Azunyan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Heisann! Jeg lurte om hvor mye det frakten vil koste hvis jeg kjøper en softgun fra Danmark? På ca. 1 - 1.5KG. Pluss. hvordan er tollen? osv. Håper på rask svar Forresten hvor mye veier en sån CM.018A2 ca. det veier vel ikke mer enn 1.5 KG vel? tipper det jeg. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) haha Our comments Due to the low power and small magazine we would not advise you to purchase this gun. However they are still in stock. http://wannabuy.beevirtual.co.uk/BBGuns/Se...86/Default.aspx Ontopic: frakt er hva butikken sier den er. Les betingelser på webshoppen? ang "toll" så er det ikke toll, det er derimot merverdi avgift på alle varer kjøpt som er over 200kr. Da betaler du også m.v.a. for frakta. Er varen alene under 200kr i verdi (uten frakt) blir det ikke m.v.a. Endret 3. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) haha Our comments Due to the low power and small magazine we would not advise you to purchase this gun. However they are still in stock. http://wannabuy.beevirtual.co.uk/BBGuns/Se...86/Default.aspx Ontopic: frakt er hva butikken sier den er. Les betingelser på webshoppen? ang "toll" så er det ikke toll, det er derimot merverdi avgift på alle varer kjøpt som er over 200kr. Da betaler du også m.v.a. for frakta. Er varen alene under 200kr i verdi (uten frakt) blir det ikke m.v.a. Hehe, etter at jeg har lest det så tipper jeg at jeg velger en anna gun : P men takk for rask svar men er det ikke noe spesielt ang. vekten? Endret 3. juli 2008 av jannono Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Som sagt, det går på hva butikken setter som frakt.. Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Forresten hvis vi tenker sån, det er en dud i Danmark som skal sende en gun til 2 KG, hvor mye vil frakten koste da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) 191DK http://www.postdanmark.dk tok meg ca 30 sec å google... Endret 3. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Our comments Due to the low power and small magazine we would not advise you to purchase this gun. However they are still in stock. :!: De selger sikkert mange av den der! Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 191DK http://www.postdanmark.dk Digger deg MrLee Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Our comments Due to the low power and small magazine we would not advise you to purchase this gun. However they are still in stock. :!: De selger sikkert mange av den der! Seff Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 191DK http://www.postdanmark.dk tok meg ca 30 sec å google... Har sjekke på nettet men, er det bare en transport måte? Det ble litt forferdelig dyrt Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Tja, det er jo alltids UPS eller DHL og slike pakketransportselskaper, men de er vel uten unntak dyrere enn posten. Deres service er som regel basert på raskere levering. Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Tja, det er jo alltids UPS eller DHL og slike pakketransportselskaper, men de er vel uten unntak dyrere enn posten. Deres service er som regel basert på raskere levering. Takk skal du ha, du har hjulpet meg mye Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Hvis frakten er over 200.- må jeg betale sån dum greie da, sån magisk grense 200.- eller no? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Hvis varen er under 200kr slipper du merverdi avgift. Frakt er ikke med i beregningen her. Hvis varen koster OVER 200kr, må du betale Merverdiavgift av verdien på varen OG frakten. Eksempel Varen koster 199kr og frakten 500kr = du betaler bare 199kr for varen og 500kr for frakten. Varen koster 201kr og frakten er 500kr = du betaler 701kr til butikken og 701x 25% (175.25kr) til staten i merverdi avgift + ett evt. fortollingsgebyr for å utføre selve fortollingen (posten tar ca 80 kr selv for dette). Jeg mener du kan ordne fortollingen selv og således komme unna de 80kr, men jeg er usikker. Merk at enkelte andre transportfirma tar mye mer for fortolling. Hørte om ett skrekkeksempel fra UPS (tror jeg det var) der de tok 400kr for det. Endret 4. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Azunyan Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Hvis varen er under 200kr slipper du merverdi avgift. Frakt er ikke med i beregningen her.Hvis varen koster OVER 200kr, må du betale Merverdiavgift av verdien på varen OG frakten. Eksempel Varen koster 199kr og frakten 500kr = du betaler bare 199kr for varen og 500kr for frakten. Varen koster 201kr og frakten er 500kr = du betaler 701kr til butikken og 701x 25% (175.25kr) til staten i merverdi avgift + ett evt. fortollingsgebyr for å utføre selve fortollingen (posten tar ca 80 kr selv for dette). Jeg mener du kan ordne fortollingen selv og således komme unna de 80kr, men jeg er usikker. Merk at enkelte andre transportfirma tar mye mer for fortolling. Hørte om ett skrekkeksempel fra UPS (tror jeg det var) der de tok 400kr for det. Tusen hjertelig takk, da blir det ikke no sån 25% greie Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Så du skal bli kriminell smugler? MVA underdragelse er ulovlig og ikke noe fint å få på rullebladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå