YOUNAEZ Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg har nå hatt PC-en i en stund, men har så og si byttet ut nesten alle delene, problemet er at jeg ikke får skrudd på datamaskinen lenger. Jeg kjøpte meg et ATI Radeon HD 2600 Series skjermkort for en drøy uke siden og det var da alle problemene oppstod, første gang røk strømforsyningen min, dette skjedde 2dager etter at jeg kjøpte dette nye skjermkortet og tok det i bruk, deretter kjøpte jeg meg en nytt 300W strømforsyning som varte i litt over 3dager før dette også røk, igår. Jeg fikk deretter lånt meg et 350W av en kompis, men pc-en ville fortsatt ikke på, så fikk jeg vite at det skjermkortet jeg hadde krevde minst 400W, så jeg kjøpte meg et 550W strmforsyning, men problemet er der fortsatt. I det jeg prøver å trykke på knappen som skal skru pc-en funker det i så og si 0.3sek før igjen kolapser, men hvis jeg drar ut den ene ledningen som går fra strømforsyningen til hovedkortet funker alt som det skal bortsett fra at den ikke viser bilder på skjermen, når jeg sier at jeg drar ut den ene ledningen som går fra strømforsyning til hovedkortet tenker jeg på den miste, det går altså 2stk til hovedkortet og hvis begge er i skrur datamaskinen min seg ikke på, men hvis jeg drar den minste ut, med tanke på størrelsen skrur den seg helt fint, men som sagt uten bilder på skjermen. Specs? - Intel Pentum 4 - 2,4 GHz - 1,75GB RAM (PC2700) - 220GB HDD - ATI Radeon HD 2600 Series Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Du er sikker på at du har plassert spacers/avstandsstykker korrekt i forhold til skruehullene på hovedkortet? Dvs. at du IKKE har spacers der det ikke er skruehull - i så tilfelle kan du ha laget en kortslutning. Når du har verifisert at dette ikke er tilfelle, resetter du CMOS (jumper på hovedkortet som flyttes på i 1 minutt mens strømmen er frakoblet, alternativt ta ut CMOS-batteriet i 1 minutt mens strømmen er frakoblet. Start maskinen på nytt. Post resultatet her. PS: Den lille kabelen med 4 pinner SKAL være koblet til hovedkortet. Endret 4. juli 2008 av Caze Lenke til kommentar
YOUNAEZ Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg er sikker på at jeg har plassert spacers/avstandsstykker korrekt i forhold til skruhullene. 1 - Koblet til. 2 - Koblet til en kabel det sto PCI-E på, men i dette tilfelle hvis jeg tar kabelen ut, så får jeg skrudd på PC-en, men uten bilder på skjermen og hvis jeg setter kabelen i igjen så vil den ikke skru seg på. Hvor skal den 3. kabelen du nevnte? "Den lille kabelen med 4 pinner" Endret 4. juli 2008 av YOUNAEZ Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 PCI.E kabelen er til skjermkort.!Ikke der du har merka av nr.2 pa hovedkortet.Det er 4 pin 12V til CPU som skal inn der.! Lenke til kommentar
YOUNAEZ Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Jess jeg skjønte det nå og byttet de om, takker for hjelpen, fikk pc-en på nå. THNX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå