:Francis: Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Flyet vårt til Frankrike gikk såpass tidlig at vi valgte å sove over en natt på Gardermoen på hotell. Jeg benyttet anledningen til å ta noen bilder fra litt andre vinkler enn det som er mulig under et vanlig besøk på flyplassen. Kommentarer mottas med stor takk Nikon D80 Nikkor 70-210 @ 210 f/8 1/1000s ISO200 (Kunne med fordel brukt ISO100 her) Nikon D80 Nikkor 70-210 @ 70 f/5.6 1/400s ISO100 Francis Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Det første minner meg litt om et annet bilde som har vært her de siste dagene. "Repeater" ble det vel kalt. Stilrent og en ypperlig diagonal. Det andre gir meg assosiasjoner til korsfestelsen av Jesus. Selv om det neppe er kors som står der, så var det den første tanken som slo meg. Synes kanskje det blir litt mye himmel. Den var ikke så veldig spennende at det gjorde noe, men det var skarpt og fint, og jeg tror jeg ville likt det ganske så godt med en litt annen beskjæring. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Det siste minner meg også om korsfestelser, slik som bjornast beskriver. Det er ikke det sterkeste av de to bildene, men rettferdiggjør sin tilstedeværelse i BK med god margin. At det er så mørkt fungerer fordi elementene likevel står godt ut fra bakgrunnen, og er så enkle at de lett kan skilles fra hverandre. Det første er uten tvil det tøffeste. Stiligst rent komposisjonsmessig synes jeg er at det har et tydelig vanishing point. Begge bildene har en flott grafisk effekt, men i bilde en er den klart mest tydelig og effektiv. To enkle og effektive komposisjoner som sikkert flere enn meg kommer til å glede seg over på denne fine sommer-ettermiddag. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Takk for kommentarer. Bildet ga faktisk også meg assosiasjoner om korsfestelse, men jeg glemte helt å nevne det i den første posten. Kanskje et passende navn på bildet kunne vært "Aeronautical Crusifiction" ? Francis Lenke til kommentar
andersj Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Liker begge disse. Komposisjonen i det første er enkel og svært effektiv. Når jeg ser en stund, blir jeg litt irritert over noe som ligner haloer rundt mastene, men det er fullt mulig det er de rennende øynene mine. Det andre er bare tøft. Tilslutter meg alt som er sagt. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ser også haloer på det første bildet, og det trekker litt ned for min del. Haloene blir mindre femtredende om hele bildet lysnes litt, men uten av det gir tegning i det svarte. Og mens jeg likevel hadde bildet inne i photoshop trakk jeg også toppen av den nermeste masten 3 piksler ned så den ikke ser kuttet ut. Begge bildene er behahgelige å se på, og de kunne stått godt til hveandre. Men de har litt for stor forskjell i lysnivå på himmelen til at de bli helt perfekte sammen. Uansett bra jobb og - Rams PS: Les retningslinjene om linking av bilder fra andre nettsteder. Det er mulig din host er veldig stabil, men retningslinjene bør være like for alle. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Å, jeg visste det var noe jeg glemte å skrive. Den masten som nesten blir kuttet i toppen synes jeg er fableaktig. Det er en stor fristelse å ta fatt på kloneverktøyet, men i dette tilfellet er det en perfekt detalj for meg. Sorry, Rams. Du minnet meg på det. Det er ikke meningen å være opportunistisk, for det virker som om det er det samme som du mener. Eller tar jeg feil? "PS: Les retningslinjene om linking av bilder fra andre nettsteder. Det er mulig din host er veldig stabil, men retningslinjene bør være like for alle." Glemte det også. Francis burde vite bedre. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 [...] Sorry, Rams. Du minnet meg på det. Det er ikke meningen å være opportunistisk, for det virker som om det er det samme som du mener. Eller tar jeg feil? Jeg falt nok for fristelsen å klone masten litt ned, ja. Jeg er nok ikke tøff nok til å la elementer tangere billedflaten enda "PS: Les retningslinjene om linking av bilder fra andre nettsteder. Det er mulig din host er veldig stabil, men retningslinjene bør være like for alle." Glemte det også. Francis burde vite bedre. Jeg vet hvor mye dette irriterer deg og andre, og hvor lei man blir av å påkeke det. Så jeg tar bare min del av byrden og forsøker så ofte jeg kan å minne trådstartere på det.- R Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 "PS: Les retningslinjene om linking av bilder fra andre nettsteder. Det er mulig din host er veldig stabil, men retningslinjene bør være like for alle." Glemte det også. Francis burde vite bedre. Dere har selvsagt rett, jeg glemte meg helt når jeg laget trådene igår. Det vil ikke gjenta seg - Jeg ser også haloene som er blitt kommentert. Jeg skal se om jeg får gjort noe med dem etter jobb idag Francis Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 "Cheer up, Brian" Må si meg enig med at gloriene på det første bildet er litt uheldige. Ellers er det et flott bilde, veldig fengende diagonal. Det andre bildet gir meg egentlig ikke så mye, annet enn at jeg nå sitter og nynner på "Always look on bright side of life"... Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg tror ikke det hadde gjort noe om den masten traff kanten. Kanskje det blir smak og behag? Jeg synes generelt sett ikke at kutting er spesielt skjemmende i et ellers bra bilde, men andre reagerer sterkere enn meg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg er selvfølgelig enig med deg Snirfle, men hvis det er snakk om et par piksler er det greit. Den bør uansett se ut som om den er samme lengde som de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå