok seg virkelig nær når kristendommen ble latterlig gjort og fornærmet. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Det kan jeg si at det ikke var ment som rasisme, om de så hadde vært fra uganda eller fra canada. Det jeg reagerte på var jo selfølgelig ordforrådet til de små guttene som skrek banneord midt i ansiktet mitt.

Jeg har null toleranse for rasisme selv og har flere søskenbarn som er adoptert og er fra andre land.

Beklager visst noen av dere følte at dette var rasistisk, men det poenget var jo og snakke om dere syns dette er rett å galt.

Personlig mener jeg at slikt språk er direkte ufint og om noen eldre skriker banne ord til meg så bryr jeg meg midt på ryggen, men når små barn som er så småe som 5-6 år begynner og skrike slike ord til meg, da reagerer jeg!

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Glade skoleminner fra en norsk tentamen i 10. klasse.

Jeg skrev som en gal på den gamle slitte monitoren, bokstavene haglet, men jeg ble avbrutt av en rekke rop og krafturykk som kom fra vinduet. Jeg så ut. Hendels jeg bevitnet var fire gutter, 1. klassinger, som dyttet en annen ned i en sølepytt i bakken mens de skrek: "Sopar, sopar, sopar!".

Gjett nasjonaliteten.

Lenke til kommentar
Nesten alltid når det er utlendinger inn i bildet kommer moralpolitiet og roper rasisme.

Nå er minst en mod. online så ta det med ro, alle sammen. Usaklige poster slettes uten forvarsel.

Dessuten, fellesferien nærmer seg.. ;)

Her lukter de rasisme lang vei...

Kan jeg få en begrunnelse?, takk..

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Jeg husker faktisk første gangen jeg hørte noen banne... vet til og med hvem det var. Tror jeg var 8 eller 9 år da...

Jøss, husker vi ikke kunne yppe på 9. klassingene da jeg gikk i sjuende... da var det deng altså. Fikk bank noen ganger bare for å SE på dem faktisk. Tenk om jeg som går VG3 snart, skulle oppført meg sånn mot yngre? Herre, hjelp oss sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Begynte ikke å banne sånn offentlig før i sjuende eller noe. Da var det somregel også bare ett enkelt "faen" om jeg fikk vondt. På skolebussen så merker jeg stadig at 1-6 klassinger banner verre enn de fleste jeg kjenner. Bare trist.

Lenke til kommentar

Det er også forskjell på å banne til noen og på å banne om man får vondt etc.

Ingen av måtene er særlig pene, men jeg skjønner at man reagerer når noen som er langt mindre kaller en for fitte.

Jeg opplevde en litt annen ting som var litt omvendt på en måte. Jeg gikk forbi et hus til en som så ut som han var 18-20 år. Dette skjedde da jeg var tolv.

Da jeg var omtrent 40 meter +- fra huset hans sto jeg stille og pratet med noen venner.

Mannen gikk ut av huset, han skulle dra et sted. Da han kom til oss sa han til meg og vennene mine: Hvorfor ringte du på til oss og stakk av hæ?

Vi svarte at vi ikke hadde gjort noe sånt, på en helt vanlig måte.

Han svarte: Hvorfor ljuger du? Tror du ikke jeg så deg løpe eller?

Da svarte jeg: Æsj ass, vi hverken løp eller ringte på hos deg.

Da eksploderte ham: Hva mener du med æsj ass? Man sier ikke sånt til en som er eldre en seg. Finner jeg ut av at du ringer på igjen så knekker jeg nakken din.

Det viser at det er de som er dumme i hodet (jeg knekker nakken din) og de som overreagerer (Hva mener du med æsj ass? Man sier ikke sånt til en som er eldre), uten at jeg påstår at du gjorde noen av delene.

Jeg syns at folk generelt burde bli høffeligere mot hverandre.

Både gamle og unge.

At en som er så ung sier slike stygge ting viser at han åpenbart ikke er opplært i høffelighet. Jeg har opplevd slikt mange ganger. Det som nesten overrasker meg mer er at en voksen mann truer med å brekke nakken til en 12 år gammel gutt pga han tror gutten gjorde noe som er helt ufarlig og uten bevis. Det overrasker meg at en som er 18 fortsatt ikke har lært seg slikt.

Alle må bli mer høffligere.

Endret av Bolla29
Lenke til kommentar
Her lukter det rasisme i lang vei

Kan jeg få en begrunnelse?, takk..

Rasisme er nok et feil ord. Fordommer mot utlendinger, derimot. Det om disse "forferdelige pøblene" er utlendinger eller ikke, har vel strengt tatt ikke noe å si? Det finnes utlendinger som bruker "fæle ord", ja. Men det finnes da vitterlig et flusst av nordmenn som gjør det samme.

Så, til topic igjen:

Synes egentlig dette er et ganske latterlig tema. For det første er ikke banning så farlig som det her framstilles. Selvfølgelig, det kan oppfattes usaklig og er på den måten ikke en god vane. Dog, ser man bortfra det, er det strengt tatt ikke noe galt i å si et "stygt ord" en gang i blant. Det er da bedre å skrike ut **** enn å ty til fysiske ting i stedet.

Små barn burde ha fått såpet munnen? Gi meg ET godt argument for den der, takk. Altså: Hvem sin feil er det at små barn begynner å si "fæle" ord i utgangspunktet? Det er folk rundt dem, det er da ikke barna som finner opp ordene. Man kan ikke gi små barn på 5-6 år skylda for at foreldrenes jobb ikke har vært tilstrekkelig i forhold til dette. Skal man slenge såpe i munnen på noen, burde det være de som lærer barna disse ordene i første omgang. For selv om jeg ikke synes banning er noe "farlig", så mener jeg at det er latterlig at foreldre og andre voksne skal gå å slenge sånne ord rundt barna sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...