Gå til innhold

Evolusjon og kreasjonisme - hånd i hånd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Intelligent design er jo så til de grader tilbakevist at denne karen ikke kan inneha rare intelligensen som flyr og rører om dette enda.

Måtte stanse her jeg.

Alt han sier er at han tror Gud har skapt liv/satt i gang evolusjon, noe som er umulig å motbevise.

... og bare atter et forsøk på å redde troen sin. Hva har gud gjort om tyve år tror du? Tente lunta til the big bang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du virkelig si at troen i seg selv er et forsøk på å redde troen sin?

Alt du vet om ham er at han tror på en skapende Gud.

Ja det tror jeg. Han KAN jo ha bakenfor liggende grunner til dette da? At han på en måte SER at vitenskap på flere og flere områder tar vekk mer og mer av grunnlaget for tro slik den fremstår i dag og at han på denne måten forsøker å videreføre tro, hånd i hånd med vitenskap? Hvem vet? Noen har en forferdelig behov for å tro ser det ut til og selv tro, ihvertfall kristendommen, EVOLVERER på et vis.... så det er vel kanskje bare et forsøk på å evolvere troen sin inn i fremtiden?

God knows... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Vel, det der er grunnløse spekulasjoner fra din side.

Det er det sikkert. Men det er fordi jeg rett og slett ikke klarer å se EN eneste grunn til at han skal strikke en gud inn i det hele da det som til nå er funnet har naturlige forklaringer? Hvorfor skal han da forsøke å finne enda flere "ting" som ikke kan bevises? Hvorfor ikke forske videre og heller se om han kan finne bevis for noen divine plan? Hvorfor påstå noe slikt FØR han har funnet et eneste bevis for det?

På den andre siden, your guess is as good as my guess.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...