BlueEAGLE Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg har fra før litt problemer med å møte nye folk, og er nervøs hva andre vil syntes om meg. Min erfaring etter seks år som ekspeditør er at folk gir faen i hvem som ekspederer dem med mindre det er et stamsted og de er vant til å bli gjenkjent. Men disse ser også at det er et nytt fjes som står i kiosken og vil ha forståelse for at du er ny i jobben og at du ikke kjenner dem igjen. Hvis du husker sist gang du selv handlet i en kiosk som du ikke pleier å handle i så setter jeg en krone på at du ikke husker hvem som ekspederte deg. Hvordan denne personen så ut og sannsynligvis ikke hvilket kjønn personen hadde (med mindre det var et ekstremt pent eksemplar av det kjønnet du foretrekker). Så lenge du smiler og er hyggelig med kunden og unngår å krangle med kunden (ja, mange kunder er duster, men la det gå) så vil de fleste ha glemt deg helt når de har gått ti meter fra kiosken. Poenget mitt er at det er ikke noe vits i å prøve å gjøre et inntrykk på kundene dine fordi de er ikke interessert i deg, men varene de skal kjøpe. Derfor vil ikke du som person ha veldig stor betydning. Det beste du kan håpe på er at du klarer å selge noe mer til kunden som de egentlig ikke hadde planlagt å kjøpe. Dette gjør du ved å fortelle dem om eventuelle tilbud eller foreslå noe som passer sammen med de andre varene. Hvis du klarer å gi kunden lyst på noe ekstra så vil de huske deg som en god selger. Hvis de ikke er interessert i å handle noe ekstra så er det ikke noe galt i å prøve å selge det. Du er jo tross alt en selger og det er jobben din. Sjefen min sa at når noen kjøpte en pakke kondomer så skulle vi alltid spørre om de ville ha en pakke sigaretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå