staagri Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Lenge siden jeg har brukt bootdisk nå så jeg husker ikke hvordan dette gjøres... har en gammel pc som jeg skal innstalere win 98, jeg bruker win98 oppstartsdiskett og velger start opp med cd rom men jeg husker ikke hva jeg skal skrive for å starte win98 cd'en og innstalasjonen??? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Husker ikke hetl selv heller :oops: Men tror du må åpne cd rommen, da vel med x: hvor x er drev bokstaven. Så åpner du vel rett å slet setup.exe. Syns å huske at det var måten jeg gjorde det før jeg emigrerte til win2k. Men er sikkert noen adnre her som har en mer galant måte. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Åpne cd-romen (D: ,E: eller hva det er til deg) skriv så setup eller install Lenke til kommentar
eberland Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 sett cdrommen som primary bootdevice i BIOS (navn kan variere litt...) Så velger du bare "Installere Windows 98" i den menyen som kommer etter at du har startet pcen. PS Pass på at Win98 cd står i cdrommen :wink: Du kan boote fra floppy også... og velge install.exe eller setup.exe Lenke til kommentar
staagri Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Takker for alle svar! Det som viste seg å vere problemet var at cd'en som jeg hadde fått var en oppgraderings version, å da blir det litt verre med en clean install. Men det ordnet seg til slutt :smile: Lenke til kommentar
francis Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 hva med å sjekke hva som er på CD / diskett? Står mye der... Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 (endret) Etter du har kommet inn i DOS mode så skriver du Install i komandolinjen Endret 26. juni 2004 av Myrsve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå