GamleErik1992 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) HAR GJORT OM HELE TRÅDEN (Inkl.tittel) (Etter at tredje post ble skrevet) Lurer bare på hvor sterk strømforsyning 2 stk. HD4870 kort vil kreve? Hos ATI skriver de 600 watt for 2 stk., men dette virker litt lite, når de i sin "Certified Crossfire PSU"(eller noe) liste har minst en 800 watt. Har til nå valgt en Corsair TX 750Watt, men tror jeg skal opp til 900-1000 watt klassen. I andre post skriver han at jeg burde velge en 1200 watt, men blir ikke dette overkill? Strømforsyningen MÅ ikke stå i Certified PSU listen, men den må ha 4 stk. 6-pin tilkoblinger. Skal forøvrig ha det i et Antec Nine Hundred kabinett, så litt lange ledninger skader ikke Takk på forhånd! Endret 4. juli 2008 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
Devner Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hei, jeg ser to har valgt 2 skjermkort, regner med du skal bruke CrossFireX, men strømmforsyningen din er ikke Certified hos ATI, er nok ikke CrossFireX-Klar, og den har heller ikke 4x PCI-E 6pin kontakter ifølge informansjon. Litt om skjerkortetene du skal ha: (foresten, ekstremt go skjermkort) ATI Radeon HD 4870 System Requirements PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard 500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode) Certified power supplies are recommended. Refer to http://ati.amd.com/certifiedPSU for a list of Certified products Minimum 1GB of system memory Installation software requires CD-ROM drive DVD playback requires DVD drive Blu-ray™ playback requires Blu-ray drive For a complete ATI CrossFireX™ system, a second ATI Radeon™ HD 4870 graphics card, an ATI CrossFireX Ready motherboard and one ATI CrossFireX Bridge Interconnect cable per graphics card (included) are required (http://game.amd.com/us-en/crossfirex_components.aspx?p=3) Ville anbefalt denne "http://www.thermaltake.com/product/Power/ToughPower/W0133/w0133.asp" Den skulle holde fint i watt, og vill støtte dine 2 skjermkort, og den er også modular:) Resten ser greit ut på minne og prosessor. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Trenger jeg virkelig 1200W? Og en ting til, jeg skal ha den i et Antec Nine Hundred kabinett, må jeg da installere den opp ned? (Med tanke på plassering av vifte). Takk uansett:) EDIT: Leste at 1200w ville bli passe overkill til mitt oppsett, ettersom jeg regner meg frem til litt under 700w på eXtreme Power Supply Calculator (med for høye speccs der også). Tror ikke jeg gidde å cashe ut masse ekstra over 1000W hvertfall, ved mindre dere mener det er høyst nødvendig. Endret 4. juli 2008 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 HAR GJORT OM HELE TRÅDEN (Inkl.tittel) (Etter at tredje post ble skrevet) Lurer bare på hvor sterk strømforsyning 2 stk. HD4870 kort vil kreve? Hos ATI skriver de 600 watt for 2 stk., men dette virker litt lite, når de i sin "Certified Crossfire PSU"(eller noe) liste har minst en 800 watt. Har til nå valgt en Corsair TX 750Watt, men tror jeg skal opp til 900-1000 watt klassen. I andre post skriver han at jeg burde velge en 1200 watt, men blir ikke dette overkill? Strømforsyningen MÅ ikke stå i Certified PSU listen, men den må ha 4 stk. 6-pin tilkoblinger. Skal forøvrig ha det i et Antec Nine Hundred kabinett, så litt lange ledninger skader ikke Takk på forhånd! Jeg har selv Crosair 750w, den skal ta 2x HD4870 lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå