Gå til innhold

"Angry guild leader" blogger om AoC

Anbefalte innlegg

Når et spill blir jevlig populært og tar verden med storm - ja da er det alltid noen som ser sin mulighet til litt ekstra oppmerksomhet gjennom blogger og på forums .Jeg humrer litt når jeg ser alle innleggene her inne og tenker " AT de orker å være på conan forumet å krangle slik med oss uke etter uke , lurer på om de holder på slik på alle andre spille-forums rundt om i verden "

Conan er bare et forbanna spill , husk dette ;)

Nå skal jeg ta med meg en six-pack og VG og stikke ned på stranda å se på damene som ligger med tutta i været :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

toeblast

Ja, ok. Så? Det er meg revnende likegyldig om folk bytter fra conan til et annet spill. Det er meg revnende likegyldig at en eller flere blogger peker på svakheter ved conan. Det som derimot ikke er meg likegyldig er folk som henger på forumet, gjemmer seg bak andres betraktninger, og spyr ut ensidig negativ kritikk, og nærmest hånler av folk som fremdeles synes conan er gøy, på tross av alle bugs og andre store blemmer fra funcom. Hva har conan refugee poster på vanguard forumet med noe og gjøre? Det er mange som ikke likte conan og byttet spill. Det er helt vanlig med underholdning, man finner seg noe som passer. Det er bare tapere som holder igjen for å misjonere hvor crap noe er til andre som fremdeles har det bra med det de holder på med.

Du liker ikke Age of Conan, VI HAR SKJØNT DET NÅ!!!

Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med postene dine? det er ihvertfall ikke diskusjon, da det krever et minimum av objektivitet fra begge parter... Er det for å bedre spillet ved å peke på kritikkverdige ting ved det? tja, kunne tro det, men dine tåpelig ensidige poster gir jo ikke akkurat rom for den tanken. Er det da kun for å trolle/hisse opp "fanbois" og andre som spiller conan? Bullseye! Spill heller ett spill som gir deg mer glede, og involver deg i dèt communitiet, det er nok av spill både på pc og konsoll og involvere seg i.

Lenke til kommentar

Ja selv om man ikke syntes at et spill svarte til forventningene så trenger man jo ikke å henge på forumene og pøse ut sin vrede angående dette.

Det er kun et spill, hvis man liker det så spiller man og liker man det ikke så slutter man og eventuellt finner seg et annet spill som passer bedre.

Tipper at det ikke finnes et mmorpg der ute som passer for alle.

Og så kan man jo komme tilbake etter noen måneder for å se om utviklerne har fikset bugs som man var irritert over :)

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar
Hvis du hadde latt være å poste i de trådene, hadde de dødd stille ut. Men istedet fòrer du dem..Smart.

Er akkurat dette som er problemet hos de som enda spiller AoC.

Skal ikke klage jeg, synes det er fint at ting kommer fram, kan være nyttig for mange som er skeptisk på AoC.

Lenke til kommentar
Syntes syn på de som vier livet sit til å snakke drit om conan, og spre sitt budskap på alle måter.

Hvis du hadde latt være å poste i de trådene, hadde de dødd stille ut. Men istedet fòrer du dem..Smart.

På en annen side kan dette jo snus; "Synes synd på de som vier livet sitt til å hype conan, og spre budskapet sitt på alle måter".

Mind you, dette er ett diskusjonsforum... Ikke ett her-er-vi-positive-til-alt-hele-tidenforum. Men det er kanskje vanskelig for deg å skjønne at folk har ulik oppfatning av ting, og at det er det som er grunnlaget for diskusjoner.

Jeg er ingen fanboi.

Jeg er også skuffet av conan, men vil gi det tid, i motseting til de utoldmodige folka her.

Og for å være ærlig det er ikke mye diskusjon...det er i grunnen bare post etter post om hva som er feiler med conan.

Hender jeg blir lei etter 2 timer med pvp, og når jeg da logger på forumet og kun ser dritt prat...det er leit og si det, men det påvirker meg faktisk.

Tror bare jeg må slutte å henge på gamer.no. ingen vits lengre. Syntes det er utrolig rart at bare jeg reagere de folka her. De motsier alt om conan unasett hva.

Viss jeg bare skriver nei nei nei nei på alle poster. er det diskusjon?

Lenke til kommentar

Er vell ingen som nekter på at AoC har sine feil og mangler, men folk spiller spillet uansett pga de liker det de ser samt ser potensiale til spillet. Det er vell kanskje det folket som har en naturlig holdning til MMO sjangeren som ikke hypet seg sønder og sammen som enda spiller spillet.

I de fleste klagepostene så klager man jo på ting som virker helt unaturlig for en MMO sjanger å inneholde. Man ønsker quests som kun du og du aleine tar, man ønsker at verdenen skal forandres gjennom sine "actions", og man ønsker et combat system som ligner FPS/singleplayer spill sjangeren sin i et MMO.

Når man først da hyper seg opp og trur at man vil møte noe slikt i et enhver nytt MMO spill så er det ikke rart man får litt hengeleppe og ser at ting ikke ble/var som man ville.

Dessuten, hvilket MMO hadde perfekt økonomi 1 eller 2 måneder etter release?

Ting fungerer jo ikke helt som det skal i AoC, så da er det ikke så rart at ting ikke er der det skal være så tidlig i spillets gang.

For min del så inneholder spillet akkurat nok for å få meg til å fortsette å spille. Det som jeg dog ser mest frem til er et år eller to frem i tid, for jeg ser et så stort potensiale for dette spillet at jeg trur ikke at det trenger lykkes idag, selv om det er akkurat det det har gjort, men de må også stadig forbedre det slik at folk ser en fremgang i spillet, noe de jo også gjør. Og det holder meg værendes i Hyboria.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Skal ikke klage jeg, synes det er fint at ting kommer fram, kan være nyttig for mange som er skeptisk på AoC.

Hvordan kan dette være nyttig for mange som er skeptisk til Conan ?

Deres subjektive meninger er nyttig for de som skal velge spill ?

Man liker gjerne et spill SELV om det har mangler og feil , hvordan kan man like/hate et spill hvis man ikke har prøvd det ?

Hadde jeg skygget unna spillene fordi folk sier det er feil i dem - ja da hadde de ikke vært mange spill å spille .

Så jeg er sterkt uenig i din fremtoning , men dette er et diskusjonsforum så det er vel slik det skal være .

Litt OT : Sånn generellt her på AoC forumet så er det et par som gang på gang på gang kommer med sitt dommedagspreken over conan , vi har FORSTÅTT at dere ikke likte spillet - det holder med en post , jatte om det samme uke etter uke er LITE konstruktiv og blir sett på som trolling som skaper dårlige stemninger .

Conan er ikke noe for dere , kom dere videre i livet ;)

Lenke til kommentar

Festlig, det ser ut som mange har glemt at dette er et diskusjonsforum for spill, og i denne kategorien diskuteres Age of Conan. Det er ikke et diskusjonsforum kun for å dele fantastiske opplevelser fra spillet og diskutere features og slikt, det finnes også konfliktende meninger om hvorvidt spillet er et godt produkt eller ikke.

Jeg elsker spill, jeg er en gamer. Når jeg henger på dette forumet diskuterer jeg rundt alle mulige spill. Om man skriver en negativ post om et spill "vier man livet til å spre dårlig stemning" rundt spillet, tydeligvis. Jeg, og jeg tror jeg kan snakke for flere, diskuterer mye hvorvidt spillet blir en suksess eller ikke. Denne diskusjonen blir jo sikkert litt dempet når AoC kommer med tallene på payed subscribers, siden vi da får et bilde av dette og slipper å kun spekulere fra hvert vårt ståsted.

Jeg fatter ikke at folk kan bli provoserte på denne måten at noen ikke liker samme spill som de selv gjør, og skriver hvorfor. Noen tar jo selvfølgelig en usaklig tone og sliter med å få frem meningene sine på en artikulær måte, men sånn er det da alltid på internett. Dette gjelder jo også begge parter i diskusjonen.

Dere må nok finne dere i at noen snakker negativt om spillet deres uten å få knute på juvelene på grunn av dette. Husk at her diskuterer man om spill!

Lenke til kommentar
Festlig, det ser ut som mange har glemt at dette er et diskusjonsforum for spill, og i denne kategorien diskuteres Age of Conan. Det er ikke et diskusjonsforum kun for å dele fantastiske opplevelser fra spillet og diskutere features og slikt, det finnes også konfliktende meninger om hvorvidt spillet er et godt produkt eller ikke.

Jeg elsker spill, jeg er en gamer. Når jeg henger på dette forumet diskuterer jeg rundt alle mulige spill. Om man skriver en negativ post om et spill "vier man livet til å spre dårlig stemning" rundt spillet, tydeligvis. Jeg, og jeg tror jeg kan snakke for flere, diskuterer mye hvorvidt spillet blir en suksess eller ikke. Denne diskusjonen blir jo sikkert litt dempet når AoC kommer med tallene på payed subscribers, siden vi da får et bilde av dette og slipper å kun spekulere fra hvert vårt ståsted.

Jeg fatter ikke at folk kan bli provoserte på denne måten at noen ikke liker samme spill som de selv gjør, og skriver hvorfor. Noen tar jo selvfølgelig en usaklig tone og sliter med å få frem meningene sine på en artikulær måte, men sånn er det da alltid på internett. Dette gjelder jo også begge parter i diskusjonen.

Dere må nok finne dere i at noen snakker negativt om spillet deres uten å få knute på juvelene på grunn av dette. Husk at her diskuterer man om spill!

Diskutere er nå en ting. Men det er ikke det som er sitvasjonen her.

Og det allerede en tråd hvor man kan snakke om hva man syntes er negativt med spillet.

Men å lage en tråd som dette her..

Det er akkurat som disse folkene ikke klarer å unne oss med litt toldmodighet for spillet

Lenke til kommentar

AoC er det beste spillet ever. Mye bedre enn wow. Jeg spilte wow siden release og har rogue, priest og warlock på lvl 70. Men nå blir det som å velge mellom å spille doom1 og doom3 i 2008. Altså, ikke misforstå, doom1 er svært bra, men... comon vi er i 2008. Det er nesten pinlig å starte opp wow nå. Må nesten le :). Jeg tror helt ærlig at folk vil ha noen nytt. Blir det ikke AoC så blir det nok Bioware sin nye storsatsning. Warhammer blir for likt wow og blir spennende en liten stund.

Jeg føler at det er først NÅ det hele begynner for mmo! Skikkelig grafikk, musikk, action og massive! Ikke no mer point and click med et halvt øye på oprah gående på tv-en.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dette være nyttig for mange som er skeptisk til Conan ?

Deres subjektive meninger er nyttig for de som skal velge spill ?

Man liker gjerne et spill SELV om det har mangler og feil , hvordan kan man like/hate et spill hvis man ikke har prøvd det ?

Hadde jeg skygget unna spillene fordi folk sier det er feil i dem - ja da hadde de ikke vært mange spill å spille .

Så jeg er sterkt uenig i din fremtoning , men dette er et diskusjonsforum så det er vel slik det skal være .

Litt OT : Sånn generellt her på AoC forumet så er det et par som gang på gang på gang kommer med sitt dommedagspreken over conan , vi har FORSTÅTT at dere ikke likte spillet - det holder med en post , jatte om det samme uke etter uke er LITE konstruktiv og blir sett på som trolling som skaper dårlige stemninger .

Conan er ikke noe for dere , kom dere videre i livet ;)

Ja, tror heller de fleste har forstått at du gjør ditt beste for å forsvare AoC.

Conan er ikke noe for meg enda, det kan jeg være HELT enig i, og ja, kom deg videre i livet også, GL HF.

Lenke til kommentar

For det første så er dette "reklame" for en blogger som blogger om MMO, og ja han har et negativt syn på AoC. Noen liker kanskje det som blir skrevet i bloggen og andre liker det ikke.

Angyguildleader snakker også veldig positivt om et spill jeg liker veldig godt, nemlig Vanguard. Vanguard er i mine øyne et veldig godt alternativ for alle som liker MMO sjangeren, og har man muligheten så bør man seriøst sjekke ut dette spillet.

Vanguard - Ready for Release

Ja jeg missliker Age of Conan. Som en tilhenger av både MMO sjangeren og Conan himself så blir det da naturlig for meg å ønske å diskutere dette spillet, er dette så rart? Om noen av dere mener jeg bare lager trøbbel og mener postene mine bare er "trolling" så er det vel bare å rapportere meg? Brukere som bare kommer med søppel lærer man dessuten fort å kjenne, og om dere vet på forhånd at dere ikke liker det jeg skriver så er det vel bare å ignorere det? Man allikevel så går dere inn på en tråd jeg lager, går totalt off topic og fokuserer mest på å prøve å håne de som stadig kommer med kritikk til spillet. Er det jeg som har et problem, eller er det de som stadig ber meg slutte å poste som har et problem? Spørsmålet svarer vel seg selv.

AoC begynner jo allerede å ta over etter WoW når det kommer til "immature" community, så noen av svarene man finner i denne tråden kommer egentlig ikke som en overaskelse(se jeg kan synke lavt jeg også). Pupper og blod tiltrekker seg hvisnok mer enn voksne spillere...

I Vanguard derimot finner man et veldig godt community bestående av dedikerte spillere som elsker spillet og gjør en stor innsats for å få nye spillere til å bli med på eventyrene spillet har å by på. Anbefales igjen på det sterkeste :)

Bulle: Mye negativ kritikk kan være med på å avgjøre om noen kjøper et spill eller ikke, dette gjelder jo forsåvidt alle medier. Om en film får mye negativ kritikk og du hører fra alle som har sett den på kino at den er dårlig, da løper du vel neppe til kinoen for å se filmen? Satt litt på spissen, men du ser vel poenget. Er også et par brukere på dette forumet som har utsatt kjøp av AoC delvis basert på informasjon de har funnet på forumet. Førsteinntrykk betyr dessuten veldig mye, så det er vel bare positivt for AoC at noen av de potensielle kjøpere venter med innkjøp av spillet.

Men for all del, AoC er helt ok underholdning fra level 1-80. Men som et MMO har de tatt 10 steg tilbake i mine øyner og Vanguard som faktisk er et "ekte" MMORPG kan være et mye bedre alternativ for de som har litt erfaring innenfor sjangeren.

Pundo: Har du testet andre MMO spill enn AoC og WoW?

oophus: Har du startet på bloggen din?

Lenke til kommentar
Bulle: Mye negativ kritikk kan være med på å avgjøre om noen kjøper et spill eller ikke, dette gjelder jo forsåvidt alle medier. Om en film får mye negativ kritikk og du hører fra alle som har sett den på kino at den er dårlig, da løper du vel neppe til kinoen for å se filmen? Satt litt på spissen, men du ser vel poenget.

Veldig dårlig sammenligning egentlig , hvis 10 stykker syter på et forum , så er det altså representativt for den millionen som har kjøpt Conan? De lager veldig mye lyd i forhold til de andre som spiller spillet .

Hva var egentlig ideen din bak denne tråden ? Hvor mange timer omdagen bruker du på ting som dette ? Hvor lenge måtte du lete etter denne bloggen ?

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Har også hørt at Vanguard er et flott spill.

Men de gikk konkurs eller noe?

Spillet ble rushet på markedet før det var ferdig, resultatet ble ikke all verden og spillet endte etterhvert opp i hendene hos Sony Online Entertainment. Resultatet av den dårlige launchen ble en veldig liten spillerbase og servere ble etterhvert slått sammen for å unngå "ghost towns". Testet aldri selv spillet ved launch av åpenbare grunner, men etter at AoC floppet så tok jeg en titt innom VG og angrer ikke et sekund. Spillet er langt ifra perfekt, og mangler fokus på PvP. Men den store og åpne verden man kan utforske, den gode craftingen og et godt community gjør spillet verdt å spille.

Det er mao ikke konk, men spillet trenger sårt flere spillere og da spesielt på PvP serveren.

Lenke til kommentar

Jasså, så AoC har floppet?

Mulig at det har gjort det oppi det innsnevrede huet ditt, men tallene over spillere sier noe annet.

Og om du ser på alle andre forumene, så er det ett fåtall klagetråder der akkurat de samme poster hele tiden. Men derimot de andre trådene som priser spillet og synes det er ett flott spill så er det nok en del flere nye postere.

Kos deg med Vanguard, så kan du heller lage en tråd om Vanguard og snu den negative holdingen din til noe positivt.

Lenke til kommentar
Veldig dårlig sammenligning egentlig , hvis 10 stykker syter på et forum , så er det altså representativt for den millionen som har kjøpt Conan? De lager veldig mye lyd i forhold til de andre som spiller spillet .

Hva var egentlig ideen din bak denne tråden ? Hvor mange timer omdagen bruker du på ting som dette ? Hvor lenge måtte du lete etter denne bloggen ?

Du gir deg ikke?

Prøv å anstreng deg litt og post noe konstruktivt, det er ikke så vanskelig som det høres som.

Hvor lang tid brukte du på å skrive innlegget ditt? 5 timer?

Om du synes dette spørsmålet er tåplig så kan du kanskje sammenligne det med ditt eget innlegg.

Målet med tråden er veldig åpenbar, om du ikke klarer å se poenget bak så er det ikke mitt problem. Du er heldigvis ikke målgruppen heller.

Lenke til kommentar

Mulig at det har gjort det oppi det innsnevrede huet ditt, men tallene over spillere sier noe annet.

Og om du ser på alle andre forumene, så er det ett fåtall klagetråder der akkurat de samme poster hele tiden. Men derimot de andre trådene som priser spillet og synes det er ett flott spill så er det nok en del flere nye postere.

Kos deg med Vanguard, så kan du heller lage en tråd om Vanguard og snu den negative holdingen din til noe positivt.

For meg så var spillet en flopp ja.

Finnes allerede en tråd om Vanguard. Men kanskje jeg lager en AoC vs Vanguard tråd en vakker dag, får se hva jeg gidder. Da gir jeg deg og bulle ennå en mulighet til å komme med drittslenging, så du får følge med de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar

Der ble han eid gitt :D Korstoget gikk i dass .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Problemet med alle disse "AoC er dritt"-trådene er ikke at dere vil diskutere. Dere sier: AoC er dritt. Hvorfor? Fordi jeg sa det vel. Jeg veit best og skjønner ikke hvorfor dere gidder å spille det når spillet selvfølgelig er dritt.

Har enda ikke sett en tråd med ordentlig diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...