Gå til innhold

Treigt nett eller datamaskin?

Anbefalte innlegg

sitter på den stasjonære pc`en min nå, som har internetten plugga i veggen... men tar flere år og laste en side, hvis jeg f.eks har internett vinduer oppe så tar det ca 2 min og laste ned sidene, og når jeg skriver inn i URL-feltet tar det det langt tid før selve skriften kommer opp hvis dere skjønner hva jeg mener.. den "henger" på en måte igjen etter at jeg har skrevet den, utrolig irriterende..

målte hastigheten min:

Nedlastingshastighet:

2 325 kbit/s

(4 000 000 bytes på 13,766 sek)

Opplastingshastighet:

373 kbit/s

(500 000 bytes på 10,735 sek)

om dette er mye eller lite sier meg egnetlig ikke no spesielt.

Bruker FF.Mozilla/5.0 og har Windows XP på denne maskinen.. det som er litt rart er at på min bærbare hvor jeg har samme FF verson men med Vista så går alt mye kjappere, selv om jeg kjører den igjennom en router på trådløst nettverk.. noe som igjen gjør meg mistenksom på at denne pc`en rett og slett er treig... noen tips som muligens kan hjelpe meg?

edit: og noe til jeg kom på, dette skjedde sånn plutselig, har ikke vært sånn før, men kom på at jeg lastet ned nyeste AVG 8.0 antivirus... kan det ha noe med dette og gjøre?

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt være AVG 8.0. Leste en artikkel her om dagen at AVG 8.0 inneholder en ny modul som sjekker internettsider for spyware el. og kan få ting til å gå tregt. Dette kan du slå av under Alternativer - Programmer - Administrer Tillegg, men husker ikke helt hva tilleggsmodulen het. Prøv å slå av de forskjellige AVG modulene og se om det hjelper.

Edit: Det med administrer tillegg var for IE. Husker ikke hvordan det ble gjort i FF...

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Fant igjen artikkelen: I FF (Står på norsk og jeg kjenner ikke FF :() Klikk "Verktøy" og deretter "Utvidelser". Finn frem til "AVG Safe Search" og klikk "Slå av". Restart FF og det burde hjelpe om det altså er AVG som er årsaken til problemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...