guzzi1972 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg har akkurat sendt bestilling av essensielle deler til min evt fremtidig PC... Kabinett, hovedkort, RAM, HD etc etc... Må jeg forbrede meg på en tålmodighetsprøve med å prøve og feile, med fare for å klikke fullstendig og ty til øksen som tilfeldigvis stod behendig ved min side? Eller er PC bygging en grei affære for en "nybegynner"? Noen som har noen gode tips evt nettsteder jeg bør ta en titt på før jeg setter igang? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Trodde hw.no hadde en egen guide til dette. Er jo egentlig ganske enkelt. Komponenter passer som reggel bare en plass.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Det meste står vel i manualen til hovedkortet. Og hvis det er noe du lurer på så er det jo bare å spørre her når den tid kommer... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Første gang jeg byggde PC så hadde jeg aldri sett noen gjøre det, men jeg visste jo sånn ca hvor delene skulle .. er jo ikke så vanskelig å gjette seg fram til alt funka faktisk også :o Lenke til kommentar
muffe Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 For å si det på den måten; det er INGEN som er så dumme at de prøver å sette CPUen inn i AGP slotten... Eller er PCI kort inn i RAM slotten... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Prøv en av disse linkene her: http://www.dansdata.com/buildpc.htm http://www.hardware.no/guider/byggepc/ Bygge PC Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 det som er mest klønete er viften på en amd basert pc utenom det er det ganske enkelt Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 For å si det på den måten; det er INGEN som er så dumme at de prøver å sette CPUen inn i AGP slotten... Eller er PCI kort inn i RAM slotten... *Plystrer uskyldig og studerer taket med stor interesse* Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 For å si det på den måten; det er INGEN som er så dumme at de prøver å sette CPUen inn i AGP slotten... Eller er PCI kort inn i RAM slotten... men det er mange som knuser cpuen pga de glemmer lever'n.. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 For å si det sånn.. Hvis det er du som har bestilt alle delene til maskinen, så skal du være dyktig nok til å sette maskinen sammen. Det jeg gjorde var at jeg tok på prosessoren, rammen før jeg satte hovedkortet inn i maskinen... mvh monzilla Lenke til kommentar
HawP Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Noen som har noen gode tips (...) ? (Overdreven) bruk av makt er ingen fordel. Må du bruke makt prøver du sannsynlig på noe du ikke burde gjort... Hold komponenter i endene....vanskelig å forklare, men unngå å ta på overflatene, unngå å tøtsje beina på CPU, osv... Ikke pakk ut delene før du skal montere de. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Og tell de jævl4 pinnene på HK en gang til før kabinett-kontaktene kobles til. Det er det siste en sjekker når den ikke starter :-? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Les manualen til hovedkortet nøye. Bruk god tid, ikke stress. Hvis du har AMD prosessor: Vær forskiktig når du fester kjølereren. Bruk KUN press på selve fjæra på kjøleren, ikke på selve kjøleren/vifta. Husk statisk elektrisitet. Ikke sitt i ullsokker eller på et teppe Utjevn med å ta på metall i kabinettet av og til. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Godt tips: les manualen! pg vær forsiktig, se på alt mer enn to ganger før du seter det sammen Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Du bør være forsiktig med å ta på komponenter som RAM CPU og chipper på div kort. Vil også anbefale en armlenke som er jordet. Så har du minsket faren forr å zappe komponentene med statisk elektrisitet. Har ødelagt en RAM brikke fordi jeg tok for mye på den. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Enig i armlenkeforslaget, har det selv, koster ikke en dritt på clas, billig forsikring når du skrur sammen en helt ny pc verdt mange høvdinger.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå