Gå til innhold

SOS Nymaskin!


Anbefalte innlegg

Here goes: Ny maskin! Om ei stund ihvertfall. Ei uke eller så.

Det jeg ber om er litt meninger, litt tanker, litt feedback fra de som kan. Og de som tror de kan :wink:

 

AMD XP2000+

GeForce3 Ti500 (VIL ha Creative, siden den forrige GF3Ti500'en min var fra dem, og rocka noe helt sinnsvakt mye)

512mb DDR (usikker på merke og om jeg skal gå for PC2100 eller 2700)

Creative Audigy Platinum

3Com 10100mbps nettverkskort

Logitech Cordless Optical Desktop

Creative Inspire Digitall 5700

10x sonefri DVD

Usikker på brenner, men sånn som det ser ut i dag, blir det vel 24x10x40x Lite-On

 

Lurer litt på harddisk og hovedkort... Enten kjøper jeg Soltek SL75-DRV2, og et par IBM 100gb-disker, ellers går jeg for et hvilket som helst bra kort med RAID (hjeeelp, hvilket?), og tar et par WD 100gb'er i RAID (standard-disker, ikke de som koster 3 ganger så mye og har 8mb cache).

Men jeg satser på at det blir Soltek og IBM.

Står også litt fast på skjerm, men det tar man som det kommer. Noen som har erfaring med IBM? Jeg kan skaffe meg en ny, rimelig, svart monitor (19") fra IBM.

 

Alt det her skal jeg stue inn i mitt Chieftec-tårn, som for øyeblikket er under konstruksjon (modding) et par meter bak meg. Skal kjøre 2 stk standard 340W Chieftec PSU'er, og 5 stk 80mm samt 3 stk 120mm Papst kabinettvifter. Etter hvert skal jeg ha vannkjøling _også_ på det meste inni der, men inntil jeg får gravd fram litt flere penger blir det vifter only.

 

 

 

PS: Hvis noen ber meg om å kjøpe MSI hovedkort kveler jeg dem.

(Billedlig talt... vil ikke bli saksøkt for trusler her.. :wink:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok heller satset på Intel, men siden du har litt lite penger (virker slik) er det jo greit å gå for AMD!

Jeg ville muligens ha kjøpt litt mer ram siden prisene er på vei opp, 1024MB er ikke for mye!

Når det gjelder skjermkort så ville jeg gått for Gainward sitt GeForce 3 Ti500! Har hørt veldig mye skryt om dette kortet, og det er også ganske stilig med sin Ferrari-røde farge. Passer perfekt for casemodding.

Du burde også kjøpe et RAID-system siden du skal ha flere harddisker. Hadde gått for Maxtors nye 80GB harddisker, disse har støtte for ATA/133 og 7200RPM. Har egentlig aldri likt IBM noe særlig, så jeg ville ikke kjøpt noe derfra.

Tilslutt ville jeg ha kjøpt en NEC 16x/48x DVD-rom, hvis det ikke er et must for deg med sonefri spiller!

Lenke til kommentar

Ikke noe must med DVD i det hele tatt, men kjekt ha, liksom. Så får jeg den også for 4-500kr. :razz:

 

IBM lager generelt elendig absolutt alt (som jeg og de fleste andre har erfart) untatt harddisker. De er suverene, imho.

 

Men hvordan er det med hovedkort i kassen min? Hva skal jeg ta? Veeeldig lysten på DRV2... men nye fra Abit har visstnok fått en del skryt.

 

As for the Intel bit: Blasfemiker! Intel er noen ondskapsfulle beist. Verre enn MSI. Nesten. (Har heller dårlige erfaringer med begge selskap. Massevis av dårlige erfaringer)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 17:29, TVPR skrev:


Står også litt fast på skjerm, men det tar man som det kommer. Noen som har erfaring med IBM? Jeg kan skaffe meg en ny, rimelig, svart monitor (19") fra IBM.



 

rimelig? Her lister du opp noe av det feteste på markedet, men når du kommer til skjermen, den delen av utstyret som varer lengst og den delen du faktisk ser på, DA skal det være billig?

 

Gå for en Sony Gxx eller en flat Eizo. Å kutte kostnadene med 1500-2000kr på skjermen er ikke noe smart. Kutt heller litt på CPUen. Selv ville jeg valgt en 1700+. PS Data skal nå ha 1600kr for 1700+ og 3700kr for 2000+. Over 2000kr for rett over 200MHz er svindyrt og du merker ikke store ytelsesforskjellen

Lenke til kommentar

Argh, MSI... :razz:

 

 

Takk for tips på skjerm, men Eizo blir litt VEL dyrt. Maxgrensa mi på skjerm er en utpris på 4-5000. Sånn i teorien, da :smile: Lurer på Hansol flat. Vet ikke noe om den Sony'en du nevnte, hva ligger den på? Og fås den i svart? Må stå i stil til kabinettet, det her da... :smile:

 

Men nå begynner jeg å fryse på fingrene her jeg sitter. Skal lure meg avgårde for å lakke litt mer jeg...

Lenke til kommentar

Nei der har du nok misforstått.

IBM lager meste parten bra av utstyret sitt utenom hardiskene.

De er jo søppel! Det er hva forbrukere har erfart.

Må være ille når de i tillegg blir saksøkt for det.

 

Har 2 GXP75 disker og de klikker og klakker som f***. Bare venter på at de skal gå føyka begge 2.

Lenke til kommentar

On 2002-01-13 18:03, TVPR skrev:

Ikke noe must med DVD i det hele tatt, men kjekt ha, liksom. Så får jeg den også for 4-500kr. :razz:

 

IBM lager generelt elendig absolutt alt (som jeg og de fleste andre har erfart) untatt harddisker. De er suverene, imho.

 

IBM, HARDDISKER SUVERENE ?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 18:29, TVPR skrev:


Takk for tips på skjerm, men Eizo blir litt VEL dyrt. Maxgrensa mi på skjerm er en utpris på 4-5000. Sånn i teorien, da :smile: Lurer på Hansol flat. Vet ikke noe om den Sony'en du nevnte, hva ligger den på? Og fås den i svart? Må stå i stil til kabinettet, det her da... :smile:



 

Fraråder deg å kjøpe Hansol. Av Sony's skjermer så er CPD-G420 (jeg skrev Gxx for å vise at det egentlig er ett fett bare det er en skjerm i G serien) som du får til 5900kr hos itbutikken utrolig bra. Merk at denne skjermen koster 6700kr hos komplett(itbutikken selger de skjermene ekstremt billig i forhold til norske websjapper). dessverre finnes ikke skjermen i sort. Få skjermer i sort nå om dagen. Da har jeg bare ett råd til deg igjen:

 

ViewSonic. En av de få produsentene som lager kvalitet i sort utførelse. Selv har jeg lyst på denne. Har ikke lyst å anbefale deg en spesifikt modell(vet ikke nok om dem), men G90fb ser ut til å være en god skjerm. Den er 100% flat og den er i sort. Selv ville jeg nok valgt en i pro serien, men jeg finner ingen sorte der. Btw hold deg unna E serien dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...