Gå til innhold

Hvilke protein anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 18 år gammel gutt som ikke veier så altfor mye (58kg). Jeg syns jeg er ganske tynn og vil bli bredere og gå opp noen kilo fra topp til tå. Jeg spiller fotball veldig mye og driver med styrketrening. Jeg har også veldig høg forbrenning og trenger derfor proteiner å gå på. Hvilke vil dere anbefale? Har sett litt på Whey fra PF.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er fin å kjøpe i matpausen på hverdager eller hvis du har noen minutter ledig ellers på dagen:

protein_shake_pf_sjokolade_500ml_x_6_stk_889048943_0.jpg

Det avhenger selvfølgelig at du har en lokal PF butikk tilgjengelig. den koster 39 kr og gir vel 52 g protein og 58 g karbs. fint mellommåltid hvis man ikke har tid eller lyst til å dra på kiwi å handle kylling.

Men det gjelder å prøve å spise så mye så mulig gjennom dagen. Men det som er aller viktigst er å prøve å holde kroppen anabol hele tiden å ikke la det gå lang tid mellom måltidene. derfor kan kasein være bra å ta hvis man ikke har tid å spise hver 2 eller 3 time, da kan det lønne seg å hive innpå en boks kesam i ny og ne, men de egner seg ikke til å ta med seg på jobb å la lige i sola å bli sur. Pure caseine fra PF er et alternativ.

Kanskje du har dårlig fordøyelse, hva med å ta en kellogs allbran + kultura -kur i en måneds tid. Kellogs allbran gir masse fiber og kultura gir a og b bakterier. utmerket kombinasjon.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg er en 18 år gammel gutt som ikke veier så altfor mye (58kg). Jeg syns jeg er ganske tynn og vil bli bredere og gå opp noen kilo fra topp til tå. Jeg spiller fotball veldig mye og driver med styrketrening. Jeg har også veldig høg forbrenning og trenger derfor proteiner å gå på. Hvilke vil dere anbefale? Har sett litt på Whey fra PF.

På forhånd takk.

Hei!

Vil du opp noen kg, vil jeg anbefale produkter fra Myoshop.

Dette er bra produkter med god sammensetning, og prisene er også veldig bra!

Bare gå inn i menyen "kjøp ut i fra målsetning", så ser du hva du kan kjøpe for vektøkning. :)

Lenke til kommentar

Prøv å gå opp ved å spise mye bra mat, ikke ved å kjøpe tilskudd. Proteintilskudd trenger du om du ikke greier å få i deg nok proteiner gjennom vanlig kost (noe som er svært enkelt om du spiser riktig mat), men det er kjekt å ta før/etter trening sammen med karbohydrater.

Du kan prøve ut følgende spiseplan

Frokost: Havregryn + stort glass melk

Lunch: eggerøre (eventuelt eggerøre på brødskiver) + melk

Middag: Kyllingfilet/karbonadedeig + ris og grønnsaker

Kveldsmat: Mager kesam/tunfisk/whatever

Du får nesten finne ut selv hvilken mengde mat du vil bruke, men om du spiser noenlunde sånn der og rikelig med kyllling/karbonadedeig/kjøtt til middag får du lett i deg 2-3 gram proteiner per kg kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Takker alle for svar.

Mamma sier at jeg spiser så mye men aldri legger på meg!! Jeg spiser absolutt alt fra kylling, egg, karbonade, frukt, havregryn, brød osv.

Tror ikke det finnes noe jeg ikke liker. Jeg er veldig mye i aktivitet, spiller fotball og løper veldig mye.

Om kveldene trener jeg styrke. Kanskje jeg aldri kommer i overskudd av energi siden jeg trener så mye og har høg forbrenning. Derfor har jeg valgt å prøve med noe tilskudd og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Takker alle for svar.

Mamma sier at jeg spiser så mye men aldri legger på meg!! Jeg spiser absolutt alt fra kylling, egg, karbonade, frukt, havregryn, brød osv.

Tror ikke det finnes noe jeg ikke liker. Jeg er veldig mye i aktivitet, spiller fotball og løper veldig mye.

Om kveldene trener jeg styrke. Kanskje jeg aldri kommer i overskudd av energi siden jeg trener så mye og har høg forbrenning. Derfor har jeg valgt å prøve med noe tilskudd og se hvordan det går.

Hvis du spiser mye en gang om dagen, så føles det som om du spiser mye. Men totalt sett blir det ikke mye. Selv om mora di ser at du har 6 kjøttkaker på fatet istedet for 3, så blir det ikke overskudd av det. Du må bare være flink å spise hver 2 eller 3 time, og få i deg både fett,karb. og prot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...