oslofreak Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Det er mange gutter/mannfolk som benytter seg av dette forumet, og med mindre jeg har misforstått noe fundamentalt så liker vi ofte å slappe av med en film som kun inneholder en hel haug med slåssing uten at historien rundt det hele nødvendigvis er så forbanna bra (lang og dårlig setning, men men)! En del jenter liker samme greia og heldigvis så er mange av dem her på forumet, de og... Dette bør være en enkel og grei topic, jeg er interessert i litt forslag til "gode" (mye - og helst imponerende - slåssing) kampsportfilmer og jeg regner med at en del andre kanskje deler den interessen med meg. Blir det nok replies så skal jeg prøve å få redigert inn samtlige filmer i denne posten, muligens alfabetisert dem også... Spam i vei! Inkluder iMDB link til hver enkelt film! "Tom yum goong" / "The Protector" (2005) - Tony Jaa - iMDB 6.9/10.0 "Ong-Bak" / "Ong-Bak: Muay Thai Warrior" (2003) - Tony Jaa - iMDB 7.2/10.0 "Danny the Dog" (2005) - Jet Li - iMDB 7.1/10.0 "Jui kuen" / "Legend of the Drunken Master" (1978) - Jackie Chan - iMDB 7.6/10.0 "Fight Club" (1999) - Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter - iMDB 8.7/10.0 - Top 250: #23 Endret 2. juli 2008 av OsLoFrEaK Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Sant, den er jævlig bra... Selvom, personlig så synes jeg vel at den faller mer inn under generell action og ikke fullt så mye kampsport... Tok den med lell, er det noen som ikke har sett den så er det på tide! Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Fighter in the wind Asumi 1 og 2 Særs den første... ikke bare er det utrolig gode slossescener, men historien er bra og bra fortalt. Basert på sann historie. Om livet til Sosai Masutatsu Oyama som grunnla Kyokushinkai Karate. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Har en forkjærlighet for Kickboxer (1989), var en av ungdomstidens absolutt høydare. Senere ble det The Matrix (1999), men den blir vel for... stilbasert? Endret 2. juli 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Danny the Dog. Det er den ultimate etter min mening, drit lenge siden jeg har sett den da men uansitt. Se også Equlibrium, det er ikke en kampsportfilm men han utfører en hel del triks. Bare de 30 +/- minuttene de er med i er drid kule. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg svarer enkelt og greit alt med Jackie Chan Har vært JC fan siden jeg så de første filmene med han rundt 1986-87. Andre favoritter er (i ingen spesiell rekkefølge); -Dao (aka The Blade) kongefilm! -Azumi -Chat gim (aka Seven Swords) Ellers hadde jeg en periode dilla på Bruce Lee (men det var før jeg "fant" Jackie Chan) og alle ninja filmer jeg kom over. Ikke direkte kampsport, men jeg har også sansen for en del eldre John Woo filmer. Spesielt A Better Tomorrow, The Killer, Bullet in the Head og Hard Boiled. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nylig kom Never Back Down ut. Utifra de to anmeldelsene jeg har lest så er det langt fra noen fantastisk film, men begge to var likevel enige om at slåsscenene var heftige saker. Så det må jo være midt i blinken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Synes ikke Snikende tiger er orntli kampsport :/ "Snikende Tiger , Skjult Norris" hadde sikkert blitt en god film....lolz Likte disse : Hapkido Chinese Hercules When Taekwondo Strikes Broken Oath (Han Ying Chieh , den godeste "Big Boss" har en liten cameo som bad guy) Har lyst til å se Back Alley Princess en dag...... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nye filmer? Pft, holder meg til Bruce Lee. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) I dag fikk jeg "When Taekwondo Strikes" Hong Kong original flygeblad fra 1973 signert av Grandmaster Jhoon Rhee (Rhee har møtt flere kjendiser selv : Jeltsin , Bush Sr , Muhammed Ali) Var forøvrig Bruce Lee som anbefalte Rhee i rollen som mostandsmann i filmen *he he* Kameraten fikk HHS jr autograf i fjor , den har vel blitt kastet.....blir så til de grader skuffa over slikt slurv , hadde jeg tatt vare på den hadde den i hvertfall ikke forsvunnet Endret 4. juli 2008 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Bloodsport er jo en klassiker når det kommer til kampsport filmer da. Final fighten mellom Van Damme og Bolo Yeung er noe av det tøffeste jeg har sett på film! http://www.imdb.com/title/tt0092675/ Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Må nesten si Huo Yuan jia, Jet Li på sitt beste.. http://www.imdb.com/title/tt0446059/ Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Drunken Master, ja. Ellers foretrekker jeg de aller fleste JC-filmene fremfor noen andre kampsportfilmer. (Jeg regner ikke "Hero" som en kampsportfilm). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kung-fu Hustle - Tullete, kinesisk komedie med faktisk noen skikkelig gode kampscener. The Big Boss - Mange mener nok at denne ikke er like bra som de andre titlene til Bruce, men dette er min personlige favoritt fra Brucern. Fearless - Jet Li er bare helt utrolig i denne filmen og jeg ble våt i øyekroken av både handling og fantastiske kampscener. The Legend of the Drunken Master - Smilet satt fast under nesten hele filmen og Drunken Boxing ser jo helt fantastisk ut med stilige koreografier. Ong-bak - Lite subjektive meninger om filmene, men denne er jo også utrolig tøff med svært så realistiske kampscener. Bloodsport - Beste filmen med Van Damme. Kanskje ikke noen klassiker, men en av de filmene som åpnet øynene mine for kampsportfilmer og en av egne favoritter. Forbidden Kingdom - En liten klisjébombe, men når både Jet Li og Jackie Chan medvirker, så får det ikke hjelpe, for den inneholder masse heftige kampscener med et "snev" av overdrivelser av typen som vi liker dem Danny The Dog - Denne er jo bare råtøff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Sha Po Lang er en film jeg så ganske nylig. Grisebarsk Donnie yen-sak. De klassiske Shaw Brothers filmene må også nevnes her. "Wu Du" og "The 36th Chamber of Shaolin", er nok favorittene mine. En liten "outsider" jeg har blitt ganske glad i er "The Mystery of Chess Boxing"/"Shuang ma lian huan". Sluttkampen er fantastisk, erkeskurken er usedvanlig badass og dialogen skamfet. " Endret 7. juli 2008 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Azumi American Ninja Karate Kid Cinderella Man Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Fist of Legend bør nevnes. Jet Li i form, og masse tøffe scener. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Japan: Lady Snowblood Azumi Versus Zatoichi Lone Wolf and Cub: Sword of Vengeance Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx Lone Wolf and Cub: Baby Cart to Hades Lone Wolf and Cub: In Peril Zatoichi at the Blood Fest Zatoichi and the Chess Expert Zatoichi's Vengeance Zatoichi Meets the One Armed Swordsman The Tale of Zatoichi Zatoichi's Revenge The Street Fighter Return of the Street Fighter Shogun's Ninja Kina: The Prodigal Son The Tai-Chi Master Once Upon a Time in China Once Upon a Time in China II Iron Monkey Drunken Master Drunken Master II Dragons Forever Project A Project A II Police Story Police Story II Police Story 3 Crouching Tiger, Hidden Dragon Hero Miracle Knockabout The Magnificent Butcher Encounter of the Spooky Kind Pedicab Driver Snake in the Eagle's Shadow Wheels on Meals The Shaolin Temple Swordsman II Kung Fu Hustle Fong Sai-Yuk Fong Sai-Yuk II Fist of Legend Duel to the Death Kina - Shaw Brothers 36th Chamber of Shaolin Return to the 36th Chamber Disciples of the 36th Chamber Five Deadly Venoms Eight Diagram Pole Fighter Dirty Ho Five Element Ninja Executioners of Shaolin Clan of the White Lotus Heroes of the East Shaolin Mantis Crippled Avengers Endret 7. juli 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå