fauske10 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei Jeg har nylig kjøpt meg ny pc. Blant annet Intel e8400. Eg syns denne er ekstremt varm. Når eg skur på pcen og lar den stå " idle" er temperaturen rundt 33-40 grader Men når eg gamer blir den plutselig fra 45-50 Har sett den maks oppe på hele 59 grader. Er ikke dette litt i meste laget? Bruker standard kjølerviften som fulgte med. Og har et antec nine hundred kabinett med alle vifter på fullt. Håper på svar Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 59 grader er ikke spessielt varmt, du trenger ikke bekymre deg før det går over 80 grader. Synes det virker litt varmt likevel når du kjører alle? viftene i antec nine hundred på fult :S Lenke til kommentar
fauske10 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 59 grader er ikke spessielt varmt, du trenger ikke bekymre deg før det går over 80 grader. Synes det virker litt varmt likevel når du kjører alle? viftene i antec nine hundred på fult :S Jeg kjenner en fyr som har samme kabinett. Hans prosessor er på 21 idle og maks 36 Forskjell? Jeg har og en sånn vifte som dette her som eg kan sette på : http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1632400 Ville det vert verd bryet å skifte den viften? Evt hvor mange grader ville den gå ned? Ja alle viftene er på high:S Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Og hvor kaldt har han det i rommet sitt? Med mindre han har under 20grader så er den tempen feil. Lenke til kommentar
fauske10 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Og hvor kaldt har han det i rommet sitt? Med mindre han har under 20grader så er den tempen feil. Han sitter inne og svetter så eg reiner med det er godt over 20 grader i rommet. Rommet mitt er vanlig romtemperatur kanskje litt kaldere. Bare nevnte det Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ok, da kan jeg garantere deg at den tempen er feil. Så lenge du har luftkjøling så blir tempen aldri lavere enn romtemperatur. Lenke til kommentar
fauske10 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Ok, da kan jeg garantere deg at den tempen er feil. Så lenge du har luftkjøling så blir tempen aldri lavere enn romtemperatur. Ok. Så visst da luft temperaturen på rommet mitt f.eks er 36 grader, så vil pcen aldri gå under det? Lenke til kommentar
JA Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) HeiJeg har nylig kjøpt meg ny pc. Blant annet Intel e8400. Eg syns denne er ekstremt varm. Når eg skur på pcen og lar den stå " idle" er temperaturen rundt 33-40 grader Men når eg gamer blir den plutselig fra 45-50 Har sett den maks oppe på hele 59 grader. Er ikke dette litt i meste laget? Bruker standard kjølerviften som fulgte med. Og har et antec nine hundred kabinett med alle vifter på fullt. Håper på svar Satte sammen en pc bestående av Gigabyte hovedkort og E8400. Men stock kjøler blir prosessoren bare 34 grader med hard spilling med Age of Conan og Asus 8800 GT "Top", men GPU'en blir kommer jaggu oppi 100 grader. Endret 3. juli 2008 av JA Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 34 grader høres veldig lite ut. Hva bruekr du til å lese av temp? e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå