Tirehu Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 hej jeg har lyst til og skaffe meg en hunde valp (Sjefer) men har katt fra før kan det gå bra sammen hvis jeg får meg en hunde valp kan det gå bra med den og katten? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 er en tråd om dette litt lengre ned... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=973160 Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 det er større sjangs at hunden godtar katten hvis det er katten som er "lederen" og hvis katten er eldst Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 du over: Det spiller faktisk ingen rolle her i huset her er det hunden som er størst, og kattene skygger banen. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er ikke sånn her i huset...... kan gi deg rang-stigen på hvordan det er her meg=) Pusemor kråka på terrassen hund hvalpen Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er generelt sett lettere å skaffe seg hund først enn omvendt, men som regel går det bra. Katten vil nok klabbe til valpen noen ganger, og kanskje også gjemme seg bort i en uke eller to, men som regel så går det seg til. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Funka ikke i det hele tatt hos oss. Vi hadde først katten i et par år, før vi skaffa schäfervalp. Valpen likte jo katten, men katten la hunden for hat fra første stund. Men det KAN jo gå bra også. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hørte noen myter om voksne katter som klorer øynene ut av hundevalper. BS? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det kan jo kanskje ha forekommet. Jeg har aldri hørt om noen hvor det har skjedd selv. Lenke til kommentar
klaraT Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 mamma og pappa hadde både katt og hund, og det gikk veldig bra, d e kanskje lattast når begge e små, mn trur nok d ska gå uansett. katten og hunden dei hadde leikte i lag og alt Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hørte noen myter om voksne katter som klorer øynene ut av hundevalper. BS? de sier at kattene går etter øynene. Min tror jeg har igjen øynene når han er i catfight :!: (han angrep ei katt som var på rommet her om dagen. håper katten lærer at her bor den ikke!) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Om det går bra er jo veldig avhengig av hunden. Selv etter flere år med trening, så er Virma helt gal etter Frøya, og prøver bestandig å ha kontroll over hvor hun er. Typisk Vorstehhund, og det er lite å gjøre med det. Hun spenner samtlige muskler, og skjelver når hun blir for utålmodig, hun vil bort til katten. Frøya går ikke etter øynene, hun klorer snuten hardt. Dog, vi har aldri prøvd det for hardt, Frøya har aldri vært i situasjoner der hun ikke selv kunne trekke seg unna. Om katten er hundevennlig hjelper det mye, en sky katt vil fort skape litt problemer. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Noen jeg kjenner noen som har har katt og hund. De kjøpte katta først også hunden nå. Det går helt fint det, når de leker og hvis hunden (dobberman valp) blir litt for hardhendt, så stikker bare katta opp i klatre stativet sitt. Men anbefaler ikke å ha det vist du bor i en liten blokk leilighet Lenke til kommentar
klaraT Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 vi har hund nå og vi skal snart få en kattunge, håper det går bra, men det gjør det nok, hunden vår er snill som et alm selv om ho ikkje lika eldre katta så trur eg ikkje ho har noke imot kattunga Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det har nok en del med personligheten til dyra. Hadde en ca. 11 år gammel katt og så fikk valp. gikk helt fint. selv når hunden ble voksen og var ekstremt dominant, men ga rett og slett blaffen i katten. De so sammen ellers ignorerte de hverandre. Så 2 år etter fikk jeg en omplasert hund( 5 eier) var stressa med nytt hjem, og ikke minst en til hund den måtte "sloss om plassen" med + en katt. katta slo til den i tryne uten klør ett par ganger og da var den saken ute av bilde mer eller mindre. var nok litt stressende situsajonfor katten og da vi malte stua så jeg den aldri igjen, var jo da 13-14 og, vel tida for en katt...' men vil nok si at eldst katt er best :thumbsup: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå