Gå til innhold

Amerikansk kontantkort (Prepaid)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg flytter til USA om en måneds tid og tenker da og skaffe meg et amerikansk mobilnummer. For eksempel fra AT&T. Det jeg lurte på da er ; i USA betaler man jo også for å motta en samtale, vil det koste mer for meg å motta en samtale fra Norge enn en samtale fra ett annet amerikansk nummer?

Og om dere har vært i USA, er AT&T sitt Prepaid kort noe å gå for? Jeg tror jeg vil ha en GSM operatør så jeg kan bruke telefonen jeg har, som er triband (skal visstnok holde? Eller bør man ha quad?). Eller bør jeg skaffe en annen operatør/telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ulike amerikanske operatørene har forholdsvis gode dekningskart på nettsidene sine. Jeg ville tatt en kikk på de før jeg valgte operatør. Min erfaring er nemlig så som så når det gjelder det dekning.

Den telefonen du har kan også fungere som et nyttig verktøy. Søk opp tilgjengelige nett der du skal bo, jobbe/studere etc. Velg et av nettene, så ser du hvor god dekning de har der du sannsynligvis trenger dekningen mest.

Jeg flyttet til California for noen dager siden og har enda ikke skaffet meg amerikansk SIM-kort. Venter til SSN og permanent bosted er på plass. Inntil videre bor jeg på hotell. Befinner meg mindre enn 100 meter fra to ulike seksfelts motorveier, likevel har jeg knapt dekning på hotellrommet. Eneste jeg får inn her er svak AT&T dekning. Det skal sies at jeg trenger bare å gå ut døra og noen meter bort på parkeringsplassen før jeg har grei dekning fra både T-Mobile og AT&T. Har i tillegg en telefon fra Sprint liggende her (CDMA/brew). Også den har elendig dekning på hotellrommet, men virker generelt som om det er de som har best dekning i området.

Lenke til kommentar

Hvor skal du bo i USA?

AT&T er meget dyrt, om du skal ha ett GSM kontantkort er det beste å bruke net10 (www.net10.com) Her betaler du bare 10cent i min for utgående i USA og innkommende fra USA, Norge osv. (innkommende er samme pris UANSETT hvor samtalen kommer fra) og om det ikke var nok, får du med Net10 gratis International Long Distance, d.v.s. at du kan ringe TIL Norge og 59 andre land for bare 15cent i minuttet! (ca. 80 øre)

Dekningen er stort sett bra, de bruker bla. nettet til T-Mobile, du må taste inn en Zip code, der kan du f.eks. taste inn 32821 for Orlando eller 90210 for Beverly Hills ;) - men det har ikke noe å si hvilket du bruker da du uansett får opp hele landet og kan zoome inn der du skal bruke tlf:

http://www.net10.com/cellular_coverage.jsp...mp;task=cellcov

Du kan sammenligne med andre opperatører her: http://www.net10.com/compare.jsp?nextPage=...mp;task=compare

Sist jeg bodde i Orlando hadde jeg T-Mobile abb., men har hatt prepaid fra både Verizon CDMA og AT&T TDMA + T-Mobile GSM kontant. - Men når jeg flytter over igjen til høsten blir det Net10, utrolig bra om du ikke ringer mer en 3-400 minutter i mnd. (ink. og utg.)

Lykke til,

Mateo

Å, glemte nesten - Net10 kan du kjøpe på f.eks. WalMart, eller du kan bestille det fra deres nettsider www.net10.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svaret:) Tror jeg får se hvordan det blir når jeg flytter bort. Hvem som har best gsm dekning osv..

Men en ting er det der "international calling", hvem tilbyr dette? Er jo veldig greit å kunne ringe/motta fra norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...