Fosse Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Fekk eit akkutt problem med Opera nå. Sider vil ikke vises, kun hvit skjerm, uansett hvilke nettadresser som blir tasta inn. Det hører med at det er Opera 9.5. Har avinstallert og installert på nytt. Men det er sånn fremdeles. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvordan er de andre nettleserene, funker IE el? Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Hvordan er de andre nettleserene, funker IE el? IE funker... Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Hva kan være galt?? Er avhengig av Opera, IE og FF er ikke noe for meg. Så det er uaktuelt. Hører også med til historien at jeg drev å blokkerte reklame på en nettside når alt sammen bare ble hvitt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Du kan kanskje ha blokkert alt ved eit uhell. Prøv å slett fila urlfilter.ini, som ligg i profilmappa (trur eg). I Windows finn du profilmappa her: %appdata%\Opera\Opera\profile I *nix veit eg ikkje heilt kor den mappa er, so gå til Hjelp --> Om Opera, der står mappebana til profilmappa («Opera sin hovudkatalog»). Redigert: Kom på at du finn bana til urlfilter-fila i innstillingsstyraren: opera:config#Network|URLFilterFile (merk, høgreklikk --> Gå til adresse). Endret 2. juli 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Du kan kanskje ha blokkert alt ved eit uhell. Prøv å slett fila urlfilter.ini, som ligg i profilmappa (trur eg). I Windows finn du profilmappa her: %appdata%\Opera\Opera\profile I *nix veit eg ikkje heilt kor den mappa er, so gå til Hjelp --> Om Opera, der står mappebana til profilmappa («Opera sin hovudkatalog»). Redigert: Kom på at du finn bana til urlfilter-fila i innstillingsstyraren: opera:config#Network|URLFilterFile (merk, høgreklikk --> Gå til adresse). Hvis jeg gjorde alt korrekt som du sa nå, så vil det fremdels ikke fungere. Trykker jeg Hjelp -> om opera, så kommer det bare opp hvit skjerm. Og gjør jeg som du skrev her "Redigert: Kom på at du finn bana til urlfilter-fila i innstillingsstyraren: opera:config#Network|URLFilterFile (merk, høgreklikk --> Gå til adresse)." Så kommer det også bare opp hvit skjerm. Jeg fatter ikke at noe sånt kunne skje Lenke til kommentar
M-J Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 prøv å legge det inn på nytt da! Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 prøv å legge det inn på nytt da! Har prøvt det, to ganger, men det blir ikke avinnstallert skikkelig. Selv om jeg bruker CCleaner etterpå. Bokmerker og hurtigstart er fremdeles de samme som de jeg la inn etter jeg har avinstallert og lagt inn Opera på nytt. Lenke til kommentar
Wolto Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har akkurat det samme problemet Har prøvd å installere på nytt, prøvd en eldre versjon men uten hell. IE7 og FF3 fungerer uten problemer, det er bare Opera som ikke vil laste sidene. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Trudde eg hadde svart igjen i denne tråden, men tydelegvis ikkje. Fosse: Beklager seint svar. Mitt tidlegare innlegg var litt rotete, so du misforstod litt. For å finne urlfilter.ini treng du ikkje opne Opera i det heile, berre gå til profilmappa. Har du Windows kunne du berre ha ignorert alt anna enn det fyrste avsnittet. Prøv det fyrst, både Wolden og Fosse. Finn og slett fila som heiter urlfilter.ini i profilmappa, som du finn her: %appdata%\Opera\Opera\profile. Om det ikkje fungerer, kan de prøve ein rein install: Avinstaller Opera, og fjern profilmappa før de reinstallerer. Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Eg er nok dum, men kor finner eg %appdata%\Opera\Opera\profile? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Vaneligvis i Windows er det vel C:\Program Files\Opera\Opera\profile Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Eg er nok dum, men kor finner eg %appdata%\Opera\Opera\profile?Skriv/kopier dette inn i adresselinja og trykk enter. %appdata% er ein «universal» snarveg til den skjulte mappa som heiter AppData eller Programdata (alt etter språket til OS-et). I Vista ligg den mappa i C:\Users\<brukarnamn>\Appdata, i XP ligg den i C:\Documents and settings\<brukarnamn>\AppData. Eg skriv %appdata% fordi det er enklare og raskare, og eg slepp å skrive fleire ulike mappebaner. (Lærte dette av qualbeen forresten, so takk til han for det.) Vaneligvis i Windows er det vel C:\Program Files\Opera\Opera\profileVanlegvis ikkje. For å få profilmappa i Programfiler\Opera må ein ha valgt å installere med kun ein profil, i staden for ein profil per brukar på maskina. I den vanlege installeren til 9.5 er derimot dette valget borte, og det var heller ikkje standard tidlegare i 9-serien trur eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå