steros Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er relativt ny på dette forumet, så hvis dette er lagt ut på feil del av forumet, tar jeg det på min kappe. Uansett... Jeg har en router av denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=121673 Jeg har hatt den i ca 2 og et halvt år. Den står ved siden av modemet (hjemmesentral) som er nede i stua. Rommet mitt er i andre etasje, og siden jeg bruker 2 pc-er, ble det litt dumt å legge 2 kabler opp til rommet mitt... Så jeg har en switch av denne typen på rommet mitt: http://www.smc.com/index.cfm?event=viewPro...USA&pid=182 For ca. 2 mnd. siden begynte den å oppføre seg unormalt tregt, men etter et par timer var den grei. Jeg bruker også å ta denne switchen med på LAN-parties, og da fungerer den hele tiden. Men med en gang jeg kommer hjem, virker den i noen timer, for så å bli helt død. I det siste har den koblet ut og inn, og diodene på framsida bytter plasser og blinker, uansett om det er koblet til tp-er eller ikke. Kobler jeg forbi switchen, og rett i pc-en er det helt greit. Siden nevnte switch ikke fungerer, prøvde jeg med en annen switch, som jeg bruker til tv-en: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=29717 (fiberoptisk nettverk). Denne fungerer knirkefritt til tv-en. Men til internett, er den FORFERDELIG treg. Jeg kobler forbi sistnevnte switch, og rett i pc-en, og da er det helt greit. Er jeg uheldig med valg av switch, eller kan det være noe annet? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Kan være nettverkskablene dine som er problemet. Hvis du skaffer deg en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2535 kan du enkelt teste kabelen. Lenke til kommentar
steros Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Kan være nettverkskablene dine som er problemet Dette er utelukket, siden jeg bruker de samme nettverks kablene hjemme og på LAN-parties. Testet med en ny switch, og problemet er midlertidig borte Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Kan være nettverkskablene dine som er problemet.Hvis du skaffer deg en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2535 kan du enkelt teste kabelen. Ein slik kabeltestar testar berre om det er kontakt i kabelen og om den er rett terminert. Den sjekkar derimot ikkje om det er mykje tap i kabelen, noko som kan vere tilfelle. Lenke til kommentar
steros Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Etter et par dager med ny switch, har problemet kommet tilbake (usannsynlig tregt nett). Har også testet med andre nettverks kabler, men dette løser heller ikke problemet. Det jeg har lagt merke til er at nettet blir tregt på kveldstid (etter klokken 10 og utover). Spør du meg, er dette veldig sært... Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kan hende du har dårlig kvalitet på strømmen som gjør at switchen rett og slett konkuer ut? mulig jordfeil eller liknende, kan være en micro som blir brukt på samme tidspunt, er mye rart som kan skje der. test å koble den på en annen kurs.. Lenke til kommentar
steros Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Kan hende du har dårlig kvalitet på strømmen som gjør at switchen rett og slett konkuer ut? mulig jordfeil eller liknende, kan være en micro som blir brukt på samme tidspunt, er mye rart som kan skje der. test å koble den på en annen kurs.. Hmm... Pc-en og skjermen går på samme kurs som switchen, og merker ingenting der. Kan det ikke være at router og switch ikke vil samarbeide helt? Bare et forslag, siden jeg ikke har peiling på dette området xD Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du kan jo ganske enkelt kjøpe deg en billig switch fra komplett eller whatknot, de er jo nesten "gratis"... Musa Lenke til kommentar
steros Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Du kan jo ganske enkelt kjøpe deg en billig switch fra komplett eller whatknot, de er jo nesten "gratis"... Musa Det er akkurat det jeg har gjort... Men problemet forsvinner ikke... (trengte en ny switch uansett) Har sendt feilmelding til nettverksleverandøren, håper de vet hva som er feil... Lenke til kommentar
steros Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Har ventet i 3 dager på svar fra internettleverandøren... Har ikke fått svar enda... Nå er dette enda mer sært. Jeg flyttet routeren oppe, og koblet forbi switchen. Fikk internett på laptopen min, men ikke på den stasjonære. Meldingen ¨En nettverkskabel er koblet fra¨ og ¨Lokal tilkobling er nå koblet til¨ kommer opp en etter en. men på laptopen er det helt fint. Akkurat det samme når jeg bytter på nettverks kablene. Jeg kobler inn switchen igjen, og da er det helt fint... Helt til det detter ut igjen. Ingen flere ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå