Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 hei. jeg lurer på om det er mulig å lage en boot dvd med xp på? tenkte å få laget en xp med alle mine programmer ferdig installert men den iso'filen overskriver 700mb. er det mulig å boote på dvd med xp på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er noe uklart hva du egentlig spør om. 1. Det er ikke noe problem å boote fra DVD. F.eks Vista leveres på bootbar DVD. 2. Man kan lage en utgave av XP som kjører fra CD, såkalt live-CD. F.eks UBCD for Windows. (antar den like gjerne kan ligge på DVD). Men hva er det egentlig du ønsker å boote til? Kanskje et image program som kan legge image fra ISO fil til HDD? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 tenkte å lage mitt eget iso via nlite. problemet er med at alle de programmene jeg vil ha med så overstiger iso'et 1gb. 300mb over standar cd størrelse. så jeg lurer på om jeg lage boot dvd med xp på! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Var visst litt fraværende i sta, burde vel skjønt hva du mente. Det er vel ingen forskjell på å brenne en ISO image til CD eller DVD. Det er jo vanlig med Linux, man laster ned en stor iso fil og brenner en DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå