Zaplame Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Satt min Playstation 3 inn på Lefdal den 13. mai. Om 10 dager har jeg hatt den der i 2 måneder. Dem sa at det skulle ta normalt 2-4 uker. Jeg har ringt opp dit flere ganger, og svaret var at dem skulle purre på Nordisk film. Servicen på nettet har ikke blitt oppdatert siden 26. mai, hvor dem klarte å bruke 13 dager på noe som skulle ta 1-3 virkedager. Så jeg bare lurte, går det ann å refundere beløpet? Den var helt ny 24 desember. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Satt min Playstation 3 inn på Lefdal den 13. mai. Om 10 dager har jeg hatt den der i 2 måneder. Dem sa at det skulle ta normalt 2-4 uker. Jeg har ringt opp dit flere ganger, og svaret var at dem skulle purre på Nordisk film. Servicen på nettet har ikke blitt oppdatert siden 26. mai, hvor dem klarte å bruke 13 dager på noe som skulle ta 1-3 virkedager. Så jeg bare lurte, går det ann å refundere beløpet? Den var helt ny 24 desember. Jeg gjorde dette med min 60gb fikk hele beløpet tilbake (dette gjaldt Elkjøp) Husk å ta med nødvendige kabler og kontrollere som fulgte med Dette gjorde jeg og da det tok for lang tid, du har 40GBversjonen? Da er det hvertfall skandale att det har tatt så lang tid Endret 3. juli 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Jepp, 40 giga versjonen. Lefdal og Elkjøp er den samme kjeden, så det er helt likt. Men jippi! Da kan jeg refundere maskinen min og heller kjøpe en 60 gb som jeg alltid hadde lyst på Lenke til kommentar
kimla Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Vel, skulle til å foreslå å kreve omlevering, men det kan være vanskelig nå som det er så få ps3-er ute å går, men du kan alltids spørre. Etter forbrukerkjøpslovens paragraf nr. 29 kan du kreve omlevering, men som sagt så kan det være vanskelig grunnet mangel på ps3 for tiden ( ). Men siden de da ikke kan omlevere så burde det gå ann å få hevet kjøpet. "Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving." Den kan være litt kjip, men for å få inn en kontrast fra paragraf 30: "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren." Diskuterbart i forhold til din situasjon: "Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres." Også relevant (§31): "Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden." Og en god en til sist: "§ 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig." Så ja, vil si du kan heve kjøpet. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html EDIT: Skrivefeil Endret 3. juli 2008 av kimla Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Takk for et veldig godt svar! "Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres." Da har Lefdal brøti denne loven. Jeg krevde/spurte om jeg kunne få et låne produkt men de sa at det bare gjaldt hvite varer. Det er jo mange butikker som mangler Ps3 konsoller, har søkt rundt på Elkjøps og Lefdals nettbutikker samt lokale butikker. Ingen har noe. Endret 3. juli 2008 av Zaplame Lenke til kommentar
kimla Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Takk for et veldig godt svar! "Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres." Da har Lefdal brøti denne loven. Jeg krevde/spurte om jeg kunne få et låne produkt men de sa at det bare gjaldt hvite varer. Vel, hvitevarer er gjerne litt viktigere for livssituasjonen enn en ps3: "Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov". Men du skal kunne få hevet kjøpet uansett nå. Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Joda.. Takker for innholdsrike og gode svar. Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Hehe, Lefdal ble nettopp 3995.00 kr fattigere. Måtte til og med ikke levere inn utstyret jeg fikk med. Nå må jeg bare finne en butikk som har en Ps3.. sukk. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Men jippi! Da kan jeg refundere maskinen min og heller kjøpe en 60 gb som jeg alltid hadde lyst på 60gb. selges ikke lenger. Nå må jeg bare finne en butikk som har en Ps3.. sukk. Nesten ingen butikker har PS3 inne nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå