Gå til innhold

Bra HK til 775 som er kompatibelt med Zalman CNPS9500LED CPU-vifte

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt hjelp her.

Blir nødt til å bytte ut mitt defekte Asus P5N32-E SLI HK med noe nytt. Problemet jeg hadde med det hovedkortet var at Zalman 9500-vifta mi ikke passet helt, clip'en/spenna som skulle holde på plass vifta kolliderte med noen deler på hovedkortet (se vedlegg, har ringet rundt delene det kolliderte med). Jeg klarte å lure det til men den ble ikke særlig varmeeffektiv da. Pga. mangel på plass i kabinettet har jeg ikke klart å finne noen andre CPU-vifter som passer, så det jeg ønsker å finne er et bra hovedkort hvor denne vifta ikke kolliderer med resten.

Eventuelt hvis noen klarer å anbefale ei (bra, stille) CPU-vifte som ikke er for bred (dvs kolliderer med South/North/whatever bridge) og ikke er over 12.5 cm høy, og et matchende hovedkort, så kan jeg vurdere det også.

Systemet mitt:

CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

RAM: 4 GB GeIL DDR2 PC6400 Ultra

GFX: XFX GeForce 8800 GTS 512 MB

LYD: Creative Sound Blaster Audigy 2

PSU: Corsair HX 620W

HD: Seagate 7200 500 GB S-ATA

På hovedkortet skulle jeg gjerne hatt en digital lydutgang (optisk eller coax). Bortsett fra det er jeg ikke SÅ brydd. Jeg har kanskje tenkt å bytte til et ATI-skjermkort i fremtiden, men tror ikke jeg kommer til å kjøre Crossfire eller SLI. Hovedkriteriet er at det er stabilt, og har nok innganger samt PCI/PCI-E/PCI2 slots til bruk.

Etter alt styret jeg har hatt med P5N32-E kortet mitt er jeg først og fremst interessert i noe som fungerer.

På forhånd takk! :)

post-162688-1215070512_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for et greit Intel P45 kort, for eks Asus P5Q-PRO er rimelig og bra, samme gjelder Gigabyte P45-DS3 eller Abit iP45.

Jeg ville byttet kjøler, Zalman 9500 er ikke en veldig bra kjøler, og bråker med vifta på fullt, som man må ha hvis man skal overklokke noe særlig - selvfølgelig bedre enn org. kjøler - men det er det meste.

F.eks OCZ Vendetta er en rimelig og meget bra kjøler, Vendetta 2 er enda bedre, men den er kanskje for stor.

EDIT: Hold deg iallefall langt unna Nforce baserte hovedkort, men det har du kanskje lært ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...