Gå til innhold

Bygge PC... Hammer, drill og øks?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat sendt bestilling av essensielle deler til min evt fremtidig PC... Kabinett, hovedkort, RAM, HD etc etc...

Må jeg forbrede meg på en tålmodighetsprøve med å prøve og feile, med fare for å klikke fullstendig og ty til øksen som tilfeldigvis stod behendig ved min side?

Eller er PC bygging en grei affære for en "nybegynner"?

Noen som har noen gode tips evt nettsteder jeg bør ta en titt på før jeg setter igang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn.. Hvis det er du som har bestilt alle delene til maskinen, så skal du være dyktig nok til å sette maskinen sammen.

Det jeg gjorde var at jeg tok på prosessoren, rammen før jeg satte hovedkortet inn i maskinen...

mvh

monzilla

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode tips (...) ?

(Overdreven) bruk av makt er ingen fordel. Må du bruke makt prøver du sannsynlig på noe du ikke burde gjort...

Hold komponenter i endene....vanskelig å forklare, men unngå å ta på overflatene, unngå å tøtsje beina på CPU, osv...

Ikke pakk ut delene før du skal montere de.

Lenke til kommentar

Les manualen til hovedkortet nøye. Bruk god tid, ikke stress.

Hvis du har AMD prosessor: Vær forskiktig når du fester kjølereren. Bruk KUN press på selve fjæra på kjøleren, ikke på selve kjøleren/vifta.

Husk statisk elektrisitet. Ikke sitt i ullsokker eller på et teppe :) Utjevn med å ta på metall i kabinettet av og til.

Lenke til kommentar

Du bør være forsiktig med å ta på komponenter som RAM CPU og chipper på div kort. Vil også anbefale en armlenke som er jordet. Så har du minsket faren forr å zappe komponentene med statisk elektrisitet. Har ødelagt en RAM brikke fordi jeg tok for mye på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...