laff84 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Heisann Jeg har en AMD XP 2100 + @ 1700mhz og et ABIT KD7 Raid mainboard. I da tidlig skulle jeg ta ut kjøleribba mi og plane den ut for å få en bedre kontaktflate. Den har fungert fint hele tiden bortsett fra at når jeg har spilt mer en 3 timer sammenhengene slår den seg av pga. for høy temp. Ca 55-56 grader. Så jeg tenkte jeg skulle plane den litt for å få bedre kontakt og forhåpentligvis litt mindre grader. Men da jeg satte kjøleribba inn igjen og starta opp pcn slo den seg av etter 2 sekunder. Dette skjedde gjentatte ganger. Først resatte jeg BIOS men dette hjalp ikke. Etterpå tok jeg ut alt av hardware 1 etter 1. Til slutt satte jeg igjen med Mainboard og Prossesor. Men fortsatt så slår den seg av... noen som har en teori om hva som kan ha skjedd? Må jeg ty til alkoholen i helgen eller er det håp for meg? PS: trenger sårt hjelp vet ikke hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg har samme prosessor og kjører på 1881Mhz, var nettop oppe i 63 grader. Den skal ikke slå seg av ved rundt 55 grader! Når den er oppe i 70, da kan du si den er god og varm Mvh. Erik Lenke til kommentar
Mc_Gudvar Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Vet ikke hva feilen er men: Jeg har samme prosessor, på MSI hovedkort. Min ligger på rundt 45 grader, omtrent uansett. Har ikke hatt noe som helst varmeproblemer i det hele tatt. Har til og med klokket den opp til ca 1,9 G ved å sette busshastigheten opp til 146. Kommer ikke over 55 grader da engang. Tror kanskje du heller burde satse på å kjøpe deg ny cpu vifte. Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Får min 2100 i posten imorgen, men en kompis av meg har den klokket til 2150mhz på alpha vifte, hos han ligger tempen på ca 45 grader. Hvis dere kan er det lurt å stille med multipel litt og sette opp fsb til 166, om der kan da. Så kan dere øke multipel eller fsb for høyere hastigheter. Skal pose hvilken temp jeg får på min 2100 imorgen kveld, om jeg får den opp til da. Lenke til kommentar
laff84 Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Fikk ordnet det nå, hadde ikke god nok kontaktflate fra kjøleribbe. Grunnen var nok muligens at ikke jeg hadde brukt kjølepasta kjøpte ny pasta i dag og idletemperatur ligger på rundt 40. Og load 48 - 50 grader. Takk for alle svar mvh Lars Olafsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå