d0ppler Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Beklager den latterlig dårlige tittelen, men her er et bilde jeg tok i botanisk hage i går. Prøvde meg på manuell fokus, og det ser ut til at jeg endelig traff her. Det jeg primært ønsker kritikk på er selve komponeringen, jeg selv er meget fornøyd med den, men skulle gjerne hatt deres synspunkt på dette, bare for å se om jeg beveger meg i riktig retning. EXIF : 1/640 sek, f/6.3, ISO 200, brennvidde 200mm, manuell fokus Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Morsomt bilde, men Lilioceris lilii ( Liljebille) er ikke så morsom når den (eller rettere sagt larven ) spiser opp alle liljene dine. (Har heldigvis fått bort de få jeg hadde i år!) RandiA Endret 3. juli 2008 av RandiA Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Takk for billeopplysningen Randi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Her er det mye å like. Den kunnskapsrike PMnormal kan sikkert ramse opp 4 eller 5 komposisjons-messige ting du har gjort riktig; så jeg overlater den jobben til ham. For meg er nok kontrasten mellom den skarpe røde-fargen billen og de myke grønnfargene som jeg liker best. Me like Tom Lenke til kommentar
andersj Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Synes også du har truffet her! Komposisjonen er enkel og grafisk, dybdeskarpheten er passe og det er nesten litt action i bildet, noe som er sjeldent i macrobilder. Se ut som billa står på spranget mellom det ene "tårnet" og det andre. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Det er ikke så avansert, men veldig fint. Viktigste komponenter er tredeling både vertikalt og horisontalt, og en fin diagnonal. Det er enkelt og effektivt, og da liker jeg det. Spesielt når det er såpass dekorativt. Hvorfor ser vi ikke flere slike mellomnære bilder som dette i BK? Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Kjempe artig bilde Det meste er vel sagt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Hvorfor ser vi ikke flere slike mellomnære bilder som dette i BK? Tror det er fordi vi lever i en verden hvor det største, lengste, nærmeste, videste og/eller skarpeste er det som teller. Så man ender opp med å bruke utstyret i yttergrensene. Tom Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 En liten optimistisk speider. Om du hadde gått helt nærme, ville det vært et av mengden, men her skilte du deg ut. Alt annet er sagt.. fine saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå