Gå til innhold

Fekk tusen kroner i dag :]

2rst1

Anbefalte innlegg

I dag slo eg plena til bestemor, og etterpå spørte ho meg kor mykje eg skulle ha for jobben (hater sånne spørsmål). Eg svarte at eg til vanleg hadde fått 200kr tidlegare, og så sa ho: "200kr? Det var no litt lite..." Eg svarte "200kr lite for å slå plena?" Og så svarer ho "Oija, slå plena. Ja men du har jobba i silo og greier og?" Då forklarte eg at pappa skulle betale meg dei pengane, men likevel gav ho meg FEM to-hundrelapper for å ha vore flink gutt og hjulpet til med diverse andre (små)ting.

Wooohoooo! :D Lurer på kva eg skal bruke dei på, skylder allerede ein kompis 350kr. Får i alle fall pengar som eg kunne bruke i ferien då. Og når fattern betaler meg for slåtten, så blir det veldig bra :] Det trenger eg sidan eg ikkje har jobb eller noko anna å gjere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag slo eg plena til bestemor, og etterpå spørte ho meg kor mykje eg skulle ha for jobben (hater sånne spørsmål). Eg svarte at eg til vanleg hadde fått 200kr tidlegare, og så sa ho: "200kr? Det var no litt lite..." Eg svarte "200kr lite for å slå plena?" Og så svarer ho "Oija, slå plena. Ja men du har jobba i silo og greier og?" Då forklarte eg at pappa skulle betale meg dei pengane, men likevel gav ho meg FEM to-hundrelapper for å ha vore flink gutt og hjulpet til med diverse andre (små)ting.

Wooohoooo! :D Lurer på kva eg skal bruke dei på, skylder allerede ein kompis 350kr. Får i alle fall pengar som eg kunne bruke i ferien då. Og når fattern betaler meg for slåtten, så blir det veldig bra :] Det trenger eg sidan eg ikkje har jobb eller noko anna å gjere.

Det høres ut som du er en flink og hjelpsom gutt, så de penga har du fortjent.

Husk å ikke nevne det til din far så får du litt mer derfra også.

GOD SOMMER

:thumbup:

Lenke til kommentar
Grattis da... Ikkje for å skryte da men sist veke fekk eg 15200kr i feriepenger, no i veka fekk eg 18900kr i gjen på skatten og 5700kr i lønn idag... Ganske fine dagar :grin:

FU..

jeg fikk feriepenger nå. 1800 KR!!!!!(uten vanlig lønn) som jeg må leve med i over en mnd -.- HATER lærlinglønn

er 20 å lever sammen med foreldra mine.. kommer meg ikke vekk derifra med det første med en sånn lønn. haha

Endret av probin
Lenke til kommentar

Er noe dritt den lærling lønna ja, Kommer til å følge deg en stund, siden når du begynner med full lønn så får du feriepenger basert på lærlinglønna året før :p

fikk også en slik latterlig feriepenger sum første årtet jeg var lærling.

Nå er jeg akkurat ferdig som lærling, men har jobbet med full lønn og stipend i ca 1 år, da bedriften har gitt meg full lønn. Så har hatt en lærling lønn på ca 360 000, å det kan man jo ikke klage på :D

Lenke til kommentar
Grattis da... Ikkje for å skryte da men sist veke fekk eg 15200kr i feriepenger, no i veka fekk eg 18900kr i gjen på skatten og 5700kr i lønn idag... Ganske fine dagar :grin:

Ikke for å skryte nei... :!:

"Ikke for å skryte, men jeg fikk meg ny bil (Ferrarri F50 (hvis noen lurte (ikke for å skryte altså) ) ). Samt fikk 1000000kr cash av firmaet jeg eier. Har også kjøpt meg nytt jagerfly hvis noen lurte."

Måtte bare :p

Lenke til kommentar
Er noe dritt den lærling lønna ja, Kommer til å følge deg en stund, siden når du begynner med full lønn så får du feriepenger basert på lærlinglønna året før :p

fikk også en slik latterlig feriepenger sum første årtet jeg var lærling.

Nå er jeg akkurat ferdig som lærling, men har jobbet med full lønn og stipend i ca 1 år, da bedriften har gitt meg full lønn. Så har hatt en lærling lønn på ca 360 000, å det kan man jo ikke klage på :D

shiiit.. trenger dere folk? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...