OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg har en filserver som bruker win2k3 og en laptop som bruker winXP. Jeg pleier å mounte diskene på filserveren på laptoppen så de fungerer som vanlige disker i explorer. Jeg har alltid pleid å bare bruke feks \\tonna-fil\f$ som adresse når jeg mounter diskene, men nå funker det plutselig ikke lengre Det skjedde etter jeg instalerte de siste windows oppdateringene. Er det noe jeg må aktivere en vei nå for å få det til å funke? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Sjekk ut hvilke oppdateringer du installerte og sjekk hvilke forrandringer de gjorde. Gå til legg til fjern programmer og vis oppdateringer. De skal være sortert etter dato (står også dato på). Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 pass på at windows brannmuren er slått av på serveren og klienten. På jobben har vi den siste tiden opplevd at Windows brannmuren skrur seg på etter at en server/klient har innstalert oppdateringer. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg fant tilslutt ut at de var fjernet fra computer management>shared folders>shares. Var bare å legge de til igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå