fototim Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det renner på med lundebilder fra meg. Håper dere tåler en til, og så enda en. Da er det nok tomt. Tittelen er ordspill Kanskje ikke alle vet at lunde heter puffin på engelsk, og kanskje heller ikke er klar over at puff blir brukt om å røyke. DA* 300/4 og K20D håndholdt @ f:5,6, 1/400s og 1600 ISO. Litt støyfjerning og oppskarping i Lightroom. Fargene er omtrent som de kom ut av kamera. Fuglen og grasset er ikke så langt unna det jeg så, blåfargen i havet er nok litt overdrevet, men det likte jeg. Så derfor gjorde jeg ikke så mye. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nok et fint lundebilde Berget danner en fin tydelig diagonal gjennom bildet og forgrunnen er helt grei. Dog synes jeg havet virker litt unaturlig, det er liksom for rent, og for likt. Ser nesten ut som om du har klonet litt her. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Nok et fint lundebilde Berget danner en fin tydelig diagonal gjennom bildet og forgrunnen er helt grei. Dog synes jeg havet virker litt unaturlig, det er liksom for rent, og for likt. Ser nesten ut som om du har klonet litt her. Ingen kloning. Kun en kombinasjon av spesielle lysforhold, smul sjø og gode boke-egenskaper Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Jeg fikk et beskjæringsforslag via gmail som jeg likte Litt mer interesant plassering av fuglen. Takk til Jostein Øksne (som forresten var med på turen) Endret 3. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Bra bilde. Jeg er litt for sliten til å skrive noe mer etter en solrik ettermiddag på stranden med guttungen. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Herlig bilde. Eneste jeg kan sette fingeren på er at fuglen virker litt ute av fokus, iallefall deler av den. Puff kan også brukes som et stygt ord for homofil på engelsk. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Herlig bilde. Eneste jeg kan sette fingeren på er at fuglen virker litt ute av fokus, iallefall deler av den. Puff kan også brukes som et stygt ord for homofil på engelsk. Når det gjelder fokus så lurer jeg på om kontrasten mellom stråene og bakgrunnen lurer øyet ditt. Jeg har granska det 100% og fokus sitter nok omtrent der det skal. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Herlig bilde. Eneste jeg kan sette fingeren på er at fuglen virker litt ute av fokus, iallefall deler av den. Puff kan også brukes som et stygt ord for homofil på engelsk. Når det gjelder fokus så lurer jeg på om kontrasten mellom stråene og bakgrunnen lurer øyet ditt. Jeg har granska det 100% og fokus sitter nok omtrent der det skal. Det kan være. Grunnen til at jeg syns det ser noe ute av fokus ut er at et av stråene til venstre for føttene til fuglen ser mye skarpere ut enn fjærdrakten. Hodet ser greit ut og bena ser skarpe ut. Så det er nok noe som lurer meg. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Uansett årsak, så høres det ut som om blikket ditt blir leda til feil sted, og det avslører kanskje en svakhet ved bildet. Mao nyttig informasjon, takk. Endret 3. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå