Gå til innhold

Hva er dine favoritt kampsportfilmer?

oslofreak

Anbefalte innlegg

Det er mange gutter/mannfolk som benytter seg av dette forumet, og med mindre jeg har misforstått noe fundamentalt så liker vi ofte å slappe av med en film som kun inneholder en hel haug med slåssing uten at historien rundt det hele nødvendigvis er så forbanna bra (lang og dårlig setning, men men)! En del jenter liker samme greia og heldigvis så er mange av dem her på forumet, de og... :)

Dette bør være en enkel og grei topic, jeg er interessert i litt forslag til "gode" (mye - og helst imponerende - slåssing) kampsportfilmer og jeg regner med at en del andre kanskje deler den interessen med meg. Blir det nok replies så skal jeg prøve å få redigert inn samtlige filmer i denne posten, muligens alfabetisert dem også... Spam i vei! :)

Inkluder iMDB link til hver enkelt film!

1. "Tom yum goong" / "The Protector" (2005) - Tony Jaa - iMDB 6.9/10.0
  2. "Ong-Bak" / "Ong-Bak: Muay Thai Warrior" (2003) - Tony Jaa - iMDB 7.2/10.0
  3. "Danny the Dog" (2005) - Jet Li - iMDB 7.1/10.0
  4. "Jui kuen" / "Legend of the Drunken Master" (1978) - Jackie Chan - iMDB 7.6/10.0
  5. "Fight Club" (1999) - Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter - iMDB 8.7/10.0 - Top 250: #23

Endret av OsLoFrEaK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarer enkelt og greit alt med Jackie Chan :D

Har vært JC fan siden jeg så de første filmene med han rundt 1986-87.

Andre favoritter er (i ingen spesiell rekkefølge);

-Dao (aka The Blade) kongefilm!

-Azumi

-Chat gim (aka Seven Swords)

Ellers hadde jeg en periode dilla på Bruce Lee (men det var før jeg "fant" Jackie Chan) og alle ninja filmer jeg kom over.

Ikke direkte kampsport, men jeg har også sansen for en del eldre John Woo filmer. Spesielt A Better Tomorrow, The Killer, Bullet in the Head og Hard Boiled.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Synes ikke Snikende tiger er orntli kampsport :/

"Snikende Tiger , Skjult Norris" hadde sikkert blitt en god film....lolz ;)

Likte disse :

Hapkido

Chinese Hercules

When Taekwondo Strikes

Broken Oath (Han Ying Chieh , den godeste "Big Boss" har en liten cameo som bad guy)

Har lyst til å se Back Alley Princess en dag......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

I dag fikk jeg "When Taekwondo Strikes" Hong Kong original flygeblad fra 1973 signert av Grandmaster Jhoon Rhee (Rhee har møtt flere kjendiser selv : Jeltsin , Bush Sr , Muhammed Ali)

Var forøvrig Bruce Lee som anbefalte Rhee i rollen som mostandsmann i filmen *he he*

Kameraten fikk HHS jr autograf i fjor , den har vel blitt kastet.....blir så til de grader skuffa over slikt slurv , hadde jeg tatt vare på den hadde den i hvertfall ikke forsvunnet :(

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kung-fu Hustle - Tullete, kinesisk komedie med faktisk noen skikkelig gode kampscener.

The Big Boss - Mange mener nok at denne ikke er like bra som de andre titlene til Bruce, men dette er min personlige favoritt fra Brucern.

Fearless - Jet Li er bare helt utrolig i denne filmen og jeg ble våt i øyekroken av både handling og fantastiske kampscener.

The Legend of the Drunken Master - Smilet satt fast under nesten hele filmen og Drunken Boxing ser jo helt fantastisk ut med stilige koreografier.

Ong-bak - Lite subjektive meninger om filmene, men denne er jo også utrolig tøff med svært så realistiske kampscener.

Bloodsport - Beste filmen med Van Damme. Kanskje ikke noen klassiker, men en av de filmene som åpnet øynene mine for kampsportfilmer og en av egne favoritter.

Forbidden Kingdom - En liten klisjébombe, men når både Jet Li og Jackie Chan medvirker, så får det ikke hjelpe, for den inneholder masse heftige kampscener med et "snev" av overdrivelser av typen som vi liker dem ;)

Danny The Dog - Denne er jo bare råtøff.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Sha Po Lang er en film jeg så ganske nylig. Grisebarsk Donnie yen-sak.

De klassiske Shaw Brothers filmene må også nevnes her. "Wu Du" og "The 36th Chamber of Shaolin", er nok favorittene mine.

En liten "outsider" jeg har blitt ganske glad i er "The Mystery of Chess Boxing"/"Shuang ma lian huan". Sluttkampen er fantastisk, erkeskurken er usedvanlig badass og dialogen skamfet. "

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...