Isvarmt Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 - Har drevet å lurt litt på hvvilket spill som har den største verdenen og utforske.Vet at Oblivion og Gothic 3 og Two worlds er store men finnes det noen større? TAkk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Tør jeg gjette på elder scrolls II: daggerfall? Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square kilometres (40,400,000 acres) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall, but it should be noted most of Daggerfall's terrain was randomly generated. Vvardenfell, the explorable part of the Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. It should be pointed out that the geography and the characters in these later games are much more detailed. Endret 3. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ville helt klart sagt AD/AD&D. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ville helt klart sagt AD/AD&D. hva står det for Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Advanced Dungeons & Dragons/Dungeons and Dragons. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Det er heller ikke ett entydig dataspill, men derimot ett Pen & Paper rollespill, noe som fører til at det er uendelig med plasser å utforske (med mindre spill-leder har begrenset fantasi da ). Så vidt jeg vet har ingen av spillene basert på D&D 1st ed (om noen), AD&D 2nd ed, eller D&D 3rd ed så stor utforskbart område som Daggerfall. Endret 3. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Det var ingen som spesifiserte at det skulle være ett dataspill heller da. Duh! Red.: Vel, siden tråden er i PC-spillkategorien så er det vel selvklart, men jeg prøvde meg altså på en spøk. Endret 3. juli 2008 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Advanced Dungeons & Dragons/Dungeons and Dragons. Blir ikke forkortelsen da AD&D/DD? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Advanced Dungeons & Dragons/Dungeons and Dragons. Blir ikke forkortelsen da AD&D/DD? Nei, det fullskrevne er skrevet i feil rekkefølge, DD kom etter AD&D. Du får bare unnskylde meg, jeg har drukket en pils mer enn det som er bra for konsentrasjonen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Tør jeg gjette på elder scrolls II: daggerfall?Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square kilometres (40,400,000 acres) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall, but it should be noted most of Daggerfall's terrain was randomly generated. Vvardenfell, the explorable part of the Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. It should be pointed out that the geography and the characters in these later games are much more detailed. Kanskje størst, men hjelper jo lite hvis det ikke er detaljert. Hvem som helst kan jo lage en enorm verden og generere den "randomly", men hjelper jo lite hvis den ikke er bra.. Endret 3. juli 2008 av MrLG Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Øyen i The Elder Scrolls III: Morrowind er større enn den i Oblivion, og i tillegg har den to ekspansjoner (Tribunal og Bloodmoon) som gjør den enda større. Ellers vil jeg tippe Baldur's Gate II er et av de største, spesielt om vi regner hele Baldur's Gate-serien som ett spill. Vi kan fint starte en karakter i BG1 og bruke samme karakter hele veien gjennom BG2 samt ekspansjonene til både BG1 og BG2. Det er stort, det. Tar vi med kommende rollespill vil nok Sacred 2 være et av de største. I følge de som lager det vil det ta ca seks timer (!) å gå fra den ene kanten av verden til den andre. Nå begynner det å ligne noe. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Serien Baldur's Gate/Neverwinter Nights er synes jeg best, med The Elder Scrolls veeeldig nærmt bak. Av de gode gamle liker jeg best Dungeon Master, Lands of Lore og Stonekeep. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Ikke glem Darkstone! Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Ikke glem Darkstone! Vet ikke helt om jeg vil kalle Darkstone for ren RPG, men i nøyaktig samme sjanger spiller jeg heller Diablo 2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Tør jeg gjette på elder scrolls II: daggerfall?Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square kilometres (40,400,000 acres) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall, but it should be noted most of Daggerfall's terrain was randomly generated. Vvardenfell, the explorable part of the Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. It should be pointed out that the geography and the characters in these later games are much more detailed. Kanskje størst, men hjelper jo lite hvis det ikke er detaljert. Hvem som helst kan jo lage en enorm verden og generere den "randomly", men hjelper jo lite hvis den ikke er bra.. På tiden det kom ut var Daggerfall meget imponerende. Det er tross alt ifra 1996 Endret 4. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg å tenker på The Elder Scrolls III: Morrowind. Men det har med at dette var noe av det første jeg så til RPG spill. Selv om spillet kan rundes på 7 minutter og 30 sekunder http://uk.youtube.com/watch?v=m1IRxTN-_kU Men S.T.A.L.K.E.R er vell også en form for RPG? Endret 4. juli 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Nå må man ikke glemme Final Fantasy-serien. Jeg personlig er veldig glad i Elder Scrolls, da. Fable var ganske så genialt. Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Hvordan er det med WOW? Noen som vet hvor mange "square miles" WOW inkludert TBC er? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 WoW er da virkelig ikke noe rollespill. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg ville absolutt klasifisere WoW som et rollespill jo. Hva skiller det fra Morrowind og andre klassiske rollespill, annet enn at det er online? Du har jo tilogmed egne rollespill servere... Terninger kastes i bakgrunnen for å avgjøre hit&miss og du kan selv styre utviklingen av figuren din. Klassisk rollespill. edit: Kommentar til sig'en til OP. Det heter "Looking forward to..." ikke too. Endret 4. juli 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå