Gå til innhold

DirectX 9 problem

NGamer

Anbefalte innlegg

Jeg installerte nettopp DirectX 9, etter det begynte alle krevende spill etter 5-10min med kjøring å låse seg i 10-20 sek. for så å kunne spille et par min før det låste seg igjen. Etter hvert fikk jeg opp blåskjerm med "Couldn't complete drawing operation" og pc'en restarta.

-MSI KT3 ultra

-ASUS Geforce 3 ti500

-1GB DDR-ram

-XP2000+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg installerte nettopp DirectX 9, etter det begynte alle krevende spill etter 5-10min med kjøring å låse seg i 10-20 sek. for så å kunne spille et par min før det låste seg igjen. Etter hvert fikk jeg opp blåskjerm med "Couldn't complete drawing operation" og pc'en restarta.  

-MSI KT3 ultra

-ASUS Geforce 3 ti500

-1GB DDR-ram

-XP2000+

Hvilke drivere kjører du på nVidianen din?

Lenke til kommentar

-MSI KT3 ultra

-ASUS Geforce 3 ti500

-1GB DDR-ram

-XP2000+

Hør nå her, ikke legg inn dx9 når kortet ikke støtter det. Det kan gå bra, men de fleste får problemer. Så hvis du bruker winxp/win2k så bruk gjennomrettings funksjonen til å tilbake til før du la inn dx9. Da blir forhåpentlig problemene borte :yes:

Lenke til kommentar
Men det er ikke alle kort som er tilrettelagt så bra for DirectX9... Tror jeg.. Det er ikke bare driverne...

Det har INGENTING med saken å gjøre :)

Jo, det har det. Hvordan kan du da forklare alle som har lagt inn dx9 som har et GF kort, mens de som sitter med et ATi kort som STØTTER dx9 ikke har noe problemer. ATi har faktisk hardware støtte for dx9 :yes:

Lenke til kommentar

Jo' date=' det har det. Hvordan kan du da forklare alle som har lagt inn dx9 som har et GF kort, mens de som sitter med et ATi kort som STØTTER dx9 ikke har noe problemer. ATi har faktisk hardware støtte for dx9 :yes:[/quote']

Du sier at "gamle" skjermkort kan få problemer med DX 9.0, det er jo sant, men man skal ikke få noe problemer i det hele tatt. For meg så er det som om du sier at det gamle TNT2 kortet mitt får "garantert" problemer med DX 8.0 eller 9.0, noe som ikke er sant i det hele tatt.

For min del bruker jeg alltid WHQL sertifiserte drivere samt å forsikre meg at skjøre oppdateringer som DX9.0 ikke er korrupt på en eller annen måte, dette fører til totalkræsj hvis noe går galt.

Lenke til kommentar

Jo' date=' det har det. Hvordan kan du da forklare alle som har lagt inn dx9 som har et GF kort, mens de som sitter med et ATi kort som STØTTER dx9 ikke har noe problemer. ATi har faktisk hardware støtte for dx9 :yes:[/quote']

Du sier at "gamle" skjermkort kan få problemer med DX 9.0, det er jo sant, men man skal ikke få noe problemer i det hele tatt.

Teoretisk så skal man ikke få problemer med å legge inn dx9, med "gamle" skjermkort. Men desverre så er det ikke sånn det fungerer i praksis :(

Lenke til kommentar

Det skal i utg. punktet ikke være noe problem å ha dx9 installert på en pc selv om skjermkortet i den ikke støtter dx9 i hardware. Alle versjoner av directx er bakoverkompatible. Forskjellen er at skjermkort som støtter dx9 kan kjøre dx9-funksjoner i hardware.

Dersom man opplever problemer på pc med et 'dx8-kort' er nok heller årsaken driverne som er installert for skjermkortet eller i selve softwaren man kjører.

Har selv et GF3 ti200 - kort og har hatt directx9.0 installert i ca. 1 måned uten å oppleve noen problemer. (Kjører Detonator 41.09 jeg også).

Lenke til kommentar

Kan det ha noe med at skjermkortet blir for varmt? Er det en måte å få vekk directx 9, slik at jeg kan installere versjon 8.1a? Ingenting ser ut til å fungere, vet ikke om det er så lurt å bruke restore point for å gå tilbake, har installert sp1 og div siden jeg installerte directx 9?

Men det som virker rart er at to andre jeg kjenner fikk akkurat de samme problemene etter at de installert directx 9. De hadde også Geforce kort, en med ti500 og en med 4200. Testet omega driverene som foreslått tidliger men bildet flimret mens jeg spillte.

Lenke til kommentar
Kan det ha noe med at skjermkortet blir for varmt? Er det en måte å få vekk directx 9, slik at jeg kan installere versjon 8.1a? Ingenting ser ut til å fungere, vet ikke om det er så lurt å bruke restore point for å gå tilbake, har installert sp1 og div siden jeg installerte directx 9?

Det er 2 måter å bli kvitt dx9 :

1. formatere og legge inn xp på nytt

2. bruke et restore point

Men det som virker rart er at to andre jeg kjenner fikk akkurat de samme problemene etter at de installert directx 9. De hadde også Geforce kort, en med ti500 og en med 4200.

Rart? det er ikke noe rart det. Det beviser min påstand at GF kortene sjeldent fikser dx9 :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...