Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sextrakassering på jobb?


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

skrev hva jeg driver med...

 

og dette er normalt... iallefall alle de plassene jeg har jobba de sisste årene...

 

men kanskje litt drøyt av sjefene å drive med slikt..

Beklager, så ikke at du skrev det. Ble bare så forskrekket over at folk faktisk anser dette som normalt. "Greit" nok om jenta var oppi årene og kunne svare for seg. Men det er jaggu ikke lett å sette grenser som 15 åring. Her er det den voksne som skal ta ansvar at sånt ikke skjer!

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har 2 stk der jeg jobber nå ei på 16 og ei på 17 , de får gjennom gå som bare det.. men av og til er det de selv som legger opp til det..

 

og slike ting har jeg opplevd over alt i restaurant og utelivs bransjen..

Det blir for enkelt å skylde på at det er noe du har opplevd overalt i den bransjen. Selv om de to på jobben din synes det er greit, så betyr det ikke at alle andre opplever det som ok!

Lenke til kommentar

Har du prøvd noe av det som har blitt sagt i tråden tidligere? Å ta det opp med dem og fortelle dem at du ikke liker oppførselen dems? Å fortelle det til foreldrene dine? Å kontakte LO's sommerpatrulje?

 

Såklart slutter de ikke når du ikke sier i fra. Det hjelper ikke å ikke le av det de gjør, de trenger tydeligvis tydeligere signaler.

Lenke til kommentar
Det er uakseptabel oppførsel, og de utnytter garantert det faktum at dere er såpass unge.. Tror neppe de hadde turt å gjøre dette mot ei som var 40 liksom..

 

jeg ville nok gjette på at det kan ansees som skjerpende at personen er så ung, men jeg ville satset på at å ta det opp er en god ide. Så ta det med foreldrene, for de har ikke anledning til å drive slik ovenfor en ansatt som ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
han flørter litt med hun ene som er voksen. men når han gjør det, er det bare små kommentarer som er ment som hyggelige, tror jeg

 

 

Ja, uansett om de andre jentene på jobben synes dette bare er moro og gøy, så betyr det ikke at det er riktig. Om du føler ubehag ovenfor slik oppførsel, så har du rett til å slippe og bli behandlet på den måten.

Lenke til kommentar

Det første du burde gjøre er å ikke le det bort, bare se dumt på dem og si ifra at det her gidder du ikke å høre på og ber dem slutte. Fortsetter de så burde du vel strengt tatt prate med foreldrene dine om hva som foregår.

Har du mulighet bytter du jobb..

 

 

Forbanna folk ass.

Lenke til kommentar

Hadde akkuratt samme problemet som deg på sommerjobben min i fjor (var 16 år). Det starta med små kommentarer som utviklet seg videre. Etterhvert, når guttene/mennene begynte å ta meg på rumpa når de gikk forbi (skjedde ikke bare med meg, men de fleste andre unge jentene også) slutta jeg. Hadde heldigvis en sånn jobb der jeg måtte si ifra hvis jeg ville jobbe dagen etter, så jeg sa jeg ikke kunne jobbe mer.

 

Synes så utrolig synd på deg! Det er så ubehagelig at eldre menn driver sånn med yngre jenter! Var to stk som kom bort til meg en av dagene, og den ene spurte om jeg ville gifte meg med den andre. Da kunne jeg suge ham i bilen, og tilfredstille alle hans behover... Det var bare en av flere ubehagelige episoder. Ante ikke hva jeg skulle si jeg, så bare lo det bort. Selv om de hadde andre sjefer over seg, så er det ikke så lett å snakke om sånne ting.

Lenke til kommentar

Voksne menn som flørter med unge jenter er ikke ok. Det hører ikke hjemme på en arbeidsplass. Det skal ikke være en seksuell atmosfære på jobb, utenom at folk forelsker seg så klart, men det får være mellom jevnaldrende eller blandt de voksne.

 

Men absolutt ikke om det er unge jenter som blir antastet av voksne menn under noen omstendigheter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...