eberland Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Mornings Fikk liv i gamlepcen min i går Celeron 400Mhz, 8gig HD og 384MB SDram Lurte på hvilke os jeg skulle trø inn på den... Win XP gidder jeg ikke - er ganske utålmodig av meg Win 98 er jo en bankers. Hadde vært litt morsomt å kjøre DOS og installere Windows 1.0 Tenkte ellers på Lindows / Unix, bare på gøy, siden jeg ikke har peiling på det.... Noen som har noen kommentarer/anbefalinger å komme med i denne sammenheng? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Må vel bare bli linux det, eller kasnje freebsd(ret skrevet?). Å innstalere windows1 er vel ikke å anbefale, om den da ikke har stor afeksjonsverdi for deg. Sikekrt et herk med drivere o.l. Har ikke brukt windows1, men har hørt at den var noe herk. Med linux kan du får det mye morsom, for ikke å snakke om at du faktisk lærer noe rellevant og brukanses. Kansje du blir så god i det at du dropper windows fra resten av datamaskinene dine også? Lenke til kommentar
eberland Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Kommer nok til å kjøre opp windows 1.0 ... men sikkert ikke noe særlig å ha i lengden... Støtter den internett explorer en versjon av Lindows virker spennende, men hvor kompatibelt er det? Noen erfaringer her??????? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 FreeBSD er morro eller hvis du har beta-verson av windows95, det er saker(ja det finnes faktisk betaverson av win95, og da snakker jeg ikke om den "betaen" som kom i butikken) eller så kunne det jo kansje vert morro å fått tak i unix(en av de orginale, eller en slik som de har i telefonsentraler) eller os/2, men det er kansje ikke tilgjengligheten like bra Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Orginal UNIX på x86? Prøv Linux eller BSD du Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Kommer nok til å kjøre opp windows 1.0 ... men sikkert ikke noe særlig å ha i lengden... Støtter den internett explorer en versjon av Lindows virker spennende, men hvor kompatibelt er det? Noen erfaringer her??????? Hehe, tydelig at du ikke vet hva du snakker om Har du windows 1.0? Internet Explorer kom vel først med Win95 tror jeg, men den var da elendig i forhold til Netscape. Litt morsomt hvor fort IE tok over når M$ la litt ekstra køl på maskineriet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Orginal UNIX på x86? menst at det er laga unix-versoner til x86 også, og med unix mener jeg da også unix baserte systemer utenom linux og bsd Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 FreeBSD er det toeffeste og kuleste OS-et! Lenke til kommentar
eberland Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Kommer nok til å kjøre opp windows 1.0 ... men sikkert ikke noe særlig å ha i lengden... Støtter den internett explorer en versjon av Lindows virker spennende, men hvor kompatibelt er det? Noen erfaringer her??????? Hehe, tydelig at du ikke vet hva du snakker om Har du windows 1.0? Internet Explorer kom vel først med Win95 tror jeg, men den var da elendig i forhold til Netscape. Litt morsomt hvor fort IE tok over når M$ la litt ekstra køl på maskineriet. En liten spøk? Selvfølgelig vet jeg at det ikke støtter IE!!!!! Har en RAR-fil på 290k som innholder 2 disketter Må jo installere DOS først da.... Windows ble ikke et OS før Win95 (kan noe :-)) Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 En liten spøk?Selvfølgelig vet jeg at det ikke støtter IE!!!!! Har en RAR-fil på 290k som innholder 2 disketter Må jo installere DOS først da.... Windows ble ikke et OS før Win95 (kan noe :-)) heldigvis. Litt for mange her som kommer med slik uttalelser i fullt alvor. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 En liten spøk?Selvfølgelig vet jeg at det ikke støtter IE!!!!! Har en RAR-fil på 290k som innholder 2 disketter Må jo installere DOS først da.... Windows ble ikke et OS før Win95 (kan noe :-)) heldigvis. Litt for mange her som kommer med slik uttalelser i fullt alvor. Tja.. jeg hadde da Internet explorer i Win 3.1 og 3.11 så det så Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hehe, tydelig at du ikke vet hva du snakker om (...) Internet Explorer kom vel først med Win95 tror jeg Vet du det da? Såvidt jeg kan huske fantes IE 3.x på Windows 3.11 osv Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Kommer nok til å kjøre opp windows 1.0 ... men sikkert ikke noe særlig å ha i lengden... Støtter den internett explorer en versjon av Lindows virker spennende, men hvor kompatibelt er det? Noen erfaringer her??????? Hehe, tydelig at du ikke vet hva du snakker om Har du windows 1.0? Internet Explorer kom vel først med Win95 tror jeg, men den var da elendig i forhold til Netscape. Litt morsomt hvor fort IE tok over når M$ la litt ekstra køl på maskineriet. Sjekk PM du... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Noen som har fått Windows 1.0 opp å kjøre? Jeg prøvde en gang, men den låste seg etter at boot-up bildet forsvant (det forsvant rimelig raskt...!) Den gule "pene" bakgrunnen og en musepeker som hadde låst seg på midten var det eneste jeg så. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Må bare grave fram en floppy - så skal jeg forsøke. Må skaffe meg en gammal DOS verjon. Bare så det er sagt: Jeg kjørte dos i et par år,før jeg byttet til OS/2 i '95. Hadde det liten stund før Win95 kom på markede. (Les: Jeg er ikke en av de mye omtale fjortisene - uten at vi skal dra igang den diskusjonen....) Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Husker jeg syntes Windows ME var ganske koselig Lenke til kommentar
eberland Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 hmm Gikk dårlig dette.... Fikk installert windows(viste seg at jer hadde 1.03 versjonen) men den bøget max i oppstarten av windows. Mye piping og rare tegn, så hang det inne i windows. Kom inn på skrivebordet og fikk opp muspeker/timeglass. Kan være noe med maskinvaren. Måtte velge om jeg hadde "pointer-device" og om skjermen var 2,4,8 farger osv... OK- ikke det mest vellykede prosjektet, men når har jeg ihvertfall prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå