Gå til innhold

Skade på bad der leverandør(butikk) er konkurs

Z

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en skade på et bad vi fikk ferdigstilt i januar 2005. Det er et gammelt vaskerom som ble omgjort til bad, så alt er gjort fra bunnen av. Oppdaget i går en knaselyd når jeg gikk på flisene, og det ser ut til at mange flis har løsnet fra underlaget, eller at de har blitt presset opp, eller at det er et søkk der.

Det er en tydlig bul, 1mx40cm, men på et område der det ikke bør forekomme fuktskade eller noe sånt. Det er i allefall et hulrom under de når jeg banker på de, og de gir etter dersom jeg går på de.

De som påtok seg jobben med å renovere badet, er gått konkurs, så der er det ingenting å hente.

Men, de hentet inn underfirmaer som utførte arbeidet, så jeg har på kvitteringen hvem som har flislagt badet, men ingen faktura som går til underleverandørene, alle er adressert til selskapet som er gått konkurs.

Jeg ringte og snakket med enmannsforetaket i dag, og han vekslet mellom å overhodet ikke kunne huske å ha vært der, til at de som påtok seg renoveringsjobben og leide han inn, hadde han vært i mange rettstvister med før, til å ikke ha gjort noe for de etter 2004, så i hvertfall ikke etter 1993-1994. Så kom han på at jo, han husket å ha vært hos oss alikevel, men det kunne umulig vært han som flisla badet, det måtte vært en annen ansatt av de som gikk konkurs, men ga seg på det etter litt diskusjon.

Så kunne han ikke komme innom før august, men ble alikevel enig om å komme en dag til uka og se på saken.

Altså, slik jeg tyder mannen, dukker han neppe opp i det hele tatt.

Da sitter jeg mellom barken og veden. De som påtok seg oppdraget er konkurs, jeg kan ikke ta det på forsikringen fordi de selvfølgelig har en klausul mot skade grunnet feilmontering, så jeg ser for meg tusenlappene fly.

Det eneste er, siden jeg har i kontrakten hvem som har utført arbeidet, kan garantien da utvides til å gjelde at han er ansvarlig for den, eller går garantien uansett på de som har gått konkurs, og der er det jo ingenting å hente lenger?

Endret av Z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Ja, jeg må jo gå på flisleggeren for han er den eneste jeg kan gå på.

Han nevnte noe om at butikken av og til brukte dårlige materialer, så det kunne være grunnen til at det har skjedd noe.

Får bare kakke løs noen fliser og se hvordan det ser ut under der.

Lenke til kommentar

For sent, jeg dro opp 9 fliser i går og ødela to i forsøket (det var faktisk ikke til å unngå).

Det ser ut som flisene er lagt oppå sement/betong som ikke har vært skikkelig tørr, så de har vært i bevegelse.

Det er helt tørt under, ingen bul i betongen, så det er flisene som rett og slett på en eller annen måte har presset seg opp og løsnet.

Heldigvis, ser det ikke ut til at det blir en utgift i titusenkronersklassen (eller mer) :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...