Gå til innhold

bærbar multicom PC til 3d-modellering og programmering

Anbefalte innlegg

for første gang i mitt liv skal jeg nå kjøpe meg en bærbar PC. det er i denne anledning jeg trenger deres hjelp!

mitt valg har falt på denne PCen fra Multicom. så det jeg lurer på nå er, hvor mye ram/cpu/hdd bør jeg ha? jeg er ikke så inne på hvordan forholdet mellom ram og cpu bør være med laptops :dontgetit:

PCen skal helst ikke koste mer enn rundt 6000-6500 ekskludert programvare (skal forresten kjøpe ekstern hdd itillegg), og skal brukes til avansert 3d-modellering i Windows (XP håper jeg, men muligens Vista), programmering og "allmennbruk" i Fedora 9. laging av spill og surfing, kort fortalt ;)

Endret av indietrash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3D modelering krever mye RAM og CPU. Så det er litt opp til lommeboken din. Du må ha så rask CPU og så mye RAM som du har råd til. Du bør gå for Vista 64 bit så du kan utnytte 4 GB RAM.

Skjermkortet er ganske svakt til å brukes i spill. Det drar nok nyeste på low til medium og eldre spill på high. Men ett 8800 kort ville vært bedre.

Store tunge programmer er nok også igjen avhengig av kraftig CPU og mye RAM for å kompilere.

Det er ikke stort mer hokuspokus enn det....kraftig CPU og mye RAM..så mye som du har råd til.

AKIRA

Lenke til kommentar

satser nok heller på 64-bit XP enn 64-bit Vista ;)

men si ifra om du (eller noen av dere andre) kjenner til noen PCer du heller vil anbefale. de må a) ha 9-cellers eller bedre batteri, b) være uten operativsystem eller annen programvare. dersom de c) har et quadro kort eller tilsvarende, så hjelper det veeeeldig på :)

EDIT:

en ny mulighet: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...544828;c:100560

men jeg er skeptisk til batteriet. dessuten er den er skummelt dyr :p

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...