fototim Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Den eldste sønnen min trenger hjelp til valg av kompaktkamera. Nå er ikke kompakter det jeg har mest greie på, så derfor ber vi om litt hjelp. Kravene hans i prioritert rekkefølge er: 1. Billedkvalitet (ikke ekstreme krav) 2. Hurtighet, altså at kameraet har lite shutterlag. 3. Soliditet. I utgangspunktet har han 3000 som limit. Vi har kikka litt rundt og kommet fram til at til at Samsung 630S tilfredsstiller 1. og 3 i tillegg er det latterlig billig nå. Men krav nr 2 finneer vi ikke svar på. Noen som kan hjelpe oss med det? Eller noen som har andre bedre alternativer og foreslå? Lenke til kommentar
rieg Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg syntes samsung "billig" kameraer suger på batteri. legg heller 500+mere og få noe bedre, du kommer til og sette pris på det i ettertid. Hva med en ixus 75 eller Fuji F47 eller F50? alle 3 er raske nok, og har godt batteri,tåler også endel. mulig Nikon S210 som virker kult! billig er det også! Ha en god kamera jakt:) sommer og sol Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg syntes samsung "billig" kameraer suger på batteri.legg heller 500+mere og få noe bedre, du kommer til og sette pris på det i ettertid. Hva med en ixus 75 eller Fuji F47 eller F50? alle 3 er raske nok, og har godt batteri,tåler også endel. mulig Nikon S210 som virker kult! billig er det også! Ha en god kamera jakt:) sommer og sol Takker. Kan du konkretisere hva du mener med raskt nok, betyr det rask nok til å fange et naturlig smil? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Du vet vel at Samsung S630 har fått glimrende testresultater på Akam. Den modellen ble klar vinner av stortesten av billige kompakter før jul. Sjekk testen selv. Ehh, jeg orker ikke søke for deg nå, Tim. Det er ikke umulig at en slik finner veien med i reisevesken jeg bruker til toalettsaker når jeg er ute og flyr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg kjøpte en S630 til mutter'n og jeg synes den virker helt grei. Det vel strengt tatt ingen rimelige kompakt-kameraer som er raske ? Tom Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Du vet vel at Samsung S630 har fått glimrende testresultater på Akam. Den modellen ble klar vinner av stortesten av billige kompakter før jul. Sjekk testen selv. Ehh, jeg orker ikke søke for deg nå, Tim.Jeg har lest hele testen, i hvert fall de delene som handla om dette kameraet, og fant ikke noe om hastighet. Så jeg spør ikke ut fra latskap Jeg trenger nok mest litt førstehåndskunnskap. Jeg driver forresten og å prøver å overtale poden til å satse på en billig DSRL nettopp ut fra hastighet. Men størrelsen bremser lysta, han vil egentlig ha kompakt. Det vel strengt tatt ingen rimelige kompakt-kameraer som er raske ? Tom Mulig det, jeg kjenner ikke dagens kompaktmarked godt nok. Han krever ikke noe superraskt, men vil nok ha noe som er raskere enn et mobilkamera. Endret 3. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det vel strengt tatt ingen rimelige kompakt-kameraer som er raske ? Tom Mulig det, jeg kjenner ikke dagens kompaktmarked godt nok. Han krever ikke noe superraskt, men vil nok ha noe som er raskere enn et mobilkamera. Det er det. Tom Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg syntes samsung "billig" kameraer suger på batteri. Bruker du vanlige alkaliske batterier, så er det mange kamera som suger på batteri. Det er anbefalt å heller bruke oppladbare batterier med ni-mh-teknologi, eller engangsbatterier med lithium-teknologi. Disse varer mange, mange ganger lenger enn alkaliske. S630 er et greit kamera, og spesielt til den prisen det går for nå. Men om man har en limit på 3000, så får man jo kamera som er langt bedre til 2000-3000 kroner. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 S630 er et greit kamera, og spesielt til den prisen det går for nå. Men om man har en limit på 3000, så får man jo kamera som er langt bedre til 2000-3000 kroner.Klart hn gjør det. Men han er student, og har mye annet å bruke penger på. Så hvis han finner noe som gjør jobben, til en rimeligere penge, så blir han lykkelig. Det eneste jeg er usikker på nå er responstid. Skulle gjerne funnet noen tall på det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kjøp i en butikk, om mulig. Det er uansett ikke mye å spare på å kjøpe på nettet (om noe, hvis vi tar med frakt i beregningen). Da får du sjekket responstiden selv, og hvordan den oppleves i virkeligheten. Tallene på responstid er vanskelige å sammenligne uansett, da fokushastighet og utløserhastighet kan oppveie hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå