Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ventelo og opning av porter

Anbefalte innlegg

Ønsker å opne spesifikke porter til bruk på internettspilling osv. Har koplet adslmodemet fra ventelo til egen trådløst router dir-655. Ringte å spurte ventelo om passord og brukernavn men fekk beskjed om at det brukte de ikkje og at eg måtte bruke modemet. Har følgt instruksjonene fra portforward.com slavisk på dir-655 men har ikkje hatt noko hell. Nokon som kan hjelpe meg litt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer ikke pga. du (sansynligvis) ikke har tatt hennsyn til at du bruekr to rutere. Da blir det litt mer komplekst siden du må forwarde portene fra modemruteren --> trådløsruteren --> PC'en. Altså må begge ruterene konfigureres, ikke bare den ène.

Du kan evt. unngå å mtte confe begge ruterene om du sitter din trådløse ruter til rent aksesspunkt modus (slår av ruter-delen altså, sidne den blir smør på flesk sammen med din andre ruter som er det fra før).

Om du er komfortabel med at jeg remote-styrer maskinen din, så kan jeg sikkert fikse det for deg på et par minutter. Har ikke noe annet viktig å gjøre akkurat nå anyway. Kontakt meg i såfall på ************ på MSN messenger så skal jeg fortelle hva som trengs.

EDIT: Jeg sender deg kontaktadresen på private-message i stedet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...