Gå til innhold

Jeg mistet lappen i 6 mnd! :D

Zappy

Anbefalte innlegg

.....148 i 100 sonen. Man beholder lappen på alt under 140. Dvs. Jeg lå sikkert ikke mer enn i 120 før sivilpolitiet kom bak meg og presset. Dessverre så valgte jeg å kjøre fortere sitedet for å slippe han forbi. Litt råtten måte å gjøre det på synes jeg, men sånn er det vel...

Han har ikke lov til å oppfordre deg til å kjøre fortere. Hadde han videobevis?

Det skulle du ha klaget på ;)

Veeel, jeg tror egentlig at jeg ikke kunne vunnet på det. Og om jeg hadde hatt en sjangse, så måtte jeg i såfall tatt saken videre med advokat og hele fjseriet. Hadde jeg tapt så hadde jeg sittet igjen med enda mer i saksomkostninger etc. Jeg nevnte det når jeg var på rettslig avhør, men dommeren påpekte bare at jeg kunne kjørt inn til siden, noe han åpenbart har helt rett i.

Han hadde videobevis ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal så mange "angripe" trådstarter for at han brøt fartsgrensa? Kan dere med hånda på hjertet si at dere aldri har kjørt for fort?

On Topic: Skittent av en sivilpoliti å trigge deg til å kjøre fortere. Men uansett, heldig at du slapp å ta oppkjøringa omigjen :)

Lenke til kommentar

Vil det si at om man får seks måneder så kommer lappen i postkassa etter 6 mnd, eller var dette noe lukrativt som du fikk, siden du da ble tatt i 100-sonen?

Mista lappen selv, kjørte i 111 km/t i 70-sonen , nedsatt fra 90 pga veiarbeid - feilmerking, da arbeidet ble gjort på andre siden av veien. Men ja, jeg vet at det var dumt, og ja - jeg har lært av det, tro meg :)

Endret av minialeks
Lenke til kommentar
Det kommer vel helt ann på de som kjører sivilbilen. Tror ikke de hadde stoppet deg hvis du lå i 100 i 90-sonen, men man vet jo aldri.

Er det ikke sånn at man får bot hvis man kjører fortere enn fartsgrensa? Men tipper ikke du får bot hvis du kjører i 90 i 80 sona.

Lenke til kommentar
Det kommer vel helt ann på de som kjører sivilbilen. Tror ikke de hadde stoppet deg hvis du lå i 100 i 90-sonen, men man vet jo aldri.

Er det ikke sånn at man får bot hvis man kjører fortere enn fartsgrensa? Men tipper ikke du får bot hvis du kjører i 90 i 80 sona.

Selvsagt er det jo sånn i følge loven, men tror du samtlige politimenn (og damer, for den saks skyld) tar deg for den minste fartsovertredelse? Tror du de stopper deg om de kjører bak deg, og du kjører i 5 km/t fortere enn fartsgrensa?

Lenke til kommentar

Selvsagt er det jo sånn i følge loven, men tror du samtlige politimenn (og damer, for den saks skyld) tar deg for den minste fartsovertredelse? Tror du de stopper deg om de kjører bak deg, og du kjører i 5 km/t fortere enn fartsgrensa?

Tror ikke det nei.

Lenke til kommentar

Vi hadde for ikke lenge siden besøk av politi mtp videre utdanning, og da var det en som lurte på hvor for man måtte kjøre for å bli stoppet av politiet. De sa man måtte ligge tett oppunder å miste førerkortet, men man vet jo aldri. Ikke noen som har noen erfaringer?g

Lenke til kommentar

Tråstarter: Har du sikre kilder på at du slipper oppkjøringen omgigjen? Hadde vært veeldig greit for meg å få bekreftet at man slipper dersom det er 7 mnd uten lapp at man må ta oppkjøringen igjen - jeg fikk 6, noe som etter din informasjon tilsier at jeg får den i posten :p

Lenke til kommentar
Tråstarter: Har du sikre kilder på at du slipper oppkjøringen omgigjen? Hadde vært veeldig greit for meg å få bekreftet at man slipper dersom det er 7 mnd uten lapp at man må ta oppkjøringen igjen - jeg fikk 6, noe som etter din informasjon tilsier at jeg får den i posten :p

Vel, dommeren sa det til meg... Burde jo være en relativt sikkert kilde.

Jeg vil annta at det samme gjelder for deg, men det vil stå ganske tydelig på papirene du fikk om du må ta den om igjen.

Lenke til kommentar

Husk at speedometeret viser noen % for fort. Så vanligvis er ikke 90 på speedometeret mer enn 82-83. Test med en GPS, så ser du eksakt fart. Dette er et mottiltak mot kjøring over fartsgrensa for å hindre dødsfall og er såvidt jeg vet en påbudt del av kjøretøyet.

Men sånn som E18 utenfor meg, der er det 100 over en relativt lang strekning. Er ikke uvanlig at trafikken ligger i 110 der. Stopper dem deg da? Eller vil de presse deg over en slags "grense" på f. eks 115 eller 120?

Husk at man kan kjøre 36% fortere enn fartsgrensa(eller noe slikt) før man mister lappen. Altså mister man ikke lappen ved 120 i 100-sona, men ved 136 km/h. Det er ihvertfall det jeg har lært.

Ærede godtfolk, dette er en gledens dag for meg. Jeg sendte søknad om nedsatt tapsperiode for lappen, og ble tilkjent det.

Nedsatt fra 6 mnd til 4, hvilket betyr at jeg får lappen tilbake før tiden! :D

Gratulerer! Hvilke argumenter brukte du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...