Gå til innhold

Lite, enkelt program for å summere ledig/brukt/total plass på alle harddisker


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er på jakt etter et lite, enkelt og gratis program som lar deg se total diskplass på alle harddisker.

Evt også totalt brukt/totalt ledig.

 

Har lett litt, men har kun funnet shareware, eller programmer som har en haug andre funksjonaliteter jeg ikke trenger/har lyst på.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Er på jakt etter et lite, enkelt og gratis program som lar deg se total diskplass på alle harddisker.

Evt også totalt brukt/totalt ledig.

 

Har lett litt, men har kun funnet shareware, eller programmer som har en haug andre funksjonaliteter jeg ikke trenger/har lyst på.

 

Hvis du bruker Windows, har du tilgang til Min datamaskin, som blant annet kan by på den fiffige tjenesten du etterspør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Jeg har også lyst på dette. På programmer som rainmeter så får vi bare tilgang til enkeltvis hvor mye diskplass er igjen.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Er på jakt etter et lite, enkelt og gratis program som lar deg se total diskplass på alle harddisker.

Evt også totalt brukt/totalt ledig.

 

Har lett litt, men har kun funnet shareware, eller programmer som har en haug andre funksjonaliteter jeg ikke trenger/har lyst på.

 

Hvis du bruker Windows, har du tilgang til Min datamaskin, som blant annet kan by på den fiffige tjenesten du etterspør.

Takk for et meget selvsagt svar. Om du i det hele tatt hadde giddet å lese posten min, hadde du sett at jeg er ute etter et program som viser 'total diskplass på alle harddisker'. Min Datamaskin viser bare for hver enkelt harddisk individuelt.

 

http://shareme.com/showall/Disk-Space-Used.html

 

Titt gjerne på Folder Sizes.

Enkelt: Fail

Gratis: Fail

 

Ellers ser jeg at brorparten av slike programmer, kun måler individuell harddiskplass. Dette er da ikke av interesse, siden Min Datamaskin allerede har denne 'funksjonen'.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Hei,

 

Er på jakt etter et lite, enkelt og gratis program som lar deg se total diskplass på alle harddisker.

Evt også totalt brukt/totalt ledig.

 

Har lett litt, men har kun funnet shareware, eller programmer som har en haug andre funksjonaliteter jeg ikke trenger/har lyst på.

 

Hvis du bruker Windows, har du tilgang til Min datamaskin, som blant annet kan by på den fiffige tjenesten du etterspør.

Takk for et meget selvsagt svar. Om du i det hele tatt hadde giddet å lese posten min, hadde du sett at jeg er ute etter et program som viser 'total diskplass på alle harddisker'. Min Datamaskin viser bare for hver enkelt harddisk individuelt.

 

Jeg så posten din, men med mindre du har en hel haug med harddisker, skulle det la seg gjøre å sjekke diskplass på én av gangen. Med mindre du har mer enn 10-15 ulike harddisker/partisjoner, tar det sannsynligvis vesentlig kortere tid å sjekke én av gangen enn å leite etter, laste ned og installere et program som viser samtlige samtidig. Men det er selvsagt lov å være uenig og å gjøre som man selv vil ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Denne viser igjen alle individuelle harddiskene og hvor mye som er igjen, men det som jeg og jocke er ute etter er en app som viser samlet diskeplass som er igjen.

 

Det burde gå an å skrive inn noe i Rainmeter kode for å få fram det der?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Hvor i programmet summerer den?

 

edit: Jeg kan se totalplass, men ikke total av ledig plass

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Hei,

 

Er på jakt etter et lite, enkelt og gratis program som lar deg se total diskplass på alle harddisker.

Evt også totalt brukt/totalt ledig.

 

Har lett litt, men har kun funnet shareware, eller programmer som har en haug andre funksjonaliteter jeg ikke trenger/har lyst på.

 

Hvis du bruker Windows, har du tilgang til Min datamaskin, som blant annet kan by på den fiffige tjenesten du etterspør.

Takk for et meget selvsagt svar. Om du i det hele tatt hadde giddet å lese posten min, hadde du sett at jeg er ute etter et program som viser 'total diskplass på alle harddisker'. Min Datamaskin viser bare for hver enkelt harddisk individuelt.

 

 

Jeg så posten din, men med mindre du har en hel haug med harddisker, skulle det la seg gjøre å sjekke diskplass på én av gangen. Med mindre du har mer enn 10-15 ulike harddisker/partisjoner, tar det sannsynligvis vesentlig kortere tid å sjekke én av gangen enn å leite etter, laste ned og installere et program som viser samtlige samtidig. Men det er selvsagt lov å være uenig og å gjøre som man selv vil ;)

Spiller det noen rolle om jeg har 1, 3 eller 50 harddisker? Jeg lager liksom ikke en tråd hvor jeg spør etter et program som kan summere ledig/brukt/total plass på alle harddisker bare på pur F.... ? Hadde jeg ville sett på èn og èn harddisk av gangen, hadde jeg vel ikke sett etter et slikt program? Sorry om jeg virker litt sur, men ærlig talt.

 

He,he, MS må forlenge XP levetid lenger enn rapportert, og av andre grunner tror jeg, enn....

post-90860-1215129469_thumb.jpg

 

-Hjelp and support

Pick a Task

-Use Tool......

-My computer information

-View general system information

Enkelt: Fail

 

Kikka litt rundt i Help and Support, mye rart som er gjemt bort der, som kunne vært nyttig om det hadde vært litt mer tilgjengelig og "integrert" i resten av systemet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...