Gå til innhold

Muslimske kvinner får ikke ha manlig kjørelærer

Anbefalte innlegg

Fra VG-nett i dag: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=507692

post-141606-1215079794_thumb.jpg

Hvordan kan vi tillate at muslimske menn får herse slik med sine kvinner? Hvorfor er det ingen som slår foten ned?

Hver dag ser jeg jenter med store sorte telt over kroppen for å skjule alt utenom øynene. Vi vet alle sammen veldig godt hva som foregår.

Hadde jeg vært i posisjon til det, ville jeg sparket de sadistiske muslimske mennene på hodet ut av landet hvis de ikke ville rettet seg etter norsk kultur, normer og regler. Vi ønsker dem velkomne inn i landet vårt, og dem står på sine krav om vern av deres egen kultur. Jeg ønsker dem også velkomne, men kulturen må de legge igjen hjemme, ellers får de flytte ut igjen. Vårt land er ikke scene for diskriminering.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men hvem er det som har skrevet ned religionen og bestemt at det skal være slik i utgangspunktet? Hvorfor tar ikke våre kvinner på seg en slik burka frivllig?

Og vil du tillate en religion som diskriminerer kvinner? For er det ikke diskriminerende at religionen krever at kvinner men ikke menn skal dekke seg til? Frivillig eller ei, det er galt...

Lenke til kommentar
Hva med de kvinner som bruker burka fordi de ønsker å praktisere i tråd med sin religion?

Burka er ikke nevnt i Koranen.. det er vel selvbedrag å tro at dette kommer fra noe annet enn et skakk-kjørt kvinnesyn selv om man ved inndoktrinering selvsagt kan få mange til å "ønske" det fordi de ikke vet bedre).

Og norsk lov må uansett overholdes uavhengig av hva relgiøse tradisjoner eller dogmer "krever" eller forventer (ref kvinnelig kjønnslemlestelse, f.eks).

Lenke til kommentar
De velger ihvertfall å tolke det slik de vil.

Her er det mer snakk om å finne på enn å tolke. Når muslimer går helt talibananas over portretter av Muhammed så står det ikke er ord om det i Koranen. Jeg har inntrykk av at muslimer kjenner koranen enda dårligere enn kristne kjenner bibelen og lederne gjør ingenting for å rette opp i misforståelser.

Har flere ganger sett representanter for muslimske organisasjoner stå frem i media med direkte løgner om hva som står i koranen, og ignorante norske journalister tar alt for god fisk.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Vi lar dem gå slik... vi bryr oss ikke. Ingen bryr seg når en ektemann nekter kona si å ha manlig kjørelærer. Bør ikke noen som sitter i posisjon handle og få en slutt på dette?

Enkelte deler av det norske samfunnet er jo satt tilbake til oldtiden. Jeg liker ikke denne negative utviklingen.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Enkelte deler av det norske samfunnet er jo satt tilbake til oldtiden. Jeg liker ikke denne negative utviklingen.

Dette er ikke det norske samfunnet, det er det islamske samfunnet! Og det er fra oldtiden... De reskpetere ikke lovene der hvor de faktisk befinner seg...

Lenke til kommentar

Skal man genrelt sette foten ned når folk gjør noe dumt, men ikke ulovlig? Det er jo ganske mange med det jeg vil oppfatte som ganske lite gjennomtenkte synspunkter på ymse i samfunnet, hvordan skal vi slå ned på det? Om folk truer noen til å gjøre noe, så er saken en annen såklart, men det tror jeg ikke er tilfellet i de fleste saker (ihvertfall ikke direkte, man kan jo se på sosial sanksjonering som trussler, men da er det mange trusler i samfunnet)

AtW

Lenke til kommentar

Altså, hadde man hatt en kultur der hvite hadde behandlet svarte slik muslimer behandler kvinner hadde vi satt foten ned for lenge siden (les: apartheid). Men siden det er religion det er snakk om, da er jo det helt ok. Det er ikke logisk for meg. Kvinner blir diskriminert i religionen islam.

Lenke til kommentar

Om en mann vil nekte dama si å ha mannlig kjørelærer får det være et privat anliggende. Ingenting å reagere på i alle fall. Nå kommer jeg ikke inn på den linken, så jeg har ikke lest artikkelen.

Damen kan jo anmelde mannen for frihetsberøvelse hvis det blir for gale? Eller får ikke kvinner lov til å anmelde noen?

Lenke til kommentar
Altså, hadde man hatt en kultur der hvite hadde behandlet svarte slik muslimer behandler kvinner hadde vi satt foten ned for lenge siden (les: apartheid). Men siden det er religion det er snakk om, da er jo det helt ok. Det er ikke logisk for meg. Kvinner blir diskriminert i religionen islam.

Det er forksjell på statlig lover og regler, og hva religiøse eller andre grupperinger finner på for seg selv. Du blir sikkert frosset ut om du kommer i care-bears-kostyme til en gother-fest også. Man kan såklart være enig i at det er ganske tåplig å ha disse holdningene, men på genrell og prinsipiell basis, mener du staten skal blande seg opp i hva folk mener om diverse på denne måten?

AtW

Lenke til kommentar

hør på robertaas, han vet mer enn alle dereXD i koranen står det ikke noe som i det hele tatt kan tolkes som diskriminasjon av kvinner... du (trådstarter) skriver i tittelen på emnet "Muslimske kvinner får ikke ha manlig kjørelærer" for det første, skriver du kvinner når det har hendt 1 gang, og for det andre knytter du det til islam.. han duden det er snakk om her har nok aldri lest koranen hele sitt liv, og mindre følger den...

Lenke til kommentar
hør på robertaas, han vet mer enn alle dereXD i koranen står det ikke noe som i det hele tatt kan tolkes som diskriminasjon av kvinner... du (trådstarter) skriver i tittelen på emnet "Muslimske kvinner får ikke ha manlig kjørelærer" for det første, skriver du kvinner når det har hendt 1 gang, og for det andre knytter du det til islam.. han duden det er snakk om her har nok aldri lest koranen hele sitt liv, og mindre følger den...

Hvem bryr seg om hva som står i koranen? Det viktig er hva folk som kaller seg muslimer gjør, det gjeder forsåvidt kristne også, det er stor forskjell på hva som står i bibelen, og hvordan folk praktiserer.

AtW

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om hva som står i koranen? Det viktig er hva folk som kaller seg muslimer gjør, det gjeder forsåvidt kristne også, det er stor forskjell på hva som står i bibelen, og hvordan folk praktiserer.

AtW

Det burde bry de fleste. Nettopp av den grunn at står ikke i koranen, kan man ikke skylde på religionen islam. Det finnes en del unge muslimer i Norge f.eks. som drikker alkohol, det er ikke dermed sagt at det har noe med islam som religion å gjøre, spesielt når det er vel kjent at flesteparten av religiøse mennesker er i mot alkohol. Man kan ikke dra en hel religion ned i søla bare pga av enkelttilfeller og skal vi moderniseres som samfunn er det viktig at vi ikke gjør det, det skaper unødvendig trøbbel.

Jeg så også noen skrev lenger opp i tråden at vi går tilbake til oldtiden eller noe lignende med dette. Det er ikke riktig, da både kristendommen og islam blir mer modernisert for hver dag som går, vi ser oftere at unge muslimer tør å stå fram som homofile, vi ser oftere at kvinner tar et oppgjør med fortiden. Det er viktig å ta det som skjer nå på alvor, og ikke trøkke det ned og få det til og høres ut som om alt er helt forjævlig.

Lenke til kommentar
hør på robertaas, han vet mer enn alle dereXD

Det burde bry de fleste. Nettopp av den grunn at står ikke i koranen, kan man ikke skylde på religionen islam. Det finnes en del unge muslimer i Norge f.eks. som drikker alkohol, det er ikke dermed sagt at det har noe med islam som religion å gjøre, spesielt når det er vel kjent at flesteparten av religiøse mennesker er i mot alkohol. Man kan ikke dra en hel religion ned i søla bare pga av enkelttilfeller og skal vi moderniseres som samfunn er det viktig at vi ikke gjør det, det skaper unødvendig trøbbel.

Jeg så også noen skrev lenger opp i tråden at vi går tilbake til oldtiden eller noe lignende med dette. Det er ikke riktig, da både kristendommen og islam blir mer modernisert for hver dag som går, vi ser oftere at unge muslimer tør å stå fram som homofile, vi ser oftere at kvinner tar et oppgjør med fortiden. Det er viktig å ta det som skjer nå på alvor, og ikke trøkke det ned og få det til og høres ut som om alt er helt forjævlig.

i stand corrected, hør på robertaas OG purejoy!=Þ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...