Fre_ZZe Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei! Er nå utrolig lei alt rotet rundt bruk av sms og mms når man er i utlandet. Vært på noen uker nedover europa og det var konstant tull med meldingene, selv etter å ha fulgt nøyaktige instruksjoner fra OneCall. En annen ting er at OneCall ikke støtter MMS til/fra en mengde land - bla Italia og Storbrittania - snakket med OneCall idag og de hadde ingen løsningsdato på dette - tidligst i August. Så til spm mitt. Har store problemer med å få sendt sms fra Norge til Storbrittania. Nr'et jeg prøver sende til har jeg skrevet slik +00447941xxxxxx. Meldingsentralen jeg bruker er: +4747919000. Jeg får motta fra samme nr, men dei påstår hele tiden at dei ikke mottar noe fra meg! Noen som har forslag til hva som kan være galt? Andre settings på tekstmeldingene: Tegnkoding: Full støtte Motta rapp: Ja Gyldighet: 24t Medling sendt som: Tekst Ønsket tilkobling: GSM/UMTS Svar via samme sntr: Nei Lenke til kommentar
schlingy Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) slettet Endret 20. juli 2008 av schlingy Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Jepp har prøvd uten 00 også - samme resultat. Er rart, men jeg tror faktisk kanskje dette kan ha noe med hvilke avtaler OneCall har med operatører i utlandet å gjøre. Kundeservice var nemlig VELDIG opptatt av å få vite hvilken operatør 00447941xxxxxx nr'et er knyttet til (noe jeg desv ikke vet). Lenke til kommentar
sforum Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Da jeg brukte OneCall i England og Scotland fungerte det helt fint. Kunne ringe og sende sms. Har kun prøvd å sende til Sverige og Nederland her fra Norge, og muligens til England. Aldri hatt noen problemer med det. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er så drittlei alle problemene med OneCall nå at jeg vil bytte operatør. MMS har aldri fungert, og nå er det SMS som ikke fungerer. Og da jeg var i utlandet sist, var det ingenting som fungerte. Drittfirma! . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå