ebe Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Har to PC-er i nett. Går jeg på "My Network Places" og "View workgroup computers" så finner den ikke den andre PC-en og heller ikke seg selv?? Har fått det til før, men nå funker det ikke. Kjører XPpro på begge maskinene. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Har du prøvd å skrive inn adressen til maskinen i ecplorer? eks : //datamaskinnanvn Det funker av og til! Lenke til kommentar
ebe Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Nei, det funker ikke. PC nr 2 finner begge PCene på "My Network Places", men kommer bare inn på PC2. PC1 finner ingen. ? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Begge har ihvertfall ip-addr. I orden, siden de snakker litt sammen. Hvordan har du satt opp fildeling og MS nettverk? Du kan evt. søke etter computer name, og så lage en MAP nettwork drive, så burde det hele være overstått? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 den eneste måten jeg får det til på er å endre navn på PC1 og IKKE starte maskinen på nytt. Da får begge tilgang til alt. Merkelig... Starter jeg PC1 om igjen får den det nye navnet jeg satt og da finker ingen ting. Nå funker alt! Bug?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå