rulleguru Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Netcom har som kjent 20kr daglig maksgrense på datatrafikk, men abbonementet connect fritid har en makspris på 50kr dagen. Connect Fritid er mulig å legge til som tilleggstjeneste på et vanlig abbonement, men vil da maksprisen på abbonementet vedvare, eller vil maksprisen bli ØKT til 50kr ved å legge til denne tjenesten. Grunnen til at jeg spør her er pga. jeg ikke har fått svar av netcom kundeservice på mail, og det er veldig random hvilke svar man får fra kundeservice på slike spørsmål så lurer på om noen her har erfaring med problemstillingen. EDIT: Nå ble jeg faktisk litt usikker på om man kan velge Connect som en tjeneste hos netcom eller om det bare er et abbonement. På Telenor kan man jo ha dette som tjeneste på alle abbonement, men er det slik på Netcom også? Endret 3. juli 2008 av rulleguru Lenke til kommentar
larspistasj Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ja, du kan ha connect som tilleggstjeneste på ditt abonnement (Fungerer ikke på YoungTalk/kontant), og maksprisen vil da være 50,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 maksprisen på 20,- er for bruk av internett på mobil. det man bruker connect til er for å bruke mobilen som modem, med makspris 50,-. datamania gir makspris 25,- for modembruk for 20,- i måneden. netcom er veldig rotete på akkurat det der Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 zzzzzzzz maksprisen på 20,- er for bruk av internett på mobil. det man bruker connect til er for å bruke mobilen som modem, med makspris 50,-. datamania gir makspris 25,- for modembruk for 20,- i måneden. netcom er veldig rotete på akkurat det der Hva mente du med dette? Fikk ikke helt gangen her... Lenke til kommentar
georgios Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 maksprisen på 20,- er for bruk av internett på mobil. det man bruker connect til er for å bruke mobilen som modem, med makspris 50,-. datamania gir makspris 25,- for modembruk for 20,- i måneden. netcom er veldig rotete på akkurat det der Føler for å rette litt på deg her Ødegård, maksprisen på 20,- gjelder uansett hvordan du bruker mobilen, om du bruker den som modem, surfer på wap-sider eller surfer på "vanlige" nettsider med mobilen. Datamania er en gammel tjeneste som gjør akkurat dette, men du må betale for ha den, altså dyrere å ha tjenesten enn å ikke ha den. (om noen har denne tjenesten, ta kontakt for å slette denne) ConnectFritid kan brukes som en tilegstjeneste, denne overstyrer makspris på 20,- i døgnet, så dersom du har Fritid som en tjeneste på abo og surfer på dagtid er maksprisen 50,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) maksprisen på 20,- er for bruk av internett på mobil. det man bruker connect til er for å bruke mobilen som modem, med makspris 50,-. datamania gir makspris 25,- for modembruk for 20,- i måneden. netcom er veldig rotete på akkurat det der Føler for å rette litt på deg her Ødegård, maksprisen på 20,- gjelder uansett hvordan du bruker mobilen, om du bruker den som modem, surfer på wap-sider eller surfer på "vanlige" nettsider med mobilen. Datamania er en gammel tjeneste som gjør akkurat dette, men du må betale for ha den, altså dyrere å ha tjenesten enn å ikke ha den. (om noen har denne tjenesten, ta kontakt for å slette denne) ConnectFritid kan brukes som en tilegstjeneste, denne overstyrer makspris på 20,- i døgnet, så dersom du har Fritid som en tjeneste på abo og surfer på dagtid er maksprisen 50,- Ringte netcom og sjekket, han jeg snakket med spurte folk høyere opp og jeg har rett: de skiller mellom datatrafikk fra mobil, og datatrafikk fra PC (tethering, bruke mobil som modem). Datamania gir makspris på 25,- for PC bruk, den normale grensen er kun for mobil EDIT: fra datamania beskrivelsen: DATAmania gjelder: * kun datatrafikk fra mobilen noe som er stikk i strid med det fyren sa for 5 minutter siden begynner å bli så drit lei netcom... de vet jo faen ikke hva de selv har for tjenester! Endret 4. juli 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
georgios Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg jobber i NetCom og vet at Datamania ikke er nødvendig, taket på 20,- gjelder uansett om du bruker mobilen som modem eller surfer på denne. Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg jobber i NetCom og vet at Datamania ikke er nødvendig, taket på 20,- gjelder uansett om du bruker mobilen som modem eller surfer på denne. Så det du sier er at netcom Connect er billigere enn data mania? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg jobber i NetCom og vet at Datamania ikke er nødvendig, taket på 20,- gjelder uansett om du bruker mobilen som modem eller surfer på denne. da råder jeg deg tiol å få til en oppvask bladt kundeservicen deres for der er det jaggu bare surr Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det virkar som om Netcom si taksering for datatrafikk er inkonsekvent. Det burde rettast opp i dette, slik at reglane vert så enkle at Netcom sin eigen kundesørvis greier å forstå dei. Kvifor ikkje setje ein makspris på f.eks. 20 kr. som er lik uansett bruk? At maksprisen vert dyrare di fleire tilleggstenester ein har er "hol i haue". Det burde jo heller vore omvendt. Det virkar nesten som om Netcom helst ikkje ynskjer at nokon kjøper fastpristenester på data. Telenor er dyrare enn Netcom, både når det gjeld makspris og fastpris, men reglane er enkle, og kundesørvis har (som regel) greie på det dei held på med, og yter dessutan bra sørvis. Heia Telenor! Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Snakket med forhandlerservice på Netcom for å få klarhet i ting siden varnlig kundeservice oppga at maksprisen bare gjelder WAP. Han som jobbet på forhandlerservice sa at maksprisen gjelder både WAP og annen datatrafikk (Som det nå også står på netcom sine websider), men bare fordi de ikke klarer skille dataene. Så det er feil det som blir nevnt før at de skiller dataene. MEN han sa også at grunnen til at vanlig kundeservice oppgir at det bare gjelder wap, er å sikre seg i tilfelle de i fremtiden vil starte skille på trafikktypene, så de kan ha ulik makspris. Tviler dog på at dette skjer, siden det nok blir mer og mer fokus og priskonkurranse på datatrafikk fremover. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Telenor skilde tidlegare mellom wap og internett, ved at den trafikken som gjekk gjennom wap-proxyen vart taksert som "wap". Sette ein opp nettlesaren på PC til å bruke wap-proxyen kunne ein surfe rundt for 10 kr. dagen. Sidan wap-proxyen omformaterte og rota til mange sider fungerte ein del heimesider dårleg, men nettbankane (https) fungerte bra. Telenor gjekk vekk frå dette, og har no makspris på 75 kr. dagen, uansett "type" internett. Eksempelet mitt viser at det er vanskeleg eller umogeleg å skilje mellom wap og web. Internett er internett. Ein måtte i tilfelle taksere adresser som byrjar med "wap" eller "mobil" ulikt resten. Det er vel tvilsamt om Netcom kjem til å gjere dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Maksprisen til telenor er grunnen til at jeg fortsatt har netcom selv om jeg ikke er fornøyd med dem. bra du fikk endelig klarhet i forksjellen, rulleguru! Ser netcom.no er oppdater, ENDELIG!!! Synes det er rart de ikke klarer skille, for de klarer tydeligvis skille mellom e-post og surfing (eposttilkobling står spesifisert på minside hos netcom) Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Synes det er rart de ikke klarer skille, for de klarer tydeligvis skille mellom e-post og surfing (eposttilkobling står spesifisert på minside hos netcom) Det er trolig fordi du benytter forskjellige tilgangspunkt ved e-post og internett-bruk. Prøv å sette f.eks NetCom Mobil som tilgangspunkt for e-post, så vil du nok ikke kunne skille bruken på MinSide. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Synes det er rart de ikke klarer skille, for de klarer tydeligvis skille mellom e-post og surfing (eposttilkobling står spesifisert på minside hos netcom) Det er trolig fordi du benytter forskjellige tilgangspunkt ved e-post og internett-bruk. Prøv å sette f.eks NetCom Mobil som tilgangspunkt for e-post, så vil du nok ikke kunne skille bruken på MinSide. Begge bruker samme Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Ok? Da må det vel være POP/IMAP trafikk som skilles ut da.. Kan ikke skjønne hvordan det skal være mulig å skille surfing på mobilen fra modembruk. I såfall er jeg enig i at DATAmania tjenesten burde fjernes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå