katrinepine Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Det har seg slik at jeg skal til Hellas snart. Da alkohol prisene i Norge er ekstremt dyre, så har jeg planer om å kjøpe litt rusbrus der. Tror ikke jeg tør kjøpe sprit. Jeg tenkte at jeg skulle ta med mellom rundt 5 liter, tror kvoten er på 5 eller 7,Liter når det gjelder Øl/Rusbrus. men siden jeg er 15 så er vell det de samme Leste og at visst du blir stoppet i tollen med under 10 eller 10 liter, må du betale 300 kr, + de tar all alkholen. Jeg er snart 16 år, å lurte på visst jeg blir stoppet, må jeg da betale ekstra for at jeg er under 18 ? noen som har erfaring med å bli stoppet i tollen som mindreårig? Sist jeg var i syden turte jeg ikke, å da jeg kom til flesland, var det en toller der, angra litt da. Noen som vet hvor stor sjangse det er å bli stoppet i Bergen på Flesland? Endret 2. juli 2008 av katrinepine Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Du har ikke lov å kjøpe alkohol i det hele tatt, så det blir vel tatt no matter what. HVIS du blir stoppa da. Er jo 90% sjans for å bare gå rett gjennom også. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 så lenge du kun er 16 år har du ikke lov til å ta med alkohol (lovlig) inn i landet. på denne siden står følgende: For å innføre alkoholholdige drikkevarer må man være 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må man være over 20 år. på denne siden står følgende om hvor mye en kan ta med når en har vært ute av landet i mer enn 24 timer: * 1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1,5 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 3 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent. * 2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent. Dette betyr at man f.eks kan ta med 5 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Du kan jo bare putte det i bagasjen da, tappe det over på brusflasker eller noe, skal vel mye til for at de gidder å gå så nøye igjennom. Aldri skjedd med meg ihvertfall. Lenke til kommentar
katrinepine Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Hadde med meg 10 Rusbrus å 19 små flasker med sprit (5 cl) Gikk litt over styr da jeg så de små søte flaskene (A) 1 Rusbrus var knust, men mesteparten av spritflaskene var i plastikk flasker noe som var veldig bra ;D Tollen var ikke noe problem, var der i 5 tida, å stod en toller der som snakket med en engelsk mann som prøvde å forklare henne noe, så jeg gikk glatt forbi på grønt. Men hva er vell sjangsen for at de stopper en som er på tur med foreldrene sine.. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har blitt det, vært i syden 10 ganger eller noe å skjedd en gang. De sjekka med sånn røntgen greie og de så noen brusflasker men noe som lignet piller og måtte se. Var bare småstein oppi da, og de var bare til pynt . Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Men hva er vell sjangsen for at de stopper en som er på tur med foreldrene sine.. Finnes sikkert hauger av foreldre som bruker ungene sine til å smugle med seg varer, så det er neppe noen garanti for å slippe unna tollvesenet. Jeg regner med at du også vil bli sjekket om foreldrene dine først blir dratt inn for sjekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå