:Francis: Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Kom for noen dager siden hjem etter en uke på den Franske rivieraen der jeg selvsagt hadde med meg kamera. På en tur til St. Tropez kom jeg over en jente som satt i en av gatene der og snek meg til å ta et bilde. Hva synes folket? Nikon D80 Nikkor 18-70mm @ 70mm f/4.5 1/125s ISO400 Francis EDIT: Grov skrivefeil rettet Endret 3. juli 2008 av :Francis: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Fin vinkling på fotograferingen, jeg likte bildet i farger best, det var fine samstemte farger. Utsnittet ditt var også passe. RandiA Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Takk for kommentar! Er det noe dere ser som kunne vært gjort annerledes når bildet ble tatt og/eller i etterbehandlingen som ville gjort bildet bedre? Francis Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Liker fargeversjonen klart best. Fine farger og kontraster. Det eneste som ødelegger er den halve personen til høyre. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Fargefersjonen var best. Den lilla kjolen var ganske fin. Personen til høyre var ganske forstyrrende, og du kunne kansje gått litt lenger ned når du tok bildet. Ett ganske fint candid. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg synes det blir vanskelig å sammenlikne det med farger og det uten. Bildet ble såpass endret når du endret det til b/w at det skifter helt utrykk. Det med farger ble litt livlig, til tross for den tilsynelatende dystre kvinnen. Bildet blir litt mer moderne og storby-aktig. Damen i bakgrunnen har en flashy rød skjorte som ikke passer helt inn i fargespekteret. Jeg får en litt tradisjonell fransk fashion feeling, vanskelig å forklare. Men de to "turistene" på siden ødelegger en del for meg. Fargene er meget fine, lilla og oransje er vel komplementærfarger? Og de harmonerer meget bra sammen. Bilde nr.2 blir litt mer dystert og rent. Folkene i bakgrunnen blir ikke like forstyrrende, og jeg synes forsåvidt b/w passer bedre til kvinnens sinnsstemning. Men, som sakt, så er de to versjonene ganske forskjellige, og jeg synes begge fungerer like bra, men på litt forskjellige utrykk. Alt i alt et ganske godt gatebilde vil jeg si Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er bare den ene av de to personene i bakgrunnen som ødelegger for helheten. Den bakerst i den rød toppen er et fint innslag. Bildet tar stemningen på kornet. Det er åpenbart varmt, og man får (kanskje av flere grunner) lyst til å be den skjønne på et kaldt glass hvitvin. Man blir både sliten og tørst av å vandre rundt i støvete handlegater. Fargene står nydelig til personene i bildet, og gir det en behagelig look som er en god grunn til å kikke litt ekstra på det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 For å være gatebilde, synes jeg det var greit med en og en halv-turist på siden der, men mulig de kunne vært ute av fokus og litt mer blurred...for effektens skyld. RandiA Lenke til kommentar
Carny Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Holy sh...! Det ble to helt forskjellige bilder med og uten farge. Likte veldig godt begge to! Det med farge ender blikket mitt opp på jenta i bakgrunnen i rødt. I s/h bildet faller blikket mye lettere på hovedmotivet, altså hun i lilla. Komposisjonen er det ikke mye å klage på. Fin DOF. Refleksjonen i vinduet bak jenta i rødt, over hennes høyre skulder, ville jeg klonet bort. Den får litt mye ufortjent oppmerksomhet. At blikket mitt ender opp på jenta i rødt tror jeg kan ha med refleksjonen hennes å gjøre, som du ser rett over hode på hovedmotivet. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Tusen takk for kommentarer og tips til forbedringer! Jeg skal ta med meg det dere har sagt Hvis jeg fikk velge, ville jeg kanskje tatt bildet på f/2.8 eller i alle fall med en større blenderåpning enn f/4.5 for å isolere hovedmotivet ytterligere, men det er største blender på objektivet mitt. Refleksjonen i butikkvinduet hadde jeg faktisk ikke merket selv før det ble poengtert i tråden. Takk Jeg er enig i at B/W of fargeversjonen er helt ulike bilder, derfor la jeg ut begge utgavene. Personlig tror jeg at jeg liker B/W versjon best. Jeg har en forkjærlighet for B/W gatebilder Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå