Gå til innhold

Mest OC's vennlig grafikkort


Nimzo

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en ny maskin, og lurer på hvilket kort jeg skal kjøpe. Det er mulig jeg investerer i et vannkjølings-system i fremtiden, så jeg lurte på om det er stor forskjell på kortene når det gjelder OC. Skal jeg velge Geforce4 eller Radeon?

 

En annen ting jeg lurte på er om kortet tar mye skade av OC, og hvor mye kutter du ned levetiden ved å OC det max med vannkjøling på GPU og kjøleribber på minne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
POV GF4TI4200XP er OC vennlig rett ut av esken.

 

Har kunne klokkes alt fra 320/660 til ekstremtilfellene 350/750

 

Mitt er sånn midt på treet med orginalkjølingen. Med enkle oppgraderinger klokkes det svært høyt. Maks på mitt har blitt 337,5/715 (250/550) @ 1,8V AGP

 

337.5/715

328,5/702

Standard (test)

 

har hørt at øking av AGP volt ikke har noen effekt på nyere grafikkort fordi de har spenningsregulatore som stiller spenningen til det den skal være. Vet du om du faktisk kunne klokke lenger med en AGP volt på 1,8 enn 1,5v som er standar?

Lenke til kommentar
POV GF4TI4200XP er OC vennlig rett ut av esken.

 

Har kunne klokkes alt fra 320/660 til ekstremtilfellene 350/750

 

Mitt er sånn midt på treet med orginalkjølingen. Med enkle oppgraderinger klokkes det svært høyt. Maks på mitt har blitt 337,5/715 (250/550) @ 1,8V AGP

 

337.5/715

328,5/702

Standard (test)

 

har hørt at øking av AGP volt ikke har noen effekt på nyere grafikkort fordi de har spenningsregulatore som stiller spenningen til det den skal være. Vet du om du faktisk kunne klokke lenger med en AGP volt på 1,8 enn 1,5v som er standar?

 

Jeg har økt V for å kunne stabelisere kortet, og ja det har hjulpet. Men det krever svært god kjøling for å ha noen effekt da det øker tempen drastisk om en ikke har ekstremt god kjøling og da er det ikke rart det ikke har noen effekt ;)

Lenke til kommentar

Jeg har økt V for å kunne stabelisere kortet, og ja det har hjulpet. Men det krever svært god kjøling for å ha noen effekt da det øker tempen drastisk om en ikke har ekstremt god kjøling og da er det ikke rart det ikke har noen effekt ;)

 

Øker tempen drastisk på hva? skjermkortet eller hk'et?

Siden jeg tror det er skjermkortet, så sier jeg at varmen ikke er mitt største problem.

Jeg har nemmelig ikke funnet en ordentelig vmod guide til mitt GF2Ultra, og leter da etter andre måter øke volten på.

Lenke til kommentar

Jeg har økt V for å kunne stabelisere kortet, og ja det har hjulpet. Men det krever svært god kjøling for å ha noen effekt da det øker tempen drastisk om en ikke har ekstremt god kjøling og da er det ikke rart det ikke har noen effekt ;)

 

Øker tempen drastisk på hva? skjermkortet eller hk'et?

Siden jeg tror det er skjermkortet, så sier jeg at varmen ikke er mitt største problem.

Jeg har nemmelig ikke funnet en ordentelig vmod guide til mitt GF2Ultra, og leter da etter andre måter øke volten på.

 

AGP V

 

Det har økt tempen min fra 38c til 43c idle..... (1.7V agp)

Lenke til kommentar

Jeg har økt V for å kunne stabelisere kortet, og ja det har hjulpet. Men det krever svært god kjøling for å ha noen effekt da det øker tempen drastisk om en ikke har ekstremt god kjøling og da er det ikke rart det ikke har noen effekt ;)

 

Øker tempen drastisk på hva? skjermkortet eller hk'et?

Siden jeg tror det er skjermkortet, så sier jeg at varmen ikke er mitt største problem.

Jeg har nemmelig ikke funnet en ordentelig vmod guide til mitt GF2Ultra, og leter da etter andre måter øke volten på.

 

AGP V

 

Det har økt tempen min fra 38c til 43c idle..... (1.7V agp)

 

Hva har det økt tempen på?

Lenke til kommentar

Jeg har økt V for å kunne stabelisere kortet, og ja det har hjulpet. Men det krever svært god kjøling for å ha noen effekt da det øker tempen drastisk om en ikke har ekstremt god kjøling og da er det ikke rart det ikke har noen effekt ;)

 

Øker tempen drastisk på hva? skjermkortet eller hk'et?

Siden jeg tror det er skjermkortet, så sier jeg at varmen ikke er mitt største problem.

Jeg har nemmelig ikke funnet en ordentelig vmod guide til mitt GF2Ultra, og leter da etter andre måter øke volten på.

 

AGP V

 

Det har økt tempen min fra 38c til 43c idle..... (1.7V agp)

 

Hva har det økt tempen på?

 

baksiden av GF4 CORE....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...