Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ereksjon hindrer urinering om morgenen

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke stort værre enn å bøye "den" litt nedover når man skal tisse? :hmm:

Klarer folk faktisk å tisse med ereksjon? Kjennes ut som jeg skal presse en stein ut av urinrøret.

Det er jo ikke like enkelt som til vanlig nei, men dersom man står en stund og sørger for å stå enda en stund til etter man er "ferdig" så vil det vel funke.

Tror det å være tissetrengt er noe som gir enda større sjangse for morgen-ereksjon (har ikke noe dokumentasjon på det), så det er min erfaring at etter å ha tisset, så blir det bedre plass i buksene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Huff, vet ikke om jeg tør si dette ettersom folk kommer til å tro jeg har prøvd, men ; Du kan vel pisse i vasken? Den er så høy og bred at det skulle gjøre det hele litt enklere. :)

Lenke til kommentar

Dette er vel fenomenet - som hvertfall på disse kanter - er kalt morgenbrød. Jeg har absolutt ingen kilder på dette, men jeg har en teori:

Om morgenen, spesielt om man er kåt, må man tisse. Etter man har tisset er man ikke lenger kåt. Babyer tisser på seg selv om natten.

Min teori går ut på at gutter blir kåte når de er tissetrengte og ikke tisser right away, som for å holde tisset inne. Dette har jeg merket på dagtid også, at lillemann kan bli hard pga jeg ikke tisser når det behøves mest. Babyer har ikke "lært" å bli kåte enda, og derfor kan ikke de holde tisset inne om natten eller andre tider på døgnet.

Grunnen til at vi våkner med et hardt lem er altså at vi må tisse, og ikke at vi har forestilt oss Jessica Alba den natten.

-

Ellers vil jeg si at jeg ikke har noe problem med å tisse med ereksjon. Det er jo litt vondt, men jeg bare stiller meg ca. 75cm bak der jeg vanligvis ville stått, planter beina hardt i bakken og lenger meg på veggen bak doen. Nå slipper jeg å bøye penis så veldig, og det går som regel fint. Ereksjon forsvinner umiddelbart. Det har vel blitt kort nevnt tidligere i tråden, men tenkte jeg skulle legge teorien frem ordentlig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

MM, har merket dette selv, når jeg ikke orker å stå oppp om morgenen for å pisse, så får jeg bender'n. Dette (i mitt tilfelle iallefall) skjer fordi jeg ligger å "presser" eller "holder" det inne, altså bruker jeg noen muskler som øker blodsirkuleringen i området.

Er det ingen som har en mastergrad i dette?

Lenke til kommentar

Den teorien holder nok ikke mål, da det er fullt mulig å våkne pissatrengt uten ereksjon. Kan også sovne når man må tisse. I REM-søvn så paralyserer hjernen kroppen slik at du ikke skal hoppe ut vinduet ditt fordi du drømmer at du er supermann, men REM-søvn varer ikke i 8-10 timer, så du har neppe boner i 5-6 timer.

Morgenbrød er noe rart ja, det var ekstra ubehagelig å få det i militæret når man bli vekket 05:57 og skal ut av senga før 06:00 :wee:.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Du kan vel "ligge" oppå ringen, med bena knytt rund selve doen?

Kreativt, men uuuh, litt upraktisk? :p

haha.. Jeg vil gjerne se et bilde av den teknikken der :p

Jeg skal se hva jeg kan få til :)

Lenke til kommentar

Hørte fra en sykepleier om et tips de fikk ved ereksjon som kunne være pinlig for pasienter som var på tur til å våkne fra f.eks en narkose.

Hun sa det var bare å knipse rimelig hardt rett på penishodet noen ganger, så gikk den rimelig fort ned.

Har testet dette selv og kan bekrefte at det funker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...