Gå til innhold

Jeg mistet lappen i 6 mnd! :D


Zappy

Anbefalte innlegg

Husk at man kan kjøre 36% fortere enn fartsgrensa(eller noe slikt) før man mister lappen. Altså mister man ikke lappen ved 120 i 100-sona, men ved 136 km/h. Det er ihvertfall det jeg har lært.

FEIL! Man mister lappen når man passerer 140 km/t i 100 sonen. Jeg leste mye før jeg dro med zappy i retten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet dere hvor fort man må kjøre før sivil stopper en?

 

 

Hvor mye for fort du må kjøre før de griper inn? Kunne vært interessant i å vite ja..

 

 

Det kommer vel helt ann på de som kjører sivilbilen. Tror ikke de hadde stoppet deg hvis du lå i 100 i 90-sonen, men man vet jo aldri.

 

 

Men sånn som E18 utenfor meg, der er det 100 over en relativt lang strekning. Er ikke uvanlig at trafikken ligger i 110 der. Stopper dem deg da? Eller vil de presse deg over en slags "grense" på f. eks 115 eller 120?

 

 

Jeg har pratet med et par jeg kjenner som jobber som politimenn. De sa at når UP er ute i sivil på motorvei, er de mest ute å ta de som "virkelig" råkjører. Enten ved å holde alt for høy hastighet, eller de som gjør grove feil.

 

At man holder flyten i trafikken i 115 (på speedometeret) i 100 sonen regnes ikke som en grov feil sa de. Det er jo nesten verre å kjøre i 75, så du kan skape farlige situasjoner.

Lenke til kommentar

Får ikke til å quote rett, men drit i det..

 

 

Min situasjon er ganske ulik deres, jeg er hørselshemmet og tegnspråkbruker - det faller derfor inn andre ting å ta hensyn til.

 

Noen av argumentene jeg brukte var lang avstand fra meg til andre venner, sommerjobb langt unna - uten korresponderende kollektivtrafikk (heller ikke mulighet til å bli kjørt).

 

Opptrening i forbindelse med hørsel har også vært et tyngdepunkt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...