qwisten Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg fikk meg dette hovedkorte i posten idag. Men det vil ikke boote fra cd-rom'en. Fra boot menyen kan jeg se at hovedkorte har funnet cd-rom'en. Jeg har satt at cd-rom skal være 1st boot prio, og harddisk 2nd boot prio. Ellers har jeg ikke rørt noen innstillinger. Når den skal prøve å boote fra cd-romen så blir skjermen helt svart, og det blinker en bindestrek (-), så skjer det ikke noe mer. Cd-rom'en er kobla på en IDE kabel, cd-rom'en er en Samsung DVD-brenner SH-S182D (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323876. Noen forslag til hva som er galt? Det skal vell være mulig å koble denne cd-rom'en på "IDE UltraDMA 133, 1 x eSATA via Marvell 88SE6121"? Jeg har holdt på å stresset nå i 6 timer med diverse problemer, og jeg begynner å bli ganske gal =P Alle forslag tas hjertelig imot, takk på forhånd. Endret 2. juli 2008 av qwisten Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 *se om du har puttet ide kabelen riktig vei. *fjern floppy helt fra systemet. gjøres i den der du finner hvilke hardisker og cd-rom'er som er tilkobla. *ha kun cd-rom som boot. disable de andre. *noen hovedkort har boot direkte fra en spesifik divice.. se om navnet til cdromen er der du velger boot divice priority Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå